Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kampaaja teki näin!?

Vierailija
02.03.2016 |

Tuttavani oli hiusmallina jokin aika sitten. Hänellä oli tosi pitkät luonnonvaaleat hiukset joita ei oltu koskaan käsitelty ja juuri ne hiukset tekivät hänestä söpön ja nätin. Tyttö on reilu parikymppinen ja väritykseltään suomalaisen hailakka, hieman punertava vaalea iho, vaaleat ripset ja kulmat jne. Hän on ns. perusmimmi, ei paljoa meikkaile eikä ole mikään ns. räväccä tapaus.

No. Kampaaja leikkasi tukasta puolet pois, jäljelle jäi olkapäämittainen tasapitkä tönkkö, joka kaiken kukkuraksi oli värjätty kirkuvan punaiseksi. Sopii arvata miltä tuo näyttää meikittömällä, vaaleapiirteisellä tytöllä. Ikää tuli ainakin 10 vuotta lisää kertaheitolla. MITÄ IHMETTÄ SEN KAMPAAJAN PÄÄSSÄ LIIKKUI!?

Tyttö itse ei ole valittanut, taisi olla niin otettu kun pääsi hiusmalliksi, ja Facessa tyyliä on kilvan kehuttu (ainoastaan miehensä oli laittanut ei-tykkäävän hymiön). En itsekään toki ole päin naamaa haukkunut uutta tyyliä, ja siksi pitikin avautua tänne :( .

Jos linjoilla on kampaajia niin valaiskaa! Miksi mallille laitetaan tukka joka ei hänelle sovi?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkka on nyt muotia.

Vaikka jokin asia onkin ns. muotia, se ei tarkoita, että se näyttäisi hyvältä.

Ja raikuvan punainen ei myöskään ole muotia.

Vierailija
62/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat harjoittelevat erilaisten kampausten tekoa hiusmalleilla. Ei ne mieti asiakkaan luonnetta, ne harjoittelee!

Opintoihin kuuluu olennaisesti myös se että asiakkaan (myös mallin) oma väritys ja kasvonpiirteet otetaan huomioon. Olen opiskellut alaa.

Niin, voiko sitä edes olla hyvä kampaaja, ellei huomioi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni kampaaja on soveltuva alalle? Opiskelemaan menee kaikki, pissikset mukaan lukien. Alalta löytyy sitten jos jonkin moista ammattilaista. Joiltakin puuttuu tyylitaju, toisilta tekninen ammattitaito. Osa on loistavia. Kuinka moni on etsinyt hyvää kampaajaa pitkään? Moni, väittäisin.

Vierailija
64/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat harjoittelevat erilaisten kampausten tekoa hiusmalleilla. Ei ne mieti asiakkaan luonnetta, ne harjoittelee!

Opintoihin kuuluu olennaisesti myös se että asiakkaan (myös mallin) oma väritys ja kasvonpiirteet otetaan huomioon. Olen opiskellut alaa.

Niin, voiko sitä edes olla hyvä kampaaja, ellei huomioi?

Montako hyvää kampaajaa mahtuu tusinaan? Oma kokemukseni mukaan, ehkä puolikas.

Vierailija
65/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tukkamalliksi ilmoittautuu niin on parempi olla varautunut mihin vain. Ja sen varmaan henkilö itsekin tiesi. Jos hän itsekin tykkää tukastansa niin miksi sinä siitä hänen puolestaan pahastut. Makuja on monia. Pääasia ettei itse inhoa tukkaansa.

Vierailija
66/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että näen asiat vähän eri tavalla, koska olen mies. Mutta lähisukulaiseni on parturi-kampaaja, ja voin valehtelematta sanoa, että harvalla naisella on ollut useampaa hiusmallia tai väriä päässään kuin minulla. Olen ollut myös opiskelijan/harjoittelijan kohteena, sekä osallistunut hiusnäytökseen ja ollut hiusmallina. Pari huomiota:

- hiukset kasvavat takaisin. Joskus voisi sanoa, että liiankin nopeasti, kun haluaisi pitää lyhyttä mallia

- mikään väri ei ole pysyvä, saatika lopullinen

- kohtuullisen lyhyttäkin mallia saa korjattua, jos on ammattilainen asialla

Vierailija
67/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan nuo mallin hommat pitäisi hoitaa siten että mallille kerrotaan aivan tarkalleen mitä voi olla odotettavissa ja lisäksi tarjoudutaan tekemään ilmainen korjaus jälkeenpäin jos esim. on tehty joku todella epäkäytännöllinen fantasiakampaus näytökseen.

Noihin tekniikkaharjoitelmiin (useita tekniikoita eri puolille päätä) ei pitäisi käyttää oikeiden ihmisten hiuksia.

Vierailija
68/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tyttö ole etukäteen tiennyt mitä tukalle tehdään, joten olisi voinut kieltäytyä.

Vierailija
69/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusmallien naama on toisarvoinen juttu, eikä sitä arvostella. Hiuksia arvostellaan. Luuliko tyttöparka, että pitkien elovenahiusten latvoja vähän trimmattaisiin ja se siitä?

Mä luulen että aloittajaparka taisi luulla niin jos kerta nuori nainen itse on vaihdokseen tyytyväinen.

Vierailija
70/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä kampaajia ja sitten on rivikampaajia=ei osaa leikata,värjätä,huomioida kasvonpiirteitänja menee sieltä mistä aita matalin.

Vierailija
71/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan punaisen kypärän poiskasvatukseen tytölle :( Punanen tukka on niin 2010!

Vierailija
72/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee no toivottavasti se siun kaveri ei lue tätä palstaa. Saattas olla kiusallista ens kerran ku näätte.

Vierailija
73/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusmallien naama on toisarvoinen juttu, eikä sitä arvostella. Hiuksia arvostellaan. Luuliko tyttöparka, että pitkien elovenahiusten latvoja vähän trimmattaisiin ja se siitä?

Mä luulen että aloittajaparka taisi luulla niin jos kerta nuori nainen itse on vaihdokseen tyytyväinen.

Aloittaja taisi sanoa ettei tyttö ainakaan ääneen valittanut mutta ei ollut innoissaankaan.

Vierailija
74/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hölmöä kun ap:m viestiä tässä niin kovasti arvostellaan. Aloittakaapa AV:lle ketju "Minulla on kirkkaanpunainen tasapeliä polkkatukka" niin heti on porukka kauhistelemassa miten hirveä sellainen tyyli on.

Vierailija
75/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen punasenkin saa pois ja helpostikin. Elämme tulevaisuudessa, on ihan kuluttaja käyttöön värinpoistoja jotka poistavat pigmentti molekyylit tukasta ilman ammoniakkia tai peroksidia. Jäljelle jää vaalennusaineen tekemä pohja, eli varmaan kaverisi tapauksessa tarvitsisi vain sävyttää takaisin luonnollisempaan suuntaan eli tuhkaan (tai jos oli kultaan tai hunajaan taittava, niin sitten sinne suuntaan).

Ja en kyllä ymmärrä mikä yllätys tässä oli että jos menee hiusmalliksi niin melkeimpä mitä vain voi käydä.

Vierailija
76/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sanonut mitä ei halua tukalle tehtävän. Eikä antaa vapaita käsiä. Itse en uskaltaisi moista tehdä. Mulla on aina tarkat suunnitelmat mitä pitää tehdä. En uskaltaisi antaa kampaajalle vapaita käsiä. 

Vierailija
77/81 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse nuorempana hiusmallina useinkin. Ensimmäiseen menin pitkällä paksulla ruskealla tukalla ja se värjättiin korpinmustaksi ja leikattiin ihan lyhyeksi. Tätä ei todellakaan tehty niin että minua olisi pidetty kampaamotuolissa kiinni köytettynä vaan alun alkaenkin oli selvää että muutos tulee olemaan radikaali, kampaajat eivät hyödy mitään "vähän sävytettä ja latvoista pari senttiä pois"-tyyppisestä työstä, sen osaa jokaikinen muutenkin. Paikalla oli sankoin joukoin nuoria tyttöjä kyttäämässä ilmaista hiustenleikkuuta. Osa käännytettiin kotiin siinä vaiheessa kun neitokaiset luettelivat mitä ei ainakaan saa tehdä, toiset itkivät kampaajantuolissa mutta antoivat silti leikata (muistan miettineeni että wtf, ne on hiukset, ne kasvaa takaisin ja olet täällä vapaaehtoisesti....).

Seuraavalla kerralla Lontoosta saapunut Wellan kouluttaja leikkasi hiukseni esiintymislavalla niin että en edes nähnyt itse lopputulosta vasta kuin myöhemmin takahuoneessa.  Tämän jälkeen tuli lisää pyyntöjä hiusmallikeikkoihin ja lopulta myös muotinäytöksiin joista sitten sai jo hieman palkkaakin ja kaikenlaista kosmetiikkaa ja asusteita.

Koskaan tukka ei ollut ihan hirveä, etenkin siinä vaiheessa kun tein vaatenäytöksiä se vakiintui lyhyeksi ja sinimustaksi, välillä oli pieni keesikin. Hyvin toi poskipäät ja kasvonpiirteet esiin vaikka väri olikin varsin kova kalpealle iholle. Malli on kampaajalle/maskeeraajalle/muotisuunnittelijalle tyhjä kangas johon hän voi "maalata". Ihan samalla tavalla kuin hiusmallinäytöksistä lähetettiin kotiin ne tytöt jotka halusi sanella millaiset hiuksista pitää tulla, muotinäytöksiin ei toista kertaa buukattu tyttöjä jotka kävivät vessassa pyyhkimässä mielestään liian tumman huulipunan pois koska "vaaleampi sopii mulle paremmin". Mallin mielipiteellä ei tässä kohtaa ole merkitystä eikä sitä kysytä eikä malli ole näytöksen tähti ellei satu olemaan joku cindycrawford. Muotinäytöksissä niin vaatteet kuin hiuksetkin vedetään usein överiksi, niiden ominaisuuksia liioitellaan eikä niitä sellaisenaan ole välttämättä tarkoitettukaan katukäyttöön. Mikäli tämä ei sovi, ei kannata hiusmalliksi lähteä.

Tulipahan kokeiltua montaa eri tyyliä ja saatua uusia kokemuksia. Nykyään tukka on taas pitkä ja ruskea. Mitään lopullista ei siis tapahtunut ;)

Vierailija
78/81 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tavannut kaikkia viestejä läpi.

Mä olen ymmärtänyt, että hiusmalli on puhdas kanvas, jolle tehdään taidetta. Mikäs sen mahtavampaa, jos on pitkät vaaleat hiukset, niistä saa ihan mitä vaan.

Vierailija
79/81 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse nuorempana hiusmallina useinkin. Ensimmäiseen menin pitkällä paksulla ruskealla tukalla ja se värjättiin korpinmustaksi ja leikattiin ihan lyhyeksi. Tätä ei todellakaan tehty niin että minua olisi pidetty kampaamotuolissa kiinni köytettynä vaan alun alkaenkin oli selvää että muutos tulee olemaan radikaali, kampaajat eivät hyödy mitään "vähän sävytettä ja latvoista pari senttiä pois"-tyyppisestä työstä, sen osaa jokaikinen muutenkin. Paikalla oli sankoin joukoin nuoria tyttöjä kyttäämässä ilmaista hiustenleikkuuta. Osa käännytettiin kotiin siinä vaiheessa kun neitokaiset luettelivat mitä ei ainakaan saa tehdä, toiset itkivät kampaajantuolissa mutta antoivat silti leikata (muistan miettineeni että wtf, ne on hiukset, ne kasvaa takaisin ja olet täällä vapaaehtoisesti....).

Seuraavalla kerralla Lontoosta saapunut Wellan kouluttaja leikkasi hiukseni esiintymislavalla niin että en edes nähnyt itse lopputulosta vasta kuin myöhemmin takahuoneessa.  Tämän jälkeen tuli lisää pyyntöjä hiusmallikeikkoihin ja lopulta myös muotinäytöksiin joista sitten sai jo hieman palkkaakin ja kaikenlaista kosmetiikkaa ja asusteita.

Koskaan tukka ei ollut ihan hirveä, etenkin siinä vaiheessa kun tein vaatenäytöksiä se vakiintui lyhyeksi ja sinimustaksi, välillä oli pieni keesikin. Hyvin toi poskipäät ja kasvonpiirteet esiin vaikka väri olikin varsin kova kalpealle iholle. Malli on kampaajalle/maskeeraajalle/muotisuunnittelijalle tyhjä kangas johon hän voi "maalata". Ihan samalla tavalla kuin hiusmallinäytöksistä lähetettiin kotiin ne tytöt jotka halusi sanella millaiset hiuksista pitää tulla, muotinäytöksiin ei toista kertaa buukattu tyttöjä jotka kävivät vessassa pyyhkimässä mielestään liian tumman huulipunan pois koska "vaaleampi sopii mulle paremmin". Mallin mielipiteellä ei tässä kohtaa ole merkitystä eikä sitä kysytä eikä malli ole näytöksen tähti ellei satu olemaan joku cindycrawford. Muotinäytöksissä niin vaatteet kuin hiuksetkin vedetään usein överiksi, niiden ominaisuuksia liioitellaan eikä niitä sellaisenaan ole välttämättä tarkoitettukaan katukäyttöön. Mikäli tämä ei sovi, ei kannata hiusmalliksi lähteä.

Tulipahan kokeiltua montaa eri tyyliä ja saatua uusia kokemuksia. Nykyään tukka on taas pitkä ja ruskea. Mitään lopullista ei siis tapahtunut ;)

Mahtavaa että SINÄ olet noin reipas :)

Vierailija
80/81 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, linkkaa kuva ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän