Kahvinkeittimet alkaa olla nyt itsestään sammuvia - jippii!
Katselin Prismasta uutta keitintä ja suurin osa alkaa olla näitä itsestään sammuvia. Monissa aikaraja 40min. Saakohan niitä sammutettua itse edes aiemmin?
Kyllä nää eu:n direktiivit on niin perseestä. Pitää vissiin ostaa uusi imurikin varalle ennen kun ne tehottomat tulee myyntiin!
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä tässä nyt mahtoikaan olla se kauhea asia?
Itsestäänsammuvuus on hyvä asia, koska itse aina pelkäsin, että keitin unohtuu päälle vahingossa. Nykyinen keittimeni ei ole sellainen ja sen takia ostin jopa pistorasiaan erillisen ajastimen, mikä sammuttaa virrat kun haluamani aika on kulunut.
Se mikä tässä on kauheaa on se, että itse olen niitä ihmisiä, jotka esimerkiksi viikonloppuisin keittää pannullisen kahvia ja saatan sitä samaa pannullista juoda vaikka kolmekin tuntia (ei, en huomaa maussa mitään.. :D). Tuolla muutoksella saan sitten olla 40min välein laittamassa keitintä uudelleen päälle ettei kahvi kylmene. Töissä meillä on termoskeitin ja siitä en tykkää yhtään, enkä kotiini sellaista halua.
Mikä siinä termoskeittimessä on huonoa? Meillä on sellainen, ja siinä on se hyvä puoli, että kahvi maistuu hyvältä vielä tunninkin jälkeen keittämisestä.
Taidan olla ainoa, joka oikeasti tykkää siitä aikarajasta :D En itse juo kahvia, mutta mies unohteli aiemmin viikottain lähes tyhjän kannun kahvikoneeseen ja sitä sai sitten aina siivota. Joskus oli jäänyt koko päiväksi kone päälle. Nyt kone sammuu itsestään aikarajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, herätään kuudelta miehen kanssa ja keitellään pannu kahvia. Juodaan siitä kupposet, lähdetään töihin ja on jätetty keitin päälle, jotta teinit saavat kahvia kun heräävät klo 7.00. No, enää ei onnistu, kiitos direktiivin.
Niin, se direktiivi tulee huomenna hakkaamaan vasaralla sen teidän keittimen tuhannen pillun päreiksi ja pakottaa ostamaan uuden :(
Te, jotka ette halua aikarajoitettua kahvikonetta, niin käykää ostamassa sellainen, kun niitä vielä on. Varastossa olevat myydään pois, mutta uusia ei tilata.
Tavallinen ihminen osaa muokata kahvinkeitintä siten että tuo ominaisuus katoaa. Ne on kaikki todella yksinkertaisia sisältä.
Minä, 34-vuotias merkonomi nainenkin muokkasin peruskeitintä niin että tuo automatiikka ei ole käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harmittaa, ostin joululahjaksi uuden Mocciksen ja jatkuvasti sammuilee. Kupin ehtii nippa nappa juomaan ja taas pitää keittää uutta kahvia. Otettiin takaisin käyttöön vanha Moccis, koska nykyinen on täysin turhake.
Tässähän ihan alkaa poltella sellainen kysymys, että minkähän takia piti ostaa uusi "Moccis", jos vanha oli vielä käyttökelpoinen?
Väärä väri ja malli (muotoilu).
Mutta nyt kuitenkin vääräkin väri ja muotoilu kelpaavat?
Toistaiseksi. Maalauttaa se ehkä pitää tai etsiä modernimpi vanha malli markkinoilta.
No kyllä todellakin, huh huh.
Mitä huh huh? Soitin maahantuojallekin, mutta ei ollut tarjota kuin ei oota tietystä väristä ja mallista vanhalla tekniikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harmittaa, ostin joululahjaksi uuden Mocciksen ja jatkuvasti sammuilee. Kupin ehtii nippa nappa juomaan ja taas pitää keittää uutta kahvia. Otettiin takaisin käyttöön vanha Moccis, koska nykyinen on täysin turhake.
Tässähän ihan alkaa poltella sellainen kysymys, että minkähän takia piti ostaa uusi "Moccis", jos vanha oli vielä käyttökelpoinen?
Väärä väri ja malli (muotoilu).
Mutta nyt kuitenkin vääräkin väri ja muotoilu kelpaavat?
Toistaiseksi. Maalauttaa se ehkä pitää tai etsiä modernimpi vanha malli markkinoilta.
No kyllä todellakin, huh huh.
Mitä huh huh? Soitin maahantuojallekin, mutta ei ollut tarjota kuin ei oota tietystä väristä ja mallista vanhalla tekniikalla.
Voi ei :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, herätään kuudelta miehen kanssa ja keitellään pannu kahvia. Juodaan siitä kupposet, lähdetään töihin ja on jätetty keitin päälle, jotta teinit saavat kahvia kun heräävät klo 7.00. No, enää ei onnistu, kiitos direktiivin.
Niin, se direktiivi tulee huomenna hakkaamaan vasaralla sen teidän keittimen tuhannen pillun päreiksi ja pakottaa ostamaan uuden :(
Meillä on jo uusi direktiivikeitin, että kyllä se käytännössä hakkaa jo vasaralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo uusi direktiivikeitin, että kyllä se käytännössä hakkaa jo vasaralla.
Viestin aikamuoto antaa olettaa toista. Mutta surku teinejä, kun eivät enää kahvia saa.
Ette ihmiset oo termareista kuulleet? Säilyy kuulkaa monta tuntia kahvi kuumana.
Vierailija kirjoitti:
Ette ihmiset oo termareista kuulleet? Säilyy kuulkaa monta tuntia kahvi kuumana.
Ei se kato käy, kun me ollaan totuttu juomaan tuntikausia kärtsättyä sumppia ja ollaan totuttu sen hienostuneeseen makuun. Jää teineiltä aamukahvit nyt juomatta ja pomonkin pitää joustaa, että muija saa kahvia!
Eikö se ole sama sammuttaa heti ja käyttää mikrossa jos juo myöhemmin?
Mä olin jostain lukevinani että joku tuollainen itsestään sammuva olisi mennyt myös itsekseen päälle, olisko sähkökatkon jälkeen tai jotain. Liekö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestäänsammuvuus on hyvä asia, koska itse aina pelkäsin, että keitin unohtuu päälle vahingossa. Nykyinen keittimeni ei ole sellainen ja sen takia ostin jopa pistorasiaan erillisen ajastimen, mikä sammuttaa virrat kun haluamani aika on kulunut.
Se mikä tässä on kauheaa on se, että itse olen niitä ihmisiä, jotka esimerkiksi viikonloppuisin keittää pannullisen kahvia ja saatan sitä samaa pannullista juoda vaikka kolmekin tuntia (ei, en huomaa maussa mitään.. :D). Tuolla muutoksella saan sitten olla 40min välein laittamassa keitintä uudelleen päälle ettei kahvi kylmene. Töissä meillä on termoskeitin ja siitä en tykkää yhtään, enkä kotiini sellaista halua.
Termoskeitintä haukutaan paljon, mutta mitään perusteluja ei koskaan esitetä. Olisiko sinulla esittää?
t. kyseistä keitintä harkitseva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä termoskeittimessä on huonoa? Meillä on sellainen, ja siinä on se hyvä puoli, että kahvi maistuu hyvältä vielä tunninkin jälkeen keittämisestä.
Voi olla, että meillä on töissä vain todella huonon mallinen keitin.. Superhankala kaataa kahvia kuppiin, sisälle ei näe paljon sitä on jäljellä, pannullinen tilavuudeltaan pienempi, työläämpi pestä ja eipä se kahvi siellä oikeasti tunnu kovin kauan lämpimänä pysyvän.
Itse haluan tuoretta kahvia enkä mitään pannussa seissyttä. Meidän moccis pysyy päällä kaiketi vaan 20min? Ellei pistä päälle sitä nappia, joka pitää levyn kuumana.
Kesätöissä jkiskalla ollessani ei sekään iän vanha keitin pysynyt päällä kuin kaksi tuntia. Sit vaan uudestaan päälle, kun sammu. Ja saman kahvin myynti jatku. Hyi hyi..
Mulla on ollut itsestään sammuva keitin jo 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että meillä on töissä vain todella huonon mallinen keitin.. Superhankala kaataa kahvia kuppiin, sisälle ei näe paljon sitä on jäljellä, pannullinen tilavuudeltaan pienempi, työläämpi pestä ja eipä se kahvi siellä oikeasti tunnu kovin kauan lämpimänä pysyvän.
Termarin pitäisi olla myös läpinäkyvä, jotta varmasti näkisi että kaikki kalkkijämät ja muut kahvinrääppeet todella lähtee pesussa pois.
Prismassa myytävät tuotteet eivät välttämättä ole valmistettu Suomessa.