Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini on salannut seurustelevansa...

Vierailija
02.03.2016 |

Tänään lupauduin hakemaan 14-vuotiaan koulusta autolla ja ilmoitin viestillä tulevani läheisen kaupan parkkipaikalle vähän myöhässä (teini pääsi koulusta klo 15 ja olin vasta 15.15 lähdössä kotoa). Pääsin kuitenkin odotettua aikaisemmin kaupalle. Kaarsin autolla kaupan pihalle ja näin tytön tulevan kauempaa, eikä hän ollut yksin.

Tyttö kulki käsi kädessä jonkun ikäisensä (max. vuoden vanhemman) pojan kanssa eikä selvästikään nähnyt autoani, kurottautuivat vielä hyvästiksi suutelemaan. Olin yllättynyt ja kun tyttö tuli autoon, esitin olleeni puhelimella koko ajan. Tyttö näytti todella vaivautuneelta ja vaikealta huomattuaan, että olinkin paikalla.

En niinkään ole yllättynyt tai järkyttynyt, jos tyttärellä on poikaystävä. Hän oli ennen kotona viihtyvä ja tykkäsi olla huoneessaan, mutta viimeaikoina on alkanut viettää lähes jokaisen illan ulkona "kavereiden" kanssa, olla normaalia iloisemman oloinen ja lähetellä kännykällään paljon viestejä. Ei minulla ole mitään seurustelua vastaan, olen iloinen että tyttö on löytänyt rakkauden ja ihastumisen tunteet ikäisensä pojan kanssa. Olen vain surullinen siitä, ettei tyttö ole puhunut asiasta minulle. Vanhempana haluaisin tietää, mitä lapseni elämässä tapahtuu. Selvästikin tyttö pelkää puhua aiheesta kanssani, mikä merkitsee isoja ongelmia keskinäisissä luottamussuhteissamme.

Onko vinkkejä, miten keskustella aiheesta tyttären kanssa? Haluaisin ilmaista, että minulle voi puhua kaikesta ja haluaisinkin tietää, kenen kanssa teini viettää aikaansa ja ketä rakastaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vaa seurusteluasioista suoraan nätisti ja kerrot tytölle että hän voi aina puhua äitillensä asioista.

Vierailija
2/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita keskustelu sanomalla, että näit tänään, kun tyttö pussaili jonkun pojan kanssa. Onnittele seurustelusuhteesta ja kerro lempeästi, että sinulle voi aina puhua.

Tuollainen salaaminen on teineille aika normaalia. Tuon ikäinen haluaa jo laittaa rajan rakkaussuhteidensa ja vanhempien välille, mutta tietenkin vanhempien kuuluu silti tietää, kenen kanssa teini liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano vaan että näit sen pojan kanssa pusuttelemassa tänään. Tuskinpa tarvitsee mitään koko perheen kokousta aiheesta pitää.

Vierailija
4/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernin feminismin tulos. Siitä se kullikaruselli lähtee käyntiin. 

Vierailija
5/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu? Ärsyttää tommoset utelevat mutsit.

Vierailija
6/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan koskaan ole vanhemmille kumppaneista kertonut vaan ne ovat itse saaneet asian selville. Kuitenkin lopulta kun olen ajankohdan kokenut hyväksi olen heidät kotiin tuonut näytille.

Nykyisestä (josta olen aivan varma, että ovat arvanneet jotain olevan meneillään) tietävät vain iän. Saavat sitten parin viikon päästä aivan rauhassa tutustua kun hän ensimmäistä kertaa tulee meillä käymään. Toki ennen tätä vierailua ajattelin kertoa muutamia perusjuttuja kun tiedän ainakin äitiä kiinnostavan.

Vierailija
7/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne teinien suhteet niin vakavia ole - moni teini ei välttämättä näe tarpeelliseksi kertoa vanhemmilleen mistään tuollaisista säädöistä. Vakavampi parisuhde kyllä tulee aikanaan vanhemmille ilmi yökyläilyn tms. muodossa.

Tietenkin vanhempien olisi hyvä tietää, keiden kanssa teini vapaa-aikansa viettää.

Vierailija
8/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkä sano että näit pussailemassa! Teinihän menee ihan lukkoon noloudesta :D juttelet ihan yleisesti kuulumisista ja vaikka samalla kysyt muka täysin tietämättömänä onko ihastusta tms. Kertoo jos haluaa ja on valmis.

Vierailija
9/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Modernin feminismin tulos. Siitä se kullikaruselli lähtee käyntiin. 

On lähtenyt jo aikaisemmin.

Vierailija
10/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kerro että näit sen pusuttelemassa, sille tulee epämukava olo kun saa tietää että "vakoilit" sitä. Ok tiedän että oli vahinko mutta sinun olisi kyllä pitänyt mainita asia heti tai sitten ei ollenkaan. Ei kannata kertoa, kun on ensin jonkin aikaa pimittänyt asiaa.

Vierailija
11/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kertoo jos haluaa. Ei se ole mikään oletusarvo että lapsi pitää vanhemmat ajan tasalla suhteistaan.

ÄLÄKÄ kerro että näit sen pussailemassa! ;)

Vierailija
12/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti mitä sä täällä teet katoin sun selaushistorian

Käräjillä tavataan

Vierailija
13/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan kerro että näit sen pusuttelemassa, sille tulee epämukava olo kun saa tietää että "vakoilit" sitä. Ok tiedän että oli vahinko mutta sinun olisi kyllä pitänyt mainita asia heti tai sitten ei ollenkaan. Ei kannata kertoa, kun on ensin jonkin aikaa pimittänyt asiaa.

Juuri näin. Tuollaisia asioita ei kannata paljastaa myöhässä.

Vierailija
14/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mina teinina, tai myohemminkaan, seurusteluistani kertonut. Tuli sitten luonnollisesti ilmi, kun oli sen aika. En koe, etta kyse on salailusta.

Vierailija
15/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö kertoo jos haluaa. Ei se ole mikään oletusarvo että lapsi pitää vanhemmat ajan tasalla suhteistaan.

ÄLÄKÄ kerro että näit sen pussailemassa! ;)

Juuri näin. Itsenäistyvä nuori tarvitsee omaa tilaa, muissakin kuin seurusteluasioissa. Ei se millään lailla tarkoita, ettei nuori luottaisi vanhempiinsa. Anna ap tytölle aikaa, kyllä hän sitten kertoo kun siltä tuntuu.

Vierailija
16/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään teininä halunnut kuuluttaa jokaisesta poikajutusta. Siinä iässä ne oli niin kevyitä juttuja, vaikka ehkä kuolaa vaihdettiinkin, ettei niissä ollut mitään kerrottavaa ja halusin säilyttää jonkinlaisen yksityisyyden. :D Vasta, kun alkoi olla vakavampaa juttua, niin otin puheeksi omaan tahtiini. Voithan kevyesti tiedustella, onko ketään poikaa mielessä, mutta älä mitään kokousta laita pystyyn.

Vierailija
17/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että pitäisi kaikki asiat jakaa äidin kanssa ettei äidille tule paha mieli. Antakaa niiden teinienne olla! Ne on itsenäisiä yksilöitä eikä mitään äidin pikku jatkeita.

Vierailija
18/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on niin tuore juttu että ei ole vielä vain tullut kertoneeksi. Ei aikuisetkaan yleensä kerro heti kaikille jos on vaikka edellisellä viikolla tavannut jonkun, vaan vasta sitten kun kokee asian olevan valmis "julkistettavaksi."

Vierailija
19/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on äitini kanssa todella luottamuksellinen suhde, mutta kun aloin seurustelemaan ensimmäisen tyttöystäväni kanssa, en oikein osannut ottaa asiaa puheeksi mitenkään luontevasti ja kerroin vasta kun olimme seurustelleet lähemmäs 4 kuukautta. Luulen että tuo on ihan normaalia varsinkin jos kyseessä on ensimmäinen seurustelusuhde ja kaikki on vielä uutta eikä nuori oikein tiedä mistä pitäisi puhua ja miten käyttäytyä, tulee varmasti näkymään myöhemmin esim. siinä uskaltavatko he sitten pitää käsistä kiinni tai pussata sinun paikalla ollessasi. 

Vierailija
20/20 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole täysin normaalia :D Myös vanhempana, ei niistä poikaystävistä ensimmäisten treffien jälkeen kerrota.