Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*tun kitkarenkaat

Vierailija
06.03.2016 |

Että minua ärsytti ja hävetti työnteko viime yönä.Oli liukasta ja työnantaja suosii kitkarenkaita, koska kaverinsa mielestä ne on huiput !. Kuulin muutaman kommentin asiakkailta : Taitaa olla liukasta, onko sulla kitkat ja et oo varmaan kauaa ajanut taksia..No ihan vaan 13 vuotta. Vähän oli kiusallista ottaa torin tolpalta kyyti kun auto ei liiku mihinkään. Sitten kun painaa vähän enemmän kaasua että pääsis edes liikkeelle niin auto heittelehtii puolelta toiselle. . Kitkat tekee minusta epävarman ja turvattoman oloisen kuskin. Ihan sama mitenkä paljon ennakoit ja varot. Jäällä ne ei vaan toimi !. Ihan perus ylämäessä vilkkuu luistonesto ja heilahtelee miten sattuu. Kyllä oli huima ero ajaa sama mäki ylös samalla vauhdilla omalla autolla jossa on nastat !. Minkä helvetin takia miehet suosii kitkoja ?. Meneehän ne tietty silloin kun on pakkasta ja kuivat tiet. Kuka kertoo miten niillä ajetaan helvetin liukkaalla kelillä ?. Terkut työnantajalle joka voi työntää ne renkaat perseeseen !. Miten olis vaikka se turvallisuus ennen kaikkea !.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajaa paskoilla renkailla kun voi ajaa kunnollisilla, se rapinako nastarenkaissa häiritsee?

Vierailija
62/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin lähdetään yleensä aikaisin aamulla, ja silloin tiet ovat hyvin usein talvella jäässä (usein sulamaan päin, eli märkää jäätä). Valitsen siis jatkossakin olosuhteisiin parhaat ja turvallismmat renkaat, ja aivan ylivoimaisesti ne ovat rengastestienkin mukaan laadukkaat nastarenkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että ajotyylissäni ei voi olla yhtään parantamisen varaa kun noilla kitkoilla en muka joittenkin mielestä vaan osaa ajaa !. Muitakin kitkarengas takseja livetti ihan näkyvästi yöllä. Itse en ole ajanut kun vasta 13 vuotta, mutta mites ne 50-60 v. miehet jotka ajelee kitkoilla ja autoilijan uraa yli 30 v takana, mites niilläkin oli liukasta ? Eikö nekään vaan osaa vieläkään ajaa niillä kitkoilla ?

Olet sitten varmaan Suomen ainoa taksikuski jonka ajotavoissa ei ole mitään vikaa. Itse en ole sellaista nähnyt vielä koskaan. Pääsääntöisesti ajavat ihan liian kovaa ja agressiivisesti.

Vierailija
64/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin lähdetään yleensä aikaisin aamulla, ja silloin tiet ovat hyvin usein talvella jäässä (usein sulamaan päin, eli märkää jäätä). Valitsen siis jatkossakin olosuhteisiin parhaat ja turvallismmat renkaat, ja aivan ylivoimaisesti ne ovat rengastestienkin mukaan laadukkaat nastarenkaat.

Ja joka vuosi uudet renkaat, sillä toisena talvena ne ei kitkoista enää paljon poikkea pidon suhteen.

Teen reissutyötä ja tien päällä tulee oltua aika paljon ja kitkolla pärjää loistavasti.

Vierailija
65/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa menee aina asiat sekaisin, kun kaikki kuvittelevat muiden asuvan samalla seudulla ja ajavan samaan aikaan.

Kitkat on huonoja rannikkoseuduilla ja yöllä ajaessa kun jää on muodostunut ja pintaa ei ole vielä karhennettu nastoilla.

Kitkat on hyviä pohjoisessa ja päivisin ajaessa.

Eli kyllä taksikuskeille yöllä etelässä ajaessa suosittelisin nastoja.

Jos nastakieltoja halutaan niin sen pitäisi koskea pohjoista, jossa on merkittävästi vähemmän nollan ympärillä kelejä.

66/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi koskaan kitkarenkaita.Minullekin automyyjä kehui kuinka ne pitävät,jos on tie jäässä ne ovat verrattavissa kesärenkaisiin.

Meille autokaupan myyjä manasi kitkat alimpaan h*lvettiin, kun viimeksi käytiin leasing-auto tilaamassa. Sanoi että heidän koeajo-autoja on tullut takaisin pelti rytyssä koeajojen jälkeen, kun suurimmassa osassa niissä on kitkarenkaat. En kyllä tajua, miksi eivät sitten laita nastoja mieluummin. Luulisi olevan edullisempi vaihtoehto kuin peltiseppä. Saattoi ehkä olla liioittelun makua tuossa kuitenkin mutta tuollain ilmaisi mielipiteensä kitkoista.

Itse suosin nastoja.

Vierailija
67/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vanha diisselimersu missä ei todellakaan ole luistenestoja tai edes abs-jarruja. En luota edes tavallisiin nastarenkaisiin, vaan nastoitin omat talvirenkaani kunnon rekkanastoilla. Tokihan ne vähän rapinaa pitää kuivalla asfaltilla ja lisää varmaan kulutustakin, mutta väliäkö tuolla kun löpöllä ajaa.

Suurin ongema nastarenkaiden käytössä on niiden tietä kuluttava vaikutus. Uraantuvat tiet ovat vaarallisia liukkaalla ja päällystys maksaa paljon ja pakkakorjatut tiet epämukavia ajaa.

Minun puolesta jokainen valitkoon mieleisensä talvirenkaat, mutta kyllä nastojen käyttäjät saisivat maksaa jotain ylimääräistä kuluttavammasta vaihtoehdostaan.

Vierailija
68/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi koskaan kitkarenkaita.Minullekin automyyjä kehui kuinka ne pitävät,jos on tie jäässä ne ovat verrattavissa kesärenkaisiin.

Meille autokaupan myyjä manasi kitkat alimpaan h*lvettiin, kun viimeksi käytiin leasing-auto tilaamassa. Sanoi että heidän koeajo-autoja on tullut takaisin pelti rytyssä koeajojen jälkeen, kun suurimmassa osassa niissä on kitkarenkaat. En kyllä tajua, miksi eivät sitten laita nastoja mieluummin. Luulisi olevan edullisempi vaihtoehto kuin peltiseppä. Saattoi ehkä olla liioittelun makua tuossa kuitenkin mutta tuollain ilmaisi mielipiteensä kitkoista.

Itse suosin nastoja.

Nastarenkaista pitää vain katsoa että nastat eivät ole loppuun kuluneet,muuten toimii.

Vierailija
69/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa menee aina asiat sekaisin, kun kaikki kuvittelevat muiden asuvan samalla seudulla ja ajavan samaan aikaan.

Kitkat on huonoja rannikkoseuduilla ja yöllä ajaessa kun jää on muodostunut ja pintaa ei ole vielä karhennettu nastoilla.

Kitkat on hyviä pohjoisessa ja päivisin ajaessa.

Eli kyllä taksikuskeille yöllä etelässä ajaessa suosittelisin nastoja.

Jos nastakieltoja halutaan niin sen pitäisi koskea pohjoista, jossa on merkittävästi vähemmän nollan ympärillä kelejä.

Tuo nastojen karhentava vaikutus on silkkaa propagandaa. 17 talven kitkakokemuksella voin sanoa että paras pito löytyy aina ajourien vierestä, paikasta jota ei ole nastojen kanssa hiottu sileäksi. Nastat raapii epätasaisuudet pois ja tekee tiestä liukkaan.

Vierailija
70/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suosin nastoja.

Nastarenkaista pitää vain katsoa että nastat eivät ole loppuun kuluneet,muuten toimii.

Kuinka moni nastoittaa renkaita uudestaan? Ei kukaan. Jos on asialliset ajotavat, niin kitkarenkailla pärjää loistavasti ja pito on lähes yhtä hyvä uudesta minipipintaan asti ja viimeset millit voi ajaa kesärenkaina.

Vierailija
71/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vanha diisselimersu missä ei todellakaan ole luistenestoja tai edes abs-jarruja. En luota edes tavallisiin nastarenkaisiin, vaan nastoitin omat talvirenkaani kunnon rekkanastoilla. Tokihan ne vähän rapinaa pitää kuivalla asfaltilla ja lisää varmaan kulutustakin, mutta väliäkö tuolla kun löpöllä ajaa.

Suurin ongema nastarenkaiden käytössä on niiden tietä kuluttava vaikutus. Uraantuvat tiet ovat vaarallisia liukkaalla ja päällystys maksaa paljon ja pakkakorjatut tiet epämukavia ajaa.

Minun puolesta jokainen valitkoon mieleisensä talvirenkaat, mutta kyllä nastojen käyttäjät saisivat maksaa jotain ylimääräistä kuluttavammasta vaihtoehdostaan.

Niinhän ne nastat kuluttaa, mutta minä en yksilönä voi kokonaisuuteen vaikuttaa käytännössä lainkaan. Olen kiinnostunut ensisijaisesti omasta turvallisuudestani ja ajomukavuudestani, siksi nastat.

Vierailija
72/72 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kitkat talvirenkaina viimeiset viisi vuotta. En vaihtaisi enää nastoihin, jotka pitävät meteliä ja pöllyyttävät tiet hengitysilmaan. Onhan kitkoilla ajaminen peilikeleillä haasteellisempaa kuin nastoilla, mutta siihen oppii nopeasti. Ennakointi, rauhallisuus ja sopiva ajonopeus ovat avainsanoja kitkoilla ajettaessa. Em. sopisi tietysti toteuttaa liikenteessä muutenkin.

N32

Sinäkös siellä edellä köröttelitkin kolmeakymppiä eräs liukas aamu kuudenkympin alueella, kun ne kitkat on vaan niin hyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi