Raskausajan aknesta
Heips!
Olen n.kk:n verran kärsinyt erittäin kivuliaasta ja voimakkaasta raskausajan aknesta (rv 11 meneillään). Näppylät ovat vain naamalla, mutta kovin suuria ja kipeitä ja niitä on erittäin paljon. Sain lääkäriltä reseptillä antibioottia sisältävän Clindoxyl-voiteen. Onko kellään kokemusta sen käytöstä? Hiukan jännittää käyttää, mutta lääkärin sanaan tietty luottaminen. Pelottaa vain että imeytyy verenkiertoon yms. Muitakin vinkkejä saa jakaa jos raskausajan aknesta kärsiviä täällä pyörii! Ensi viikolla ensimmäinen ultra, kauheasti jännittää jo.
Mukavaa kevättä kaikille!
Kommentit (4)
Mulle lääkäri suositteli tuon voiteen käyttämistä raskausaikana, koska hyödyt olivat suuremmat kuin haitat. Sain todella tulehtuneita finnejä ja kerran oikein tulehduksen ihoon ja jouduin syömään antibioottikuurin. No muutaman kerran laitoin ja iho punoitti ja kuumotti niin paljon, etten laittanut enempää. Ennen raskautta iho ei reagoinut Clindoxyyliin noin vahvasti ja iho olikin todella hyvä kunnes räjähti käsiin alkuraskaudessa kun en uskaltanut voidetta käyttää.
Mutta näin loppuraskaudessa iho on ollut ihan virheetön, joten en tietenkään ole käyttänyt tuota kun ei ole tarpeen.
Itselläni on nyt toinen lapsi tulossa ja ensimmäisen raskauden aikana oma kosmetologi suositteli Bion tuotteita jotka ovat turvallisia käyttää myös raskauden aikana. Itse en uskaltanut käyttää mitään antibioottia sisältävää oman raskausajan akneeni sillä pelkäsin mm. juuri tuota verenkiertoon imeytymistä ja hoidan yleensäkin ihoani mielummin luonnonmukaisilla tuotteilla. Aknea minulla ei ollut koskaan aiemmin mutta jostain syystä puhkesi tuolloin ekan raskauden yhteydessä. :( Valitettavasti kosmetologini jolla kävin lopetti toimintansa täällä Espoossa ja olen sen jälkeen tilannut noita tuotteita suoraan maahantuojan omasta verkkokaupasta www.vitobeauty.fi ehkä tästä on apua jollekin ketä arveluttaa noiden antibioottia sisältävien voiteiden käyttö.
Kokeile meine basen emäksistä suolaa, ihoni parani sillä.
Pelkäät mitä:D kannattaa lopettaa vauhkoaminen ja kaivaa se järki sieltä jostain... Huhuu, löytyykö...?