Miksi ihmeessä kampaaja teki näin!?
Tuttavani oli hiusmallina jokin aika sitten. Hänellä oli tosi pitkät luonnonvaaleat hiukset joita ei oltu koskaan käsitelty ja juuri ne hiukset tekivät hänestä söpön ja nätin. Tyttö on reilu parikymppinen ja väritykseltään suomalaisen hailakka, hieman punertava vaalea iho, vaaleat ripset ja kulmat jne. Hän on ns. perusmimmi, ei paljoa meikkaile eikä ole mikään ns. räväccä tapaus.
No. Kampaaja leikkasi tukasta puolet pois, jäljelle jäi olkapäämittainen tasapitkä tönkkö, joka kaiken kukkuraksi oli värjätty kirkuvan punaiseksi. Sopii arvata miltä tuo näyttää meikittömällä, vaaleapiirteisellä tytöllä. Ikää tuli ainakin 10 vuotta lisää kertaheitolla. MITÄ IHMETTÄ SEN KAMPAAJAN PÄÄSSÄ LIIKKUI!?
Tyttö itse ei ole valittanut, taisi olla niin otettu kun pääsi hiusmalliksi, ja Facessa tyyliä on kilvan kehuttu (ainoastaan miehensä oli laittanut ei-tykkäävän hymiön). En itsekään toki ole päin naamaa haukkunut uutta tyyliä, ja siksi pitikin avautua tänne :( .
Jos linjoilla on kampaajia niin valaiskaa! Miksi mallille laitetaan tukka joka ei hänelle sovi?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhea, tuli mieleen luokkakaverini 90-luvulta. Hän meni hiusmalliksi ja kauniista pitkistä pähkinänruskeista hiuksista tehtiin oranssinpunainen afro. Terkkuja vaan...
Mullakin luokkakaveri meni näytökseen hiusmalliksi, pitkistä tummista hiuksista tuli neonpunainen sänki. Kyse oli nimenomaan ammattilaisten näytöksestä (ei opiskelijatyöstä) eikä sananvaltaa siihen, mitä tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhea, tuli mieleen luokkakaverini 90-luvulta. Hän meni hiusmalliksi ja kauniista pitkistä pähkinänruskeista hiuksista tehtiin oranssinpunainen afro. Terkkuja vaan...
Mullakin luokkakaveri meni näytökseen hiusmalliksi, pitkistä tummista hiuksista tuli neonpunainen sänki. Kyse oli nimenomaan ammattilaisten näytöksestä (ei opiskelijatyöstä) eikä sananvaltaa siihen, mitä tuleman pitää.
Tämäkin tapahtui siis 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi niin moni on pitkiä luonnonvaaleanruskeita hiuksiani vastaan. Saan paljon kehuja ja katseita, mutta koulussa on sitten pari tyttöä jotka aina jaksaa haukkua kuinka tylsä tämänkaltainen väri on ja miksen leikkaa lyhyiksi. :/ Olen kokeillut lukuisia eri värejä ja pituisia hiuksia yläasteikäisenä ja vihdoinkin olen päässyt värjäyskierteestä eroon ja kasvattanut tervee hiukset. Tykkään näistä, mutta se on monelle tosi outo asia.
Pidä vaan hiuksiasi sellaisina kuin haluat
Vierailija kirjoitti:
Minä olin hiusmallina kerran parikymppisenä (2000-l. alussa), ja kyllä siltä keikalta itkien tulin kotiin. Kampaajaopiskelija siis pyrki demoamaan päähäni mahdollisimman monta eri käsittelytekniikkaa, eikä tarkoituksena varmaan edes ollut tehdä juuri minulle sopivaa uutta kampaustyyliä. Muistaakseni lopputulos oli epäsymmetrisesti kerroksittain veitsellä lyhyeksi leikattu lätkätukallinen(!) malli, jonka se hermostunut opiskelijaparka permanenttasi liian tiukilla rullilla ja poltti vielä lopuksi föönillä.
Nyt jo naurattaa, melkein.
Hah, ei sattuis kuvaa olemaan :-D?
Kuulostaa villiltä.
Vierailija kirjoitti:
Don ja radiohelsinki kirjoitti:
Onko todella taka-aasialaisella naisella noin sairaanloinen mustasukkaisuus päällä, jopa länsimaisista mainosjulisteista? He eivät kestä jättämisiä eivätkä luonnonkiharoita.
Siitä se johtuu koska en jaksanut rakastua häiriintyneeseen naikkoseen vuonna 2014, tampereellakin oli mukavampaa seuraa. Muuten tämä aasialaisnainen tuskin sekosi koska oli jo sekasin.
Anteeksi kuinka!?
Villi veikkaus: Lääkkeet ja alkoholi eivät sovi yhteen.
Kaverillani oli luonnonkihara täydellisen pellavanvaalea pitkä tukka, kun hän muinaisella 80-luvulla meni hiusmalliksi. Ylläri: hän marssi (erittäin vihaisena) sieltä ulos sivusiilessä (toinen puoli päätä aivan sängellä) ja violetintummanpunaisessa sävyssä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi niin moni on pitkiä luonnonvaaleanruskeita hiuksiani vastaan. Saan paljon kehuja ja katseita, mutta koulussa on sitten pari tyttöä jotka aina jaksaa haukkua kuinka tylsä tämänkaltainen väri on ja miksen leikkaa lyhyiksi. :/ Olen kokeillut lukuisia eri värejä ja pituisia hiuksia yläasteikäisenä ja vihdoinkin olen päässyt värjäyskierteestä eroon ja kasvattanut tervee hiukset. Tykkään näistä, mutta se on monelle tosi outo asia.
Kouluaikoina kuulin kuinka luokkakaverit haukkuivat erään tytön hiuksia väittäen kuinka olivat kuulleet jonkun pojan/poikien sanoneen "sen ja sen hiuset näyttävät ihan hiirenhännältä" ja näin kuinka pahoillaan tuo tyttö oli, kasvot valahtivat aivan. Tyttö oli todella kaunis ja hänen hiuksensa olivat KAUNIIT ja erittäin pitkät, vyötärölle ulottuvat. Eikä todellakaan mikään hiirenhäntä, vaan kihara ja upea.
Seuraavan kerran kun näin tuon tytön, hänellä oli lyhyt sen ajan takatukka-permanentti-macgyver-tätitukka. Se oli ihan hirveä.
Mikä ihmeen tarve kampaajaoppilailla on väkertää kaiken maailman fantasiakampauksia? Moniko kampaaja työssään niitä joutuu tekemään?
Mä olin hiusmallina ja sain aivan huikean upeat hiukset ja ei olisi ikinä ollut vara maksaa neliväri raidoitusta pitkiin hiuksiin. Hiukset leikattiin (mun mielestä radikaalisti :D) vain vyötäröön ulottoviksi, latvat ja sivuilta veitsellä kerrostettiin ja neljää väriä, paria tummempaa ja paria vaaleampaa. Olin super tyytyväinen, tilaisuudessa tosin hiuksiin tehtiin kampaus, mikä oli sitten se "juju" tekijän kannalta, mistä tuli kuvat hänen portfolioon jne.
Noihin hiusmallikeikkoihin ei kannata mennä, jollei ole jo valmiiksi pilalle värjätty kananperse. Ei tainnut lapsiparka ymmärtää asiaa, mutta ole sinäkin hienotunteinen äläkä kommentoi. Ihan vihoviimeinen veto mennä pilaamaan kaunis, pitkä luonnonvaalea tukka noin. Tyhmä mikä tyhmä. Ymmärrän täysin, mitä ajattelet, ap, mutta noissa malleissa ei tosiaan haeta oikeaa kauneutta vaan jotain raflaavaa.
No, mä nyt en juurikaan alasta tiedä. Mutta minua on muutaman kerran pari tuttua kysyneet hiusmalliksi, ja tietenkin kysyin heti, että mitähän ne oikein meinaavat tehdä.. ja valitettavasti vastaus ei miellyttänyt, joten kieltäydyin kohteliaasti. En ikävä kyllä anna leikata hiuksiani ja anna värjäyttää itselleni mitään my little pony tukkaa.
Että oma käsitykseni kyllä on se että jos hiusmalliksi lähtee, niin pitää ottaa se riski, että lopputulos ei miellytä. Joten,ainakin itse menen kampaajalle, maksan siitä, ja saan sen tukan kun itse haluan.
Ja anteeks ap, mutta ei sitä kampaajaa voi syyttää tässä tapauksessa.. Hiusmalliksi lähteminen ei ole sama asia kuin maