Miksi ihmeessä kampaaja teki näin!?
Tuttavani oli hiusmallina jokin aika sitten. Hänellä oli tosi pitkät luonnonvaaleat hiukset joita ei oltu koskaan käsitelty ja juuri ne hiukset tekivät hänestä söpön ja nätin. Tyttö on reilu parikymppinen ja väritykseltään suomalaisen hailakka, hieman punertava vaalea iho, vaaleat ripset ja kulmat jne. Hän on ns. perusmimmi, ei paljoa meikkaile eikä ole mikään ns. räväccä tapaus.
No. Kampaaja leikkasi tukasta puolet pois, jäljelle jäi olkapäämittainen tasapitkä tönkkö, joka kaiken kukkuraksi oli värjätty kirkuvan punaiseksi. Sopii arvata miltä tuo näyttää meikittömällä, vaaleapiirteisellä tytöllä. Ikää tuli ainakin 10 vuotta lisää kertaheitolla. MITÄ IHMETTÄ SEN KAMPAAJAN PÄÄSSÄ LIIKKUI!?
Tyttö itse ei ole valittanut, taisi olla niin otettu kun pääsi hiusmalliksi, ja Facessa tyyliä on kilvan kehuttu (ainoastaan miehensä oli laittanut ei-tykkäävän hymiön). En itsekään toki ole päin naamaa haukkunut uutta tyyliä, ja siksi pitikin avautua tänne :( .
Jos linjoilla on kampaajia niin valaiskaa! Miksi mallille laitetaan tukka joka ei hänelle sovi?
Kommentit (81)
Veikkaanpa, että ap on vain tottunut ystäväänsä luonnollisena elovena-tyttönä, eikä nyt osaa itse suhtautua ystävän radikaaliin muutokseen.
Mä oon saanu elämäni parhaimman leikkauksen ja värjäyksen ollessani hiusmallina. Sain toivoa ettei ihan lyhkäseks leikata eikä värjätä millään shokkivärillä tms. mut muuten oli kampaajal vapaat kädet. Onneks se ite tajus ottaa huomioon et mun iho on tosi vaalee ja kasvot melko pyöreät.
Mä en ymmärrä miksi niin moni on pitkiä luonnonvaaleanruskeita hiuksiani vastaan. Saan paljon kehuja ja katseita, mutta koulussa on sitten pari tyttöä jotka aina jaksaa haukkua kuinka tylsä tämänkaltainen väri on ja miksen leikkaa lyhyiksi. :/ Olen kokeillut lukuisia eri värejä ja pituisia hiuksia yläasteikäisenä ja vihdoinkin olen päässyt värjäyskierteestä eroon ja kasvattanut tervee hiukset. Tykkään näistä, mutta se on monelle tosi outo asia.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saanu elämäni parhaimman leikkauksen ja värjäyksen ollessani hiusmallina. Sain toivoa ettei ihan lyhkäseks leikata eikä värjätä millään shokkivärillä tms. mut muuten oli kampaajal vapaat kädet. Onneks se ite tajus ottaa huomioon et mun iho on tosi vaalee ja kasvot melko pyöreät.
Mitä sun hiuksille sitten tehtiin ? :)
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että ap on vain tottunut ystäväänsä luonnollisena elovena-tyttönä, eikä nyt osaa itse suhtautua ystävän radikaaliin muutokseen.
En kiellä tätä, koska mielestäni hänellä oli todella kauniit hiukset. Ei hiusten muutos silti tietenkään vaikuta siihen miten paljon pidän hänestä.
Olen itse alalla jossa näen jatkuvasti kampaajien töitä ja olen heidän kanssaan myös yhteistyössä. Olen opiskellut alaan liittyviä asioita, juurikin mm. ihmisten värityksistä ja piirteistä ja niiden mukaan stailauksesta. Tämän vuoksi ihmettelen tapahtunutta. Hiuksista olisi saanut latvojen trimmauksella (ei siis tönkkö-lookilla) ja jos nyt oli pakko olla punainen, niin ihon väriin sopivammalla sävyllä paljon paremmat. Nyt tyyli näyttää siltä että leikkasinpa itse poikki ja laitoin värin suoraan kaupan paketista. :/
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi niin moni on pitkiä luonnonvaaleanruskeita hiuksiani vastaan. Saan paljon kehuja ja katseita, mutta koulussa on sitten pari tyttöä jotka aina jaksaa haukkua kuinka tylsä tämänkaltainen väri on ja miksen leikkaa lyhyiksi. :/ Olen kokeillut lukuisia eri värejä ja pituisia hiuksia yläasteikäisenä ja vihdoinkin olen päässyt värjäyskierteestä eroon ja kasvattanut tervee hiukset. Tykkään näistä, mutta se on monelle tosi outo asia.
