Täydellinen tuparilahja pariskunnalle?
Pää lyö tyhjää, auttakaa! Ja en aio ostaa mariskoolia :D
Kommentit (40)
Joku aikuisille sopiva lautapeli jos useammin istutte porukalla? Lisukkeeksi vaikka vähän kalliimpi viinipullo :)
Vierailija kirjoitti:
Kukat ja viinipullo toimivat aina.
Nykyisin kukaan ei tarvitse materiaa. Osta siis jotain sellaista, joka kuluu.
Juu, viinipullo toimii aina, myös silloin kun lahjanvastaanottaja ei juo viiniä tai on kuiville päässyt alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, viinipullo toimii aina, myös silloin kun lahjanvastaanottaja ei juo viiniä tai on kuiville päässyt alkoholisti.
- Vastaanottaja kertoi, että lahja saa olla melko kallis (lähes 100e), ja että hän on tuntenut toisen näistä vaahtosammuttimen kokoisesta saakka. Kai siinä vaiheessa ystävyyssuhde on sellainen, että tietää onko toinen absolutisti tai alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vastaanottaja kertoi, että lahja saa olla melko kallis (lähes 100e), ja että hän on tuntenut toisen näistä vaahtosammuttimen kokoisesta saakka. Kai siinä vaiheessa ystävyyssuhde on sellainen, että tietää onko toinen absolutisti tai alkoholisti?
Jäikö jotain ymmärtämättä? "Kukat ja viinipullo toimivat aina."
Mites uudet kylpytakit kummallekin, vaikka jotain Esprit/Benetton -linjaa vai mitä näitä nyt on vähän kalliimpia ja hienompia.
Marimekon vuoka/tarjoiluastia ja keittiöpyyhkeet/patalaput? Tai Iittalan, tai jonkun muun brändin.
Itse ostin tyttärelle ja vävylle lahjakortin ravintolaan tuparilahjaksi. Kippoja ja kuppeja heillä on, ja ajattelin, että voivat muuttohässäkän jälkeen käydä rauhassa syömässä.
Onko lahjan liityttävä juuri kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Mites uudet kylpytakit kummallekin, vaikka jotain Esprit/Benetton -linjaa vai mitä näitä nyt on vähän kalliimpia ja hienompia.
Marimekon vuoka/tarjoiluastia ja keittiöpyyhkeet/patalaput? Tai Iittalan, tai jonkun muun brändin.
Kylpytakki on yksi hirveimmistä lahjoista. Vie ihan helkutisti tilaa säilyttää, ja kaikilla sellainen jo on. Esim. paitoja ihminen tarvitsee monta, mutta kylpytakkia vain yhden. Ei sillä ylimääräisellä tee yhtään mitään.
Samoin vuoat ja tarjoiluastiat. Isoja rohjakkeita, joita käytetään suht harvoin ja joita ihmisillä on jo vaikka kuinka. Eivät kulu ikinä, joten "säilöön" turha säästää. Sama myös kaiken maailman patalappujen kanssa - niitä tarvitsee tasan yhdet, ja jokaisella aikuisella ne jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylpytakki on yksi hirveimmistä lahjoista. Vie ihan helkutisti tilaa säilyttää, ja kaikilla sellainen jo on. Esim. paitoja ihminen tarvitsee monta, mutta kylpytakkia vain yhden. Ei sillä ylimääräisellä tee yhtään mitään.
Samoin vuoat ja tarjoiluastiat. Isoja rohjakkeita, joita käytetään suht harvoin ja joita ihmisillä on jo vaikka kuinka. Eivät kulu ikinä, joten "säilöön" turha säästää. Sama myös kaiken maailman patalappujen kanssa - niitä tarvitsee tasan yhdet, ja jokaisella aikuisella ne jo on.
Mun mielestä patalaput on kulutustavaraa. Ainakin mun käytössä ne on. =D Eli itse ilahtuisin setistä, jossa on patalaput, niihin sopivia keittiöpyyhkeitä, serviettejä , kynttilöitä tms. Tupareissa mukaan voi viedä mukana myös perinteisen suolan ja leivän. Tietysti jotain hienoa sormisuolaa ja joko itseleivotun tai leipomosta ostetun leivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä patalaput on kulutustavaraa. Ainakin mun käytössä ne on. =D Eli itse ilahtuisin setistä, jossa on patalaput, niihin sopivia keittiöpyyhkeitä, serviettejä , kynttilöitä tms. Tupareissa mukaan voi viedä mukana myös perinteisen suolan ja leivän. Tietysti jotain hienoa sormisuolaa ja joko itseleivotun tai leipomosta ostetun leivän.
Mitä sä teet niille patalapuille, että ne kuluu? Itsellä on käytössä elämäni toinen setti patalappuja, ja olen asunut itsenäisesti 20 vuotta. Ekat vaihdoin, kun kyllästyin kuosiin, muuten olisivat olleet ihan käyttökelpoiset vielä tänäkin päivänä. Käyttöikä niillä on siis ainakin 15-20 vuotta per pari. Samoin keittiöpyyhkeet kyllä kestää ihmisen eliniän, eikä enää nykyään useimmat tykkää sellaisesta "kerskakuluttamisesta" että heitetään vanhat hyvät pois uusien tieltä huvikseen.
Musta parhaat ehdotukset tähän mennessä ovat:
- Maljakko + (laadukas) kukkakimppu
- Skumppacooleri + pullo shampanjaa
Ei tosiaan mitään turhaa krääsää tai yhden käyttötarkoituksen laitteita ja tavaroita.
Olen vasta parikymppinen enkä itsekään toivoisi mitään tavaraa, mulla on jo kaikki mitä tarvitsen enkä tarvitse mitään turhia kippoja, kylpytakkeja, skumppacoolereita, maljakkoja tai sitruspuristimia. Kaikki mitä haluan olen jo hankkinut ja luulis että ton ikäsenä varsinkin viimeistään.
Eli jotain joka kuluu eikä vaadi montaa käyttökertaa, ei jää nurkkiin pyörimään. Esimerkiksi ruokakori missä on kaikkea erikoisempaa, lahjakortti ravintolaan tai vaikka ne perinteiset eli leipää, suolaa ja vaikka kynttilä kylkeen, koska tarvii sitä valoakin uuteen kotiin :)
Gantin tai Lexingtonin kylpy- tai/ja käsipyyhkeet.
Jos ovat muuttaneet uudelle asuinalueelle, niin jotain lahjakortteja (tai lahjakortti) liikkeisiin / palveluihin / ravintoloihin / kahviloihin, jotka ovat siinä lähiympäristössä, niin auttaa tutustumaan uuteen asuinpaikkaan. Oli sitten kahvila, pitseria, ravintola, kukkakauppa, kampaaja, suutari, kioski, kirppis, uimahalli tai hieroja.
Tee @selviytymispaketti, jos huumorintaju sallii. Sisältö voisi olla mm. vessapaperia, mausteita, buranaa, kuivahedelmiä, suklaata, tulitikkuja, kynttilöitä, pientä käyttötilipehöörää mikä kuluu käytössä.
Vierailija kirjoitti:
20: Eivätkä toimi. Ei ole sellaista asiaa, joka toimii kaikilla.
Vessapaperi ja mustikat. Toimii ihan samalla tavalla kaikilla.
Jos huumorilahja toimii, etsi mauttomin taulu jonka löydät. Voivat laittaa sen vaikka vessaan. Kirjoita taaks pvm + muita tietoja. Pariskunta voi jatkaa perinnettä ja viedä taulun seuraaviin tupareihin lahjaksi. Tuli itse aloitettua joskus tällainen kiertotaulujuttu ja ties missä se nykyään on.
Tai sitten osta Cards Against Humanity -peli.
Paras ja hauskin seurapeli koskaan. Varmasti tykkäävät ja siitä saa hyvän ohjelmanumeron.
Mä ostaisin lahjakortin jonnekin kylpylään, ravintolaan tms. Tai googlaa Elämyslahjat. Mieluummin lahjaksi kokemuksia ja muistoja, kuin tavaraa pölyttymään varastokoppiin.
Kaunis kukkakimppu ja viini/skumppa, täältä jokin ihana tuparipaketti https://giftiko.fi/collections/tuparilahjat, lahjakortti johonkin uuden kodin lähellä olevaan kahvillaan/brunsille. Näitä olen itse vienyt lahjaksi ja on ollut tykättyjä :)
Kesä tulee, itse tehty saunavihta ja mansikat.
20: Eivätkä toimi. Ei ole sellaista asiaa, joka toimii kaikilla.