Kätilön innoittamana...tk-lääkäri vastailee hetken
ja ottaa vastaan rakentavaa kritiikkiä. En normaalisti harrasta tällaista, mutta nyt osuin hauskalle palstalle ja viinilasin jälkeen voisin huvikseen vastailla, jos asiallisia kysymyksiä tulee.
Kommentit (117)
eli siis hetkittäistä kipua ollut silloin tällöin jo monta vuotta eikä vasta tämän pidemmän jutun jälkeen
niska ja hartiaseudun " kireys" olla yhteydessä kuumeiluun?
Olisihan tuo hyvä selvittää. Ehkä olet jo ottanutkin. Olen pahoillani, etten osaa auttaa enempää.
Vierailija:
en halua ottaa kantaa rytmihäiriöasioihin täällä, eivät ole sellaisia asioita, joissa haluaisin nettipalstalla neuvoa. Onnittelut tietäväisyydestäsi. Olen ihan valmis ja " vanha" lääkäri.
yksilöllinen ominaisuus, joka löytyy myös itseltäni:) Villasukat ja miehen lämmin selkä auttavat!
tulee yhdestä ala tiehyestä:kaikki prolaktiini testit ok samoin tsh jne.Kuinka kauan uskallan katsoa asiaa? olisiko mammografiassa pitänyt käydä?ihmettelen miksen saanut sinne lähetettä.ikää 30v
ei ole normaalia ja minä suosittelisin varmuudeksi mammografiaa ja/tai ultraäänitutkimusta
Vierailija:
rytmihäiriöt on niin vaikeita ettei niitä tavallinen tervari lääkäri osaa hoitaa munkaan tapauksessa ei pääkaupunkiseudun isoin sairaala meinannut osata hoitaa vaikka ovat suomen huippuasiantuntijoita!!! joten sairaanhoitaja on hyvä ja menee nukkuun!
Jos ei tavallinen tervarilääkäri osaa, niin miten sitten saikku ne huomaa?? Outoa??!
wpw
siltä kyllä aika pahasti kuulostaa mutta voiko sellainen " kohtaus" tulla kumminkin suht harvoin ja kestää vain sen 5min ja sitten ei enää satu
kiitos jos tähän vielä viitsit vastata
vakavia sairauksia koskeviin kysymyksiin? En väitäkään, että tietäisin ja osaisin kaiken, vaikka olen työskennellyt jo vuosia. Koskaan ei ole valmis. Kaikkea hyvää myös teille " uskomattomille" :)
Vierailija:
Kiitos mielenkiinnosta. MELKEIN kaikki kirjoittajat asiallisia. Harmi, että läheisesti työparinani työskentelevän ammatin edustaja ei ollut tyytyväinen osaamiseeni. Arvostan sairaanhoitajien työtä todella. Hyvää yötä!
wpw
Vierailija:
ei ole normaalia ja minä suosittelisin varmuudeksi mammografiaa ja/tai ultraäänitutkimusta
verensekainen maito on varmasti oikeanlaisempi kuvaus mitä sieltä tulee.ei tule itsellään, mutta painaessa tai lapsen nojatessa rintaa vasten sitä tullee
Vauvan nostelu välillä hankalaa selän takia.
potilaillani on ollut näinkin, eikä sen vakavampa syytä ole löytynyt. Uskoisin, että voit olla huoletta, jos oireet eivät lisäänny tai pahene tai tule muita oireita kipuun liittyen.
tämä usein annettu ja harvoin noudatettu ohje: viikon-parin tulehduskipulääkekuuri. Fysioterapiasta voi olla apua myös.
mulla on niitä rytmihäiriötä ja haluaisin tietää
Onko nämä harmittomia, vai olisiko syytä huolestua. Patteja on ollut muutaman vuoden ajan, mies on tosi hidas lähtemään lääkäriin.
WPW:hen vielä kerran: ei minusta ole tavatonta, jos sh huomaa jotain, mitä lääkäri ei. On usein lähempänä potilasta ja ehtii ottaa huomioon enemmän asioita rutiinin keskelläkin. Siksi yhteistyö onkin tärkeää.
Toisaalta, rytmihäiriöön vittaavat löydökset lääkärin pitäisi aina nähdä. Niinkään tärkeää ei ole osata määritellä spesifisesti rytmihäiriön tyyppiä. Aina voi pyytää sydänlääkäriä katsomaan EKG.
Vierailija:
vakavia sairauksia koskeviin kysymyksiin? En väitäkään, että tietäisin ja osaisin kaiken, vaikka olen työskennellyt jo vuosia. Koskaan ei ole valmis. Kaikkea hyvää myös teille " uskomattomille" :)
Sinä vain sanoit: en ota kantaa, mene lääkäriin...
= en tiedä kysy joltain muulta...
toki ymmärrän että sinulla oli paljon vastattavaa, eikä aikasi olisi riittänyt suuriin sepustuksiin. Mutta vastasit sujusvasti kaikkiin niihin joihin terkkarikin olisi pystynyt vastaamaan. Kinkkisemmät sitten sivuutitkin tyyliin " mene lääkäriin"
Ensin mainostit täällä itseäsi...
wpw
Muistan sairauden opiskeluajoilta, yhteenkään tapaukseen en ole törmännyt.
73: tuo ärsytystila voi kroonistua ja oireilla vähän väliä. Googleta vaikka myös: tietzen syndrooma. Tulehduskipulääke viikon-parin kuurina voi poistaa vaivan.