No nuo haukkuvat tytöt ovat luultavasti niitä joilla omat hiukset pilalla ja harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
No hiusmallilla ei ole hirveästi varaa toiveita asettaa, koska saa leikkauksen ja värin aivan ilmaiseksi. Tottakai opiskelija pyrkii tekemään näyttävän kampauksen koska se arvioidaan.
Millään perus hunajasävytteellä ja otsiksella ei hirveästi pisteitä heru.
Onneksi kaverisi voi aina värjätä tukkansa neutraalimpaan suuntaan halutessaan. Eikö pääasia kuitenkin ole että kaveri itse tykkää?
Miksi ei? Kait sen kampaajan luomuksen on tosielämässä sovittava kantajalleen. Itse en antaisi pisteitä epäkäytännöllisestä ja tarkoituksellisen räikeästä kampauksesta joka ei sovi kantajalleen ollenkaan.
Ne hiukset on loppujenlopuksi kiinni päässä eli jos malli joutuu ottamaan millin siilin kampaajan käsittelyn jälkeen jotta kehtaa mennä ovesta ulos niin sanoisin että tulos on todella epäonnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hiusmallilla ei ole hirveästi varaa toiveita asettaa, koska saa leikkauksen ja värin aivan ilmaiseksi. Tottakai opiskelija pyrkii tekemään näyttävän kampauksen koska se arvioidaan.
Millään perus hunajasävytteellä ja otsiksella ei hirveästi pisteitä heru.
Onneksi kaverisi voi aina värjätä tukkansa neutraalimpaan suuntaan halutessaan. Eikö pääasia kuitenkin ole että kaveri itse tykkää?
Miksi ei? Kait sen kampaajan luomuksen on tosielämässä sovittava kantajalleen. Itse en antaisi pisteitä epäkäytännöllisestä ja tarkoituksellisen räikeästä kampauksesta joka ei sovi kantajalleen ollenkaan.
Ne hiukset on loppujenlopuksi kiinni päässä eli jos malli joutuu ottamaan millin siilin kampaajan käsittelyn jälkeen jotta kehtaa mennä ovesta ulos niin sanoisin että tulos on todella epäonnistunut.
Juurikin näin.
Älkää menkö opiskelijan hiusmalliksi. Asiaan todellakin kuuluu asiakkaan kasvonpiirteiden yms huomioon ottaminen ja soveltaminen sen mukaan mikä oikeasti näyttää kokonaisuudessa hyvältä.
anonyymitar kirjoitti:
Älkää menkö opiskelijan hiusmalliksi. Asiaan todellakin kuuluu asiakkaan kasvonpiirteiden yms huomioon ottaminen ja soveltaminen sen mukaan mikä oikeasti näyttää kokonaisuudessa hyvältä.
Olin itse vähän aikaa sitten opiskelijalla mallina, ja ilmeisesti tuo opiskelija oli poikkeus, koska lopputulos oli loistava, parempi kuin useimmat maksamani kampaamokäynnit. Mutta joo, kannattaa tosiaan jutella etukäteen siitä mitä hiuksille tehdään. Itse halusin monivärjäyksen ja hyvän sellaisen sainkin, joku sellainen jonka tyyliin tuollanen ei sovi olisi varmasti ollut kauhuissaan.
Usein näytöksissä on erikoisia ratkaisuja, jotka ei keskiverto pankkineuvojan arkeen sovi. Vähän sama kuin että vaatteet, joita catwalkeilla esitellään on aika kaukana suomalaisen perus Marjan pukeutumisesta. Kurjaa, jos ap:n tuttu luuli, että hiusmallin homma on yhtä kuin ilmainen väri ja latvojen siistiminen. Sitä se yleensä ei ole.
Kuinkahan monta kertaa kuullut tän saman itkun hiusmalleilta.... käsittämään jo ihmiset että kun hiusmalleilta rupattelee niin niille hiuksille voidaan tehdä ihan mitä vain. Jos kieli pitkällä menet malliksi kun saat ilmaisen leikkuu jne niin älä ahneutesi jälkeen itke kun hiukset pilattu
Ihme kommentteja nuo "kun ilmaiseksi saa niin ei saa sitten itkeä jne jne". Käsittääkseni kyseessä ei ole palvelu jonka kampaaja ystävällisyyttään antaa ilmaiseksi, vaan tarkoitus on että _molemmat_ osapuolet hyötyvät. Jos tukasta tehdään mallille sopimaton, malli ei tosiaankaan hyödy koko hommasta mitään.
Kuka oikeasti menee hiusmalliksi ajatellen että "jes, hankinpa tässä karsean tukan, jee :Ddd"?
Usein käy myös niin että lopputulos on muuta kuin on sovittu.
Niin, nää (kampaajat?) vissiin ottaa ilolla vastaan vaikka pussillisen paskaa kun ILMAISEKSI SAA!!111
Onneksi hiukset sentään kasvaa, että ei toi ikuinen väri ole. Ja sanoisin, että hyvä ettei tuon pahempaa tapahtunut. Mullakin on käsitys, ettei hiusmalliksi tosiaan kannata mennä, sillä lopputulos on yleensä järkyttävä. Ainakin näin on mun tuttavapiirissä käynyt.
Mulle jäi epäselväksi oliko tyttö hiusmallina koulussa tai ihan parturi-kampaajille järkätyssä koulutuksessa? Koulussa otetaan enemmän huomioon itsemalli ja se mikä hänelle sopii. Kun taas koulutuksessa niillä on tietyt mallit ja ideat mitkä on tarkoitus toteuttaa. Siellä käydään uudet trendit läpi. Pää asia on, että hiusmallilla on semmoiset hiukset, mihin leikkauksen ja värjäyksen voi toteuttaa.
Usein koulutuksessakin on opiskelijoita otettu "assareiksi". Eli periaatteessa opiskelijat tekee kaikki värjäyshommat ja kouluttajat leikkaa hiukset.
Ai kauhea, tuli mieleen luokkakaverini 90-luvulta. Hän meni hiusmalliksi ja kauniista pitkistä pähkinänruskeista hiuksista tehtiin oranssinpunainen afro. Terkkuja vaan...
Don ja radiohelsinki kirjoitti:
Onko todella taka-aasialaisella naisella noin sairaanloinen mustasukkaisuus päällä, jopa länsimaisista mainosjulisteista? He eivät kestä jättämisiä eivätkä luonnonkiharoita.
Siitä se johtuu koska en jaksanut rakastua häiriintyneeseen naikkoseen vuonna 2014, tampereellakin oli mukavampaa seuraa. Muuten tämä aasialaisnainen tuskin sekosi koska oli jo sekasin.
Anteeksi kuinka!?
Vierailija kirjoitti:
Mulle jäi epäselväksi oliko tyttö hiusmallina koulussa tai ihan parturi-kampaajille järkätyssä koulutuksessa? Koulussa otetaan enemmän huomioon itsemalli ja se mikä hänelle sopii. Kun taas koulutuksessa niillä on tietyt mallit ja ideat mitkä on tarkoitus toteuttaa. Siellä käydään uudet trendit läpi. Pää asia on, että hiusmallilla on semmoiset hiukset, mihin leikkauksen ja värjäyksen voi toteuttaa.
Usein koulutuksessakin on opiskelijoita otettu "assareiksi". Eli periaatteessa opiskelijat tekee kaikki värjäyshommat ja kouluttajat leikkaa hiukset.
Taisi olla opiskelijalla, ei ollut näytöstä.
Ap
Olen ollut 3 kertaa hiusmallina ja aina kysyivät mitä saa tehdä! Saako leikata tai värjätä tai kihartaa. Oma vika jos ei ole etukäteen selvittänyt mihin ryhtyy.