Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Lompakkoloiseudesta" Jos sinulla on iso asunto, kesämökki/purjevene, varaa matkustaa

Vierailija
04.03.2016 |

Niin pitääkö sinun olla yksin, ettei kumppanisi vain pääse purjeveneellesi/mökillesi viettämään aikaa kanssasi, lomailla yksin tai vain kavereiden kanssa jos kumppanilla ei ole varaa maksaa Cookin saarten matkaa, ja pitää ikuisesti erilliset asunnot, etteivät oman asuntosi saranat kulu? Vai miten hoidat tilanteen?
Vai omistatko sä sittenkään loppujenlopuksi mitään, millä kukaan voisi edes loisia? Ja huom. voit olla nainen tai mies.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asunto-osake, miehellä omakotitalo, minulla on kesämökki, miehellä purjevene, minulla on lomapaikka laskettelukeskuksessa, miehellä Espanjassa. Kumpi meistä on lompakkoloinen? Kerro se niin vastaan.

Vierailija
2/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ajattelin tehdä miehestä loisen. Sain perintöä ja aattelin ostaa sillä meille kesämökin miehen kotiseudulta...luultavasti mies tulee käyttämään sitä enemmän kuin minä :)

Ja meillä on omat rahat, yhteisä kuluja -systeemi talouden pidossa, eli ei todellakaan ole kannattava liike minulle...mutta omatpa on rahani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on asunto-osake, miehellä omakotitalo, minulla on kesämökki, miehellä purjevene, minulla on lomapaikka laskettelukeskuksessa, miehellä Espanjassa. Kumpi meistä on lompakkoloinen? Kerro se niin vastaan.

Tämä. Minulla on velaton asunto-osake, miehellä omakotitalo (meidän koti). Minulla kesämökki. Mies suurituloinen, minä ylempää keskitasoa tuloissa. Kuka on tosiaan lompakkoloinen, kun asun hänen omistamassa talossa ja mökkeillään minun omistamassa mökissä. Voisko joku kertoa?

Niin, ja tämä on puhdasta ironiaa. Minä en usko lompakkoloisimisen käsitteeseen. Minä uskon siihen, että toisiaan rakastavat yhteiseen elämään ja mahdollisesti perheeseen (jos on lapsia) sitoutuneet puolisot jakavat raha-asiansa niin kuin parhaiten yhdessä sen päättävät.

Vierailija
4/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas kun ei yksikään lompaakoloisista inisijä ole nyt tullut antamaan selontekoa elämästään ;)

Vierailija
5/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin lompakkoloisista iniseville. Jos miehesi ei ole sinusta lompakkoloinen, niin et kuulu alkukysymyksen kohderyhmään.

ap

Vierailija
6/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin lompakkoloisista iniseville. Jos miehesi ei ole sinusta lompakkoloinen, niin et kuulu alkukysymyksen kohderyhmään.

ap

Siksi pyysinkin täsmennystä käyttämääsi termiin.

Vierailija
7/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siksi pyysinkin täsmennystä käyttämääsi termiin.

Joo olisin voinut olla selkeämpi :)

Mutta no, lompakkoloishuutelijat! Miten siis ratkaisette nuo aloituksen kysymykset? Vai onko ajatuksenne se, että koska teillä on omaisuutta, kumppanillannekin on oltava omaisuutta, josta te puolestanne voitte hyötyä? Ja en siis sano, että omata omaisuutta = on lompakkoloishuutelija, vaan ihan heitä tarkoitan, jotka vahtivat omaa lompakkoaan kumppanin "hyötymiseltä" ja huutavat siitä netissä.

ap

Vierailija
8/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, jos asut miehen okt:ssa, käyt miehen purjeveneellä ja Espanjassa, mutta mies ei käytä sinun asunto-osakettasi eikä käy laskettelemassa tai mökillä. Tai toisinpäin. Tai ei kumpikaan.

Korjaan vielä tuota omaa vastaustani, en siis osta kesämökkiä "meille" vaikka niin epähuomiossa tuli kirjoitettua vaan ihan omiin nimiini.

2

Vierailija
9/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelijoilla ei ole eikä koskaan tule olemaan puolisoa tai edes tyttöystävää. 

Heillä on äiti, joka tuo pizzaa ja Cokista. 

Vierailija
10/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä asiaa en ihan sisäistä. Nämä lompakkoloisista kitisijät (ei siis ap, jonka aloitus oli mukavan ironinen) niin solmikaa nyt ihmeessä parisuhteenne sitten niin, että tuollaista tilannetta ei todennäköisesti tule, hyvätuloisen ja mielellään myös vanhaa rahaa omaavan kanssa. Vai ettekö jostain syystä saa sellaista?

Jos taas kitisette muiden ihmisten parisuhteista ja heidän rahankäytöstään niin millä oikeudelle te ns. otatte kieppiä toisiaan rakastavien puolisoiden keskinäisistä taloudellisista järjestelyistä? Kuinka kehtaatte puuttua siihen, mikä on vain näiden puolisoiden keskinäinen asia, ei missään nimessä teidän asianne. On typerää ja moukkamaista ottaa kantaa teille tuntemattomien ihmisten raha-asioihin ja heidän keskinäisiin taloudellisiin järjestelyihinsä.

Ja ei, ei osunut omaan nilkkaan, en ole sellainen, jonka miellätte lompakkoloiseksi. Olen viestin 3/7 kirjoittaja.

Kritisoimalla teille vieraiden ihmisten raha-asioita astutte hyvin yksityiselle alueelle ja se on niin epäkorrektia ja sivistymätöntä, että se antaa todella tasottoman kuvan kirjoittajasta.

Vierailija
11/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla lähinnä realismia. Minusta jokaisen lompakkoloiseudesta huutavan pitäisi tehdä selonteko varallisuudestaan ja tuloistaan, jotta voidaan arvioida, syntyykö mitään lompakkoloissuhdetta oikeasti jos hän löytää kumppanin.

ap

Vierailija
12/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja tämä on puhdasta ironiaa. Minä en usko lompakkoloisimisen käsitteeseen. Minä uskon siihen, että toisiaan rakastavat yhteiseen elämään ja mahdollisesti perheeseen (jos on lapsia) sitoutuneet puolisot jakavat raha-asiansa niin kuin parhaiten yhdessä sen päättävät.

TÄMÄ. TÄMÄ. TÄMÄ. ++++++++++

Vierailija
13/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki on yhteistä vaikka mies on kaiken maksanut. Tosin minä olen saanut perintöä ja niillä rahoilla on tehty monet koko perheen "luxusmatkat".

Vierailija
14/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla lähinnä realismia. Minusta jokaisen lompakkoloiseudesta huutavan pitäisi tehdä selonteko varallisuudestaan ja tuloistaan, jotta voidaan arvioida, syntyykö mitään lompakkoloissuhdetta oikeasti jos hän löytää kumppanin.

ap

Entä ap, miten sinulla? Jostain syystä tuo loiseus kolahtaa sinuun. Hankitko sinä selkeästi vähemmän kuin miehesi? Itse keskim. korkeampituloisena kohautan olkapäitä noille huudoille. Mutta minusta naisten pitäisi kyllä varmistaa joka tilanteessa oma toimeentulonsa. Ja jos elämäntyyli on sen miehen korkean tulon varassa on parempi henkisesti valmistautua ettei niin aina ole - jos puolet liitoista päättyy eroon voi niistä purjeveneistä joutua luopumaan. 

Vierailija
15/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Entä ap, miten sinulla? Jostain syystä tuo loiseus kolahtaa sinuun. Hankitko sinä selkeästi vähemmän kuin miehesi? Itse keskim. korkeampituloisena kohautan olkapäitä noille huudoille. Mutta minusta naisten pitäisi kyllä varmistaa joka tilanteessa oma toimeentulonsa. Ja jos elämäntyyli on sen miehen korkean tulon varassa on parempi henkisesti valmistautua ettei niin aina ole - jos puolet liitoista päättyy eroon voi niistä purjeveneistä joutua luopumaan. 

Kolahtaa se sikäli, että isäni on perinyt paljon omaisuutta ja äitini oli täysin varaton heidän mennessään yhteen ja niin myös käytännössä heidän erotessaan. Ei isä koskaan suhtautunut äitiini kuin lompakolla loisijaan vaan hoiti kaiken niin, että omistus pysyi hänellä niin mikäs siinä on vaimoa ja lasta elätellessä. Sitä kun ikään kuin ajattelee, että siinä tämä "lompakkokin" sai jotain. Lapsen ja vaimon. Olisi ollut isälle paljon hankalampaa etsiä vaimo varallisten joukosta ihan jo siksi, että varsinkin 60-luvulla heitä oli paljon vähemmän.

Oman omaisuuteni eteenkään en ole tehnyt tikkua ristiin vaan se on perittyä, mutta en toki tunne siitä huonoa omaatuntoa. Pikemminkin minun käy sääliksi niitä kumppaneita, joilla sattuu olemaan varakkaampi kumppani jos varakkaampi pitää kumpaaniaan loisena.

Minun kumppanillani ei ole niinikään yhtään varallisuutta kuten ei ollut minun äidillänikään joten sikäli lompakkoloiseus ajatuksena koskettaa minuakin, mutta en ymmärrä koko termiä, koska minun pitäisi olla käytännössä yksin jos ajattelisin kuin lompakkoloiset.

Koska mihin mä enää tarttisin sitä varakasta kumppania edes, kun meillä on jo kaikkea?

Vierailija
16/16 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja olet oikeassa siinä mitä sanot varattomamman kumppanin talouden turvaamisesta. Äitini näki kyllä, että on ongelmallista kun heillä ei ollut esim. yhteistä asuntolainaa ja asunto-omistusta, mutta toisaalta hän olisi voinut säästää rahojaan itselleen muilla tavoin. Tosin se oli vaikeaa, koska menot jaettiin. Olen ymmärtänyt, että isäni opiskellessa pitempään he elivät äitini tuloilla. Niin ei köyhemmän tietenkään koskaan kannattaisi suostua toimimaan. Me olemme mieheni kanssa ostaneet talomme puoliksi vaikka käytännössä minä maksan lainan. Jos eroaisimme miehellä on edes jonkinlainen pesämuna.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme