Synnyttämässä oleva kaveri ei vastaa
Vedet meni hänellä toissayönä. Eilen vähän kolmen jälkeen päivällä vastasi että supistuksia tulee säännöllisesti, mutta kipuja ei vielä juuri ole.
Sen jälkeen en ole enää saanut yhteyttä. En halua olla tungetteleva, mutta häiritsee vähän :/ Tiedän että voi hyvin mennä vielä myöhäiseen iltaan että lapsi on syntynyt.
Ei kai auta kun odottaa.
Kommentit (60)
Mulla meni vesien menosta 64h ensimmäiseen rääkäisyyn, että odottele vain...
Vierailija kirjoitti:
No jos itse ensin soittelee, laittaa viestiä ja haluaa puhua koko ajan, niin oletan että ei silloin koe yhtä viestiä häiriköintinä? Eri juttu jos hän ei haluaisi minun tietävän koko synnytyksestä. Ap.
Anna nyt vaan sen kaverin olla. Hänellä on varmasti syynsä ettei vastaa.
Jatka omia päivärutiinejasi nyt ihan rauhassa.
Mitä sinä tällä keskustelulla oikein haet ap?
Syitä siihen miksi ystävä ei vastaa?
Niitä mahdollisia syitä on satoja.
Komppaan muita, hölmö ap. Kun sähän et tiedä mitä siellä on tapahtunut, synnytyskomplikaatio, vauva teholla ja äiti itkee. Ei varmaan kiinnostas itseekään tuossa tilanteessa raportoida ulkopuoliselle (itse en kertos kellekään muulle kun miehelle/muulle läsnäolevalle tukihenkilöille).
Vierailija kirjoitti:
Ap:ta ei selvästi ole 15 tunnin synnytys kouluttanut. Pannaan punnaamaan 40 tunniksi kuollutta lasta, niin oppii elämän realiteetteja, että onko silloin halua kavereille tekstailla. Itse asiassa ap, en toivo sinulle ja lapsellesi yhtään mitään hyvää.
En ole ap, mutta itse synnytin esikoisen kuolleena ja kyllä raportoin kaverilleni koko ajan, kai se tekee minusta sitten huonon ihmisen?
Taidat olla hitusen yksinkertainen ap.
Niin, niitä syitä hain kai ja niitähän tosiaan voi olla monia. Kun mulla itsellä on vaan nyt huono tunne ja toivon että kaikki olisi hyvin.
Tuo on muuten aika törkeää toivoa jollekin kuolleen lapsen syntymää, viesti ilmiannettu. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:ta ei selvästi ole 15 tunnin synnytys kouluttanut. Pannaan punnaamaan 40 tunniksi kuollutta lasta, niin oppii elämän realiteetteja, että onko silloin halua kavereille tekstailla. Itse asiassa ap, en toivo sinulle ja lapsellesi yhtään mitään hyvää.
En ole ap, mutta itse synnytin esikoisen kuolleena ja kyllä raportoin kaverilleni koko ajan, kai se tekee minusta sitten huonon ihmisen?
No ei, mutta erittäin tyhmän ja erikoisen.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ap, en toivo sinulle ja lapsellesi yhtään mitään hyvää.
Miten ap:n lapsen vika on se, että äitinsä on moukka? Miksi hänen lapsensa ei mielestäsi ansaitse mitään hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Ap on huolissaan ystävästään ja tämän lapsesta. Sinä sen sijaan olet sairas ja ilkeä ihminen.
Ei tuo ole huolehtimista, vaan sairaalloista, moukkamaista uteliaisuutta.
Voi Ap, et varmasti ole ainoa ihminen joka synnyttäjää siellä nyt ahdistelee jatkuvalla kyselyllä. Varmasti sille on tullut jo kymmeniä viestejä tulevilta isovanhemmilta ja muilta ystäviltään.
Vauva voi olla jo pihalla, mutta voi hyvin olla että pitkä synnytys on saanut äidin niin voipuneeksi ettei siinä jaksa kirjoittaa kymmenittäin viestejä. Katsoo ehkä viestit, kuten sanoit että "on nähnyt viestin". Ole siitä iloinen, on ilmeisesti sitten ainaki hengissä vielä. Ei vain jaksa syystä tai toisesta juuri sinulle vielä vastata.
Minä en ole synnyttänyt koskaan mutta olen aina olettanut että on itsestäänselvyys että synnyttävälle annetana rauha, että siinä voi mennä parikin päivää "pimennossa" muulta maailmalta. Aina ne synnyttäneet on lopulta vauvastaan ja voinnistaan ilmotelleet, kun ovat jaksavampia siihen hommaan. Melko yleistä on ollut, että on odotettu noin vuorokausi lapsen ulos tulosta ennenkuin on jaksettu laittaa viestejä että nyt se tosiaan saapui maailmaan jne. Vain isovanhemmille ja ihan parille lähimmälle veikkaan että jaksetaan laittaa siinä aiemmin viestiä - eikä ehkä heillekkään.
Huolissaan saa olla mutta tungetteleva ei.
Vaikka olisi miten huono tunne tai mitä lie, niin se ei auta ystävääsi yhtään.
Tiedonjanosi saat varmasti jossain vaiheessa sammutettua kun ystäväsi sitten kertoo miten menee.
Etkö kerta kaikkiaan ymmärrä että ihmisellä voi sellaisen kokemuksen jälkeen olla voimat todella vähissä? Varsinkin jos oikeasti jokin olisi mennyt vikaan. Ei siinä tilanteessa kaikille tule ekana mieleen ilmoittaa ympäri kyliä.
Tää keskustelu voidaan jättää tähän. Kaipaamani vastauksen sain nyt, kaveriltani itseltään, pieni enkeli on nyt syntynyt. Keskityn olemaan kaverini tukena, sitten kun hän sitä jaksaa. Ap.
Onpa täällä ihmiset ollut taas törkeitä. Ap on vaan huolissaan enkä ainakaan itse ole saanut sellaista kuvaa, että olisi mitenkään häiriköinyt. Aiemmin oli keskustellut ystävän aloitteesta ja ap sanoi laittaneensa myöhemmin viestin jossa toivotti onnea ja pyysi ottamaan yhteyttä kun ehtii että onhan kaikki varmasti kunnossa.
Oletko nyt tyytyväinen, kun pakolla pusersit häneltä tämän tiedon ulos, että synnytys ei mennyt hyvin??? Ehkäpä olisi jaksanut paremmin synnyttää ja lapsikin olisi selvinnyt, jos et olisi häirinnyt!!
Taisi tapahtua Porvoossa tämä.
Niiiiiiiin arvasin että ap tulee tänne päivittämään että olihminen oikeassa kun "oli huono tunne".
Toivottavasti tämä ei ole totta, ei varmaan kaveri tykkäisi jos tietäisi ap:n kertoneen täällä noin kipeästä asiasta.
Häpeä ap.
Et todellakaan mene nyt mitään "tukeasi" tarjoamaan, vaan pysyt kaukana! Hyvänen aika mikä idiootti.
Miten ap kehtaat tällöä netissä huudella ystäväsi kohdanneesta surusta?
Ihan hirveää. Ja ajattelematonta.
No jos itse ensin soittelee, laittaa viestiä ja haluaa puhua koko ajan, niin oletan että ei silloin koe yhtä viestiä häiriköintinä? Eri juttu jos hän ei haluaisi minun tietävän koko synnytyksestä. Ap.