Koulu ja päiväkotikuvaus
Hei
Olisikohan nyt jo viimeistään otettava 'digiloikka' myös tuossa tenavien kuvaamisessa.
Tarkoitan, että me lasten vanhemmat alamme edellyttää kuvausfirmalta,
että kuvien tilaaminen kuvatiedostoina on myös oltava mahdollista.
Kuvatiedostojen säilyttäminen on huomattavasti vaivattomampaa, kun paperikuvien.
Jokainenhan voi sitten, jos niin ajattelee teettä kuvatiedostoista paperikopioita.
10x15 paperikopio 9 snt /kpl ei ole hinnalla pilattu.
Kommentit (8)
Tilaan vähän, skannaan ja tulostan itse :) Ihan kusetushinnat noilla valokuvausfirmoilla! Mutta ap:n idea kyllä hyvä \o/
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun, ei ne valokuvausfirmat oikein sillä elä, että jakaisivat ottamiaan kuvia puoli-ilmaiseksi. Vaikka myöntää kyllä täytyy, että koulukuvien hinnat ovat jokseenkin poskettomia ja niillä tasan tarkkaan tahkotaan kiitettävät määrät voittoa.
Ei täällä oikeen muutkaan elä töillään.
Jaa, mun mielestä taas paperikuvia tulee nimenomaan katsottua enemmän ja niitä voi laittaa esille kehyksiin. Kukaan ei jaksa ruveta koneelta skrollaamaan 6000 kuvaa.
Minusta ihan OK, tiedosto voisi maksaa esim. 10 e/kuva eli jos haluaa ryhmäkuvan ja 2 kuvaa lapsestaan, se maksaa 30 e.
Joo, meille just tuli kahden lapsen päiväkotikuvat. Tilatiin: molempien ryhmäkuva, 2 kappaletta sisaruskuvia, ja molemmista 2 kappaletta yksittäiskuvia, eli kaikenkaikkiaan 8 kuvaa. Maksoi yhteensä n. 70€. Aika järkyttävää ja myös tavallaan surullista, että vähävaraisilla perheillä ei todellakaan ole enää varaa edes tilata lastensa päiväkoti/koulukuvia....
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun mielestä taas paperikuvia tulee nimenomaan katsottua enemmän ja niitä voi laittaa esille kehyksiin. Kukaan ei jaksa ruveta koneelta skrollaamaan 6000 kuvaa.
Munkin mielestä paperikuvassa on jotenkin enemmän "tunnetta". Joku tiedostona oleva kuva on vain tiedosto muiden tiedostojen joukossa, mutta paperikuva on jotenkin konkreettisempi, siis että "tässä on lapseni päiväkotikuva ja voin laittaa sen vaikka kehyksiin esille sen sijaan, että se satunnaisesti sattuisi silmääni kuvavirrassa". Ehkä olen vanhanaikainen, mutta näin on. Tilaan aina lasten kuvat paperisina ja keystän ne. Mulla on portaikon seinässä iso kasa lasten päiväkoti/koulukuvia.
No, kuvausfirmat ova tottuneet sellaiseen n. 80% jalostusarvoon.
Tarkoitta, että jos kuva maksaa tilaajalle 10 euroa, niin sen tuottaminen
on maksanut kuvausfirmalle 2 euroa.
Kyllä ne kuvausfirmat osaavat puolensa pitää.
Kuule kun, ei ne valokuvausfirmat oikein sillä elä, että jakaisivat ottamiaan kuvia puoli-ilmaiseksi. Vaikka myöntää kyllä täytyy, että koulukuvien hinnat ovat jokseenkin poskettomia ja niillä tasan tarkkaan tahkotaan kiitettävät määrät voittoa.