Jos olisit uudelleen 20vuotias mitä tekisit erilailla ?
Jos voisit palata ajassa taaksepäin siihen asti kun olit 20vuotias mitä tekisit erilailla kuin teit ja valitsit ?
Asuntokauppoja, lottovoittoa, osakkeita tai mitään raha juttuja en tarkoittanut vaan esimerkiksi : koulutus, parisuhde yms.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Jos voisit palata ajassa taaksepäin siihen asti kun olit 20vuotias mitä tekisit erilailla kuin teit ja valitsit ?
Asuntokauppoja, lottovoittoa, osakkeita tai mitään raha juttuja en tarkoittanut vaan esimerkiksi : koulutus, parisuhde yms.
Tekisin enemmän sen eteen, että sopeudun maahan, johon lähdin lukion jälkeen. Saattaisin jopa jäädä sinne, enkä tulla takaisin. Siten ei olisi ehkä tullut eroa exän kanssa.
Juhlisin (=kiskoisin viinaa baarissa) paljon vähemmän. Jättäisin suurimman osan yhden yön jutuista väliin. Keskittyisin tutkimaan sitä kuka olen ja millainen haluan olla. Yrittäisin olla välittämättä niin kovasti muiden mielipiteistä.
Olisin opiskellut korkeasti palkatun ammatin. Muuttanut opiskelija asuntoon, enkä yksityiselle. Ollut tekemättä lapsia ihan niin nuorena, vaikka viisi vuotta myöhemmin, jolloin olisi ehtinyt elää nuoruuden loppuun. Säästänyt rahaa kunnolla pihistelemällä. Laihduttanut enemmän.
Nykyisellä kokemuksella? Olisin vinkumatta siitä, miten en kelpaa naisille ja olisin rohkeasti sitä mitä olen. Varmaan muuttuisi kokonaan sen kaksikymppisen minäni ympärillä olevat vibat ja saisi kokemusta naisista ja seurustelusta jo hyvissä ajoin. Jättäisin intin turhana käymättä ja hakeutuisin alalle, joka itseä kiinnostaa sen sijaan, että antaisin vanhempien ohjailla.
Ottaisin miehekseni tuon ihanuuden joka on rakastanut minua aina. Vain 30 vuotta meni hukkaan :)
Kouluttautuisin alalle joka oikeasti kiinnostaa. Veisin äitini Italiaan. Hankkisin aktiivisempia ystäviä.
Jättäisin sen paskiaisen. Lopettaisin tupakanpolton ja liikkuisin enemmän. Menisin takas kouluun. Käyttäisin aurinkorasvaa.
Viettäisin enemmän aikaa vanhempieni kanssa, koska aika jäi kovin lyhyeksi.
Enimmäkseen toiset päättivät kaiken puolestani, ymmärsin vasta keski-iässä että voin itse valita. Yksin kotona oleminen on parasta, joka on kokenut millaista on kotirauhan häirintä osaa arvostaa.
Psykologinen painostus jatkui silti mutta se oli helpompi kestää. "Miksi teit sitä ja sitä" "miksei sun asioistasi koskaan puhuta?" Jauhot suuhun.
En olisi hankkinut koiraa. Halua oli kovin, mutta ei aikaa kouluttaa sitä tai lenkittää kunnolla. Ei reilua koiraa kohtaan. Olin silloin vajaa 20v.
Olisin hankkinut esikoisen muutaman vuoden aiemmin, esim. 23-vuotiaana. Mies oli ihan valmis, mutta itse epäröin silloin.
Häät olisi voinut olla pienemmät ja intiimimmät.
Muuta en olisi tehnyt toisin, olin ja olen tyytyväinen ratkaisuihini.