Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloittelevan sähköinsinöörin palkka 2800e

Vierailija
11.06.2025 |

Tänään näin ilmoituksen missä haettiin sähköinsinööriä (AMK tai DI). Palkaksi ilmoitettiin 2800-3200e riippuen kokemuksesta.

Luulin että nykypäivänä olisi kyllä paremmat palkat aloittelevillekin? Itse saan 4300e enkä sitäkään pidä kovin hyvänä maan hintatasoon nähden.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ilmoitus, oli näköjään 2800-3300.

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/sahkoalan-projekti-insinoori-scsom-1…

Vierailija
2/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naurattaa, kun oppilaat lesoavat lähtevänsä sähköasentajaksi opiskelemaan, jotta tienaavat enemmän kuin minä. Jos inssilläkin on noin huono palkka, niin mites perussähkäri sitten?

T. Äikänope 5000 e/kk

Vierailija
4/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina naurattaa, kun oppilaat lesoavat lähtevänsä sähköasentajaksi opiskelemaan, jotta tienaavat enemmän kuin minä. Jos inssilläkin on noin huono palkka, niin mites perussähkäri sitten?

T. Äikänope 5000 e/kk

Sähköasentaja pistää oman toiminimen pystyy ja laskuttaa niin paljon kuin haluaa. Inssiksi ei kannata opiskella.

Vierailija
5/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihme meininki jos maisteritaso DI tarjotaan vain noin vähän parempaa kuin kanditason AMKlle

Vierailija
6/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äikänope 5000 e/kk

Sähköasentaja pistää oman toiminimen pystyy ja laskuttaa niin paljon kuin haluaa. Inssiksi ei kannata opiskella.

Nykyäänhän onkin helvetisti töitä, kun rakennusbisnes on jäissä ja kotitalousvähennys pienennettiin. Täällä luullaan, että putkari  ja sähkäri yrittäjänä olisi joku kultakaivos! Kilpailu pitää huolen vielä,ettei törkyhintoja ole varaa ylläpitää. 

Vierailija
7/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Äikänope 5000 e/kk

Ja sun palkka vielä maksetaan verorahoista!

Vierailija
8/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi pitäisi maksaa enemmän? 

Vierailija
9/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Äikänope 5000 e/kk

Insseillä ei ole noin huono palkka. Jopa suunnittelupuolella maksetaan kesähessuillekin enemmän.

Toki, saahan sitä Vaasassa joku tarjota ihan mitä haluaa. Voin minäkin ilmoittaa lehdessä että palkataan äikänope, 1200 euroa kuussa ja työtehtäviin kuuluu että nielee kans eikä sylkäse pois.

Luulisi jopa pelkän opettajan ymmärtävän eron palkkatarjouksen ja toteutuman välilä?

Vierailija
10/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jollekin alhaisesti kouluttautuneelle uraansa aloittelevalle henkilölle maksaa paljon? Mitä hän tuo vastineeksi firmalle, että saa ansaittua palkkansa? Et sä voi laittaa amk-inssiä tekemään asennuksia, koska niillä ei ole enää mitään pohjaa todelliseen työelämään eli luvat puuttuu, et sä voi laittaa niitä suunnittelemaan kuin jotain pieniä, helppoja ja halpoja projekteja, varsinkin nuorten insinöörien matemaattiset ja fysiikan taso on todella huonoa nykyään. Millä tälläinen ansaitsee suuremman palkan? Ei se tutkinto mitään takaa enää Suomessa. Paperit saa taskuunsa kun käy valittamassa koulutuksen ohjelmajohtajalle. 

Vierailija
11/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äikänope 5000 e/kk

Nykyäänhän onkin helvetisti töitä, kun rakennusbisnes on jäissä ja kotitalousvähennys pienennettiin. Täällä luullaan, että putkari  ja sähkäri yrittäjänä olisi joku kultakaivos! Kilpailu pitää huolen vielä,ettei törkyhintoja ole varaa ylläpitää. 

Sähkötöitä tarvii aina ja kaikkia olemassa oleviakin rakennuksia pakko ajoittain rempata. Kotitalousvähennys ei juurikaan vaikuta.

Olen itsekin tilannut sähkärin 3 kertaa viimeisen 4v aikana. Pari kertaa taloon ja kerran mökille. Ei siihen rakentamistilanne vaikuta kun tulee tarve.

Vierailija
12/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äikänope 5000 e/kk

Insseillä ei ole noin huono palkka. Jopa suunnittelupuolella maksetaan kesähessuillekin enemmän.

Toki, saahan sitä Vaasassa joku tarjota ihan mitä haluaa. Voin minäkin ilmoittaa lehdessä että palkataan äikänope, 1200 euroa kuussa ja työtehtäviin kuuluu että nielee kans eikä sylkäse pois.

Luulisi jopa pelkän opettajan ymmärtävän eron palkkatarjouksen ja toteutuman välilä?

Ollaanpa sitä ärhäköitä. Osuiko jotenkin arkaan paikkaan? Pikaisen goolaamisen mukaan sähköinsinöörin mediaanipalkka on 4200 euroa.

Ja mitä tulee äikänopen palkkaan, niin se tulee ihan taulukon mukaan, jos on oikeissa töissä eikä kuutamohommissa iltasella.

T. Äikänope 

Vierailija
13/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei äikänope! Veljeni opiskeli sähköasentajaksi, ja ensimmäisessä työpaikassa valmistumisensa jälkeen hän tienaa 3800 e/kk.

Vierailija
14/14 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajansa mitä käsienheiluttelu hommissa maksetaan