Kätilön innoittamana...tk-lääkäri vastailee hetken
ja ottaa vastaan rakentavaa kritiikkiä. En normaalisti harrasta tällaista, mutta nyt osuin hauskalle palstalle ja viinilasin jälkeen voisin huvikseen vastailla, jos asiallisia kysymyksiä tulee.
Kommentit (117)
Xylitolista ei tiettävästi haittaa, paitsi runsaina annoksina tulee ripulia.
Sykekysymys: kannattanee käydä EKG:ssa, joskus esim. haarakatkos oireilee näin. Oletan että et käytä mitään lääkitystä.
Vierailija:
Ei näy aina EKG:ssa, useimmiten kuitenkin johtumisajan muutoksia on, joskus niin vähäisiä, ettei ainakaan oma ammattitaitoni riitä tulkintaan.
t.wpw
meillä on kahdella lapsella sitkeä korvatulehdus joka ei parantunut ekasta ab-kuurista vaan saatiin molemmille uusi kuuri jälkitarkastuksesta. nyt ihmettelen vain lääkärin antibioottivalintaa..
eka kuuri oli normaaliin tapaan Amorionia ja toinen kuuri ei olekaan Zithromaxia niinkuin aikaisemmin on ollut vaan Clavulan tms. jossa on amoksisilliinia ja klavulaanihappoa. mikäs järki tässä on kun on jo todettu ettei amoksisilliini pure ko. pöpöön? klavulaanihappoko yksin hoitelee pöpön pois? miksi kirjoittaa yhdistelmävalmiste jossa on mukana antibioottia jolle pöpö on resistentti, eikö se vain lisää tuota resistenssiä?
jälkitarkastusta ei ole vielä tehty kummallekaan lapselle joten en tiedä onko tuo uusi antibiootti purrut vai ei...
mistäköhän voi olla kyse?
nyt on tullut mieleen että jos ei osaa yhdistää kipua/kutinaa pelkästään jompaan kumpaan ja siksi vuorotellen on peppu ja pippeli kipeä
matoja ei ole
Pitäiskö se käydä poistattamassa jos ei ole muutoksia?
kannattaa hakeutua tarkempiin tutkimuksiin.
Sen jälkeen tulleet kuukautiset todella niukat kun yleensä runsaat ja kivuliaat. Mistä voisi olla kyse? Voiko veri jostain syystä pakkautua kohtuun? Papa luokka 1 ja puhtausluokka 1, juuri testatut.
tehostaa amoksisilliinin vaikutusta, joten siksi noin.
polttelee ja nipistelee? Menkat loppui 4 päivää sitten.Voisko olla joku tulehdus? Valkovuoto on vähän vahvempaa ollut tuoksultaan.
Mikä muu tulisi sinulle mieleen? Pulssi oli normaali eli tuskin johti ST- lasku siitä ja kammiovaste oli säännöllinen.. Se delta mua kiinnostaa...
ellet juuri samaan aikaan juo kahvia kun syöt ruokasi.
SANELUIDEN purku; olen tyytyväinen, en työskentele Helsingissä
Vierailija:
tehostaa amoksisilliinin vaikutusta, joten siksi noin.
tehostaako klavulaanihappo amoksisilliinin vaikutusta NIIN paljon että se tehoaa muuten amoksisilliinille resistenttiin bakteeriin?
t. se sama äiti joka haluaa nyt rautalangasta väännettävän :)
Vierailija:
SANELUIDEN purku; olen tyytyväinen, en työskentele Helsingissä
KOHTUTULEHDUS voi häiritä kohdun limakalvon kasvua seuraavassa kierrossa, siitä johtunee
Vierailija:
kannattaa hakeutua tarkempiin tutkimuksiin.
Joko leikit lääkäriä tai sitten olet aivan käsi!!
Nämä WPW-kysymykset lähetti sairaanhoitaja, joka kysymyksienkin perusteella tuntuu olevan tietotaitoisempi kuin sinä =D
Monennenko vuoden kandi oikein olet??
t.WPW
mulla on kans rytmihäiriöitä takykardiaa ja lääkitrys ja tahdistin.
minä konsultoisin sinun asiassasi sydänlääkäriä
AMOKSISILLIINI: juuri noin, rautalankaäiti:) Eli pureutuu vastustuskykyiseenkin bakteeriin klavulaanihapon avulla
lääkitystä, ehkä sykemittari vaan ei toiminut kunnolla... Mitään sydänvikaa tuskin on !!!!
Jos olet Helsingistä niin puretaanko sun sanelut Hertsikassa, Laaksossa vai Malmilla?
Vierailija: