Uusi ketju: Mitä ovat yh-alennukset?
Tuossa ketjussa, missään kysellään yh:n tuista, niin joku mainitse yh:den hurjat alennukset. Mistä on siis kyse, kun ainakin itse joutuu maksamaan esim. hotellihuoneesta kahden aikuisen hinnan siinä, kuin kaksi aikuista kahden lapsen kanssa maksaa saman euromääräisen hinnan kuin minä yhdestä aikuisesta ja yhdestä lapsesta. Samoin eläinpuistoissa, uimahlleissa jne alennukset tulevat kahdesta saman perheen aikuisesta ja saman perheen 2-4 kappaleesta lapsia ( lapsien lukumäärä tietenkin vaihtelee paikasta riippuen.)
Eli faktoja pöytään, kiitos! olisi mukava, jos edes jonkin kerran pääsisi kulkemaan alennetulla hinnalla...
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti aloittaa uusi keskustelu samasta aiheesta?
Tuki ei ole sama asia kuin alennus. Toisessa ketjussa kytyään tuista, tässä kysytään alennuksista.
Vaikea niitä on kertoa kun ei sellaisia ole olemassakaan 😃
Minäkin jään seurailemaan, alan ehdottomasti asioida näissä paikoissa joista saa yh-alennusta :)
Ei ole kyllä vielä koskaan tullut vastaan yh-alennuksia :-D Yleensä kaikki perhealet ovat 2+2/3, ei siinä yleensä yksinhuoltajana kannata perhelippua ostaa.
Minä maksan laskennallisen prosentin mukaan päivähoidosta, kuten toki kaikki muutkin. Tuloista tietty prosenttiosuus, johon vaikuttaa siis perheen henkilömäärä. Maksan yksinhuoltajana saman prosentin mukaan tuloistani kuin ydinperhe, jossa yksi lapsi.
Yh+ kaksi lasta katsotaan samaksi kuin 2+ yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan laskennallisen prosentin mukaan päivähoidosta, kuten toki kaikki muutkin. Tuloista tietty prosenttiosuus, johon vaikuttaa siis perheen henkilömäärä. Maksan yksinhuoltajana saman prosentin mukaan tuloistani kuin ydinperhe, jossa yksi lapsi.
Yh+ kaksi lasta katsotaan samaksi kuin 2+ yksi lapsi.
Tuohan pn periaatteessa yh-korotus maksuun eikä alennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh+ kaksi lasta katsotaan samaksi kuin 2+ yksi lapsi.Tuohan pn periaatteessa yh-korotus maksuun eikä alennus.
Sitä hän varmaan tarkoittikin. Varmaan siksi, koska monet tuntuvat luulevan, että päivähoidossa on joku yh alennus.
Yritin miettiä jonkun, missä yh pääsisi halvemmalla. En keksi.
Vieläkin odotellaan, josko joku keksisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh+ kaksi lasta katsotaan samaksi kuin 2+ yksi lapsi.Tuohan pn periaatteessa yh-korotus maksuun eikä alennus.
Sitä hän varmaan tarkoittikin. Varmaan siksi, koska monet tuntuvat luulevan, että päivähoidossa on joku yh alennus.
Ei tarvitse ostaa ruokaa kuin itselleen ja lapsille. Säästää ruokakuluissa. Kahvia kuluu vähemmän, vettä kuluu vähemmän, oven saranat kuluvat vähemmän.
Minäkin haluaisin tietää mistä olen jäänyt paitsi. Yh:ksi jäin 10v sitten enkä ole älynnyt, että yh:t sais jossain jotain alennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ostaa ruokaa kuin itselleen ja lapsille. Säästää ruokakuluissa. Kahvia kuluu vähemmän, vettä kuluu vähemmän, oven saranat kuluvat vähemmän.
Niin missä tuossa on se alennus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle sitä muuten ostaisi ruokaa? Naapurin kissoille vai?
Ongelma on tosiaan se, että yhden aikuisen tuloilla pitäisi tosiaan olla periaatteessa saman kokoinen asunto kuin kahdenkin aikuisen taloudella, mikäli se yh haluaa oman makuuhuoneen (kahden aikuisen taloudessa se makkari on aikuisille yhteinen). Ja asuntoa maksaakin siis vain yksi. Sähköä kuluu saman verran, vanhanaikaisena minulle tulee Hesari, jonka maksan yksin, kotivakuutus on yhtä suuri kuin kahdella aikuisella (ilman siis henkilövakuutuksia) jne.
Mitä tulee matkajuttuihin, niin se on oma ongelmani eli pienestä lapsesta olen maksanut aina aikuisen maksun, kun olemme kaksistaan reissanneet. Valmismatkoilla Aurinkomatkat antaa kyllä yhdenkin aikuisen kanssa matkaavalle jotain alea edes.
Miksi yh.den pitäisi matkustaa? Eihän kaikilla perheellisilläkään ole siihen varaa? Pitäisikö siis muiden maksaa yh:den lomailut?
Itseasiassa normiperhettähän kaikissa alennuksissa suositaan. Alennettu perhelippu on tosiaan aina se 2 aikuista + 2/3 lasta. On se niin väääärin!!
Miksi piti aloittaa uusi keskustelu samasta aiheesta?