Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala ahdistus. En pysty lähtemään töihin.

Vierailija
04.03.2016 |

Kamalaa stressiä viimeiset 10kk. Olen tsempannut koko tän ajan, mutta nyt en enää vaan pysty. Vatsa kuralla, epätodellinen olo, sydän hakkaa, oksettaa, koko kroppa tärisee.
Itkettää. Tuntuu että sekoan. En kestä enää tätä oloa. Hävettää olla pois töistä. En kehtaa sanoa poissaolon syyksi sanoa ahdistuksen, mutta joku syy pitäisi kertoa. Todistuskin pitää hommata.
Ei mitään tietoa milloin tämä stressi loppuu. Kyse läheisen sairaudesta.
Olen käynyt työterveyshoitajalla juttelemassa silloin tällöin, mutta hän vaan sanoo "sä olet kova mimmi, kyllä sä kestät". Just joo.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan kilpirauhanen tsekattu?

Arvot tarkistettu (tsh 3,69 ja t4v 13) reilu viikko sitten. Lääkärin soittoa odottelen (ens viikolla soittaa), mutta tuskin se niihin arvoihin kiinnitä sen ihmeemmin huomiota.

Voi, kun olisikin empaattinen pomo joka ymmärtäisi, mutta meillä epäempaattisin ihminen ikinä pomona.

Ap

Ei oo hyvät arvot. Kannattaa mainita itse jos lääkäri ei sano mitään.

Vierailija
22/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisen suomalaisia ilkeitä kommentteja täälläkin.

On se hienoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yökit ja ripuloit, sulla on vatsatauti. Tai suolistovaiva. Ei töihin.

Vierailija
24/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon työttömiä jotka haluaa töihin sitten töitä saa tämmöset ahdistuneet kotona vetelehtijät.

Mullakin tuttu joka on muka aina niin paskana ja ahdistunut että ei voi mennä töihin,käy kuitenkin sen verran ettei potkuja saa.

Ärsyttävää, todella ärsyttävää. Jos minä saisin töitä olisin iki onnellinen,kelan tuilla eläminen on perseestä.

Vähän enemmän asennetta ja lopettakaa itkeminen. Miten niin moni on muka nykyään ahdistunut tai masentunut? Teidät on kasvatettu että saatte kaiken valmiina ettekä osaa arvostaa oikeita juttuja.

Eroa töistä ja anna paikkasi jollekkin joka oikeasti niitä töitä tarvii!

Vierailija
25/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus sentään. Älkää ilkeilkö. Ap on tsempannut kauan ja kuka tahansa voi joutua elämäntilanteeseen jossa ahdistuu.

Ap, pomolle ei ole pakko kertoa poissaolon syytä. Riittää kun sanot että olo on huono. Ja menet lääkäriin, jos työterveys ei auta niin sitten joku muu lekuri.

Vierailija
26/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ap:n oma lääkityskin kunnossa :DDD

Vierailija
27/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pitää käydä työterveydessä ja lääkäri ei kirjoita saikkua kuin korkeintaan tämän päivän.

Kolme vuotta sitten olin täysin loppuunpalanut enlä nukkunut yöllä kun 2-3 tuntia ja sekin pätkissä. Ei kirjoittanut saikkua ollenkaan. Vasta kuukatta myöhemmin kun pääsin psykiatrille, niin sain saikkua (3 viikkoa). Psykiatri ihmetteli lääkärin toimintaa.

Tuolloin 3 vuotta sitten kokeiltiin lääkkeitä, mutta kaikista sain hirveät sivuvaikutukset.

Ap

Minulla sama juttu. Kävin vuosia sitten työpaikkalääkärillä, kun en stressin takia ollut nukkunut kolmeen viikkoon kuin pari tuntia per yö ja olin siksi fyysisesti ihan finaalissa eli sydän hakkasi, verenpaine oli pilvissä, oli rytmihäiriöitä ja huimasi. Sain loppuviikon saikkua eli to-pe ja kontrollikäyntiajan tuolle samalle lääkärille kahden viikon päästä. Sairauslomalappuun lääkäri kirjoitti koodiksi jonkun ahdistuneisuuden eikä esim. unettomuutta, mikä olisi oikeuttanut palkalliseen sairauslomaan. No, onneksi työnantaja maksoi kuitenkin palkan sairauspäivistä. Se on naurettava hokema että joku "hakee" burn-out-lomaa. Sitä ei todellakaan saa pelkästään pyytämällä! Joillain on sellainen pärstä että saavat (yksi työkaveri sai avioeron takia 1,5 kk ja sitten palasivatkin jo takaisin yhteen) tai sellainen työ, johon se kuuluu luontaisetuna (kansanedustajat, toimitusjohrajat). Muut saavat sinnitellä niin kuin parhaiten taitavat tai ottavat palkattomia vapaita. Palkattomiahan henkisistä syistä otetut saikut ovat myös, jos lääkäri ei pistä oikeaa koodia, mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään, jos ei pysty olemaan töissä.

Vierailija
28/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyspsykologille vaan, tsemppiä, samaa on välillä kaikilla :)

Vierailija
29/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käyty tk:ssa hoitajalla. Purskahdin itkuun vastaanotolla ja juttelin hoitajan kanssa hetken. Hän lupasi järjestää aika mielenterveyshoitajalle. Laittoin myös maininnan lääkärille kilpirauhasarvoista ja että pitää tutkia lisää ha että hän suosittelee lääkitystä.

Hoitaja ihmetteli kuinka olen jaksanut näinkin pitkään. Halasi kun lähdin.

Ap

Vierailija
30/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt käyty tk:ssa hoitajalla. Purskahdin itkuun vastaanotolla ja juttelin hoitajan kanssa hetken. Hän lupasi järjestää aika mielenterveyshoitajalle. Laittoin myös maininnan lääkärille kilpirauhasarvoista ja että pitää tutkia lisää ha että hän suosittelee lääkitystä.

Hoitaja ihmetteli kuinka olen jaksanut näinkin pitkään. Halasi kun lähdin.

Ap

Hyvä, asiat lähtevät siitä selkiytymään! Minunkin mielestäni nuo kilpirauhasarvosi ovat aikalailla pielessä, täällä Suomessa ei niihin vaan valitettavasti ole paljon perehdytty, varsinkaan jossakin tk:ssa. Jospa saisit lääkityksen, joka auttaisi ja toivottavasti saisit apua myös mielenterveyshoitajalta! Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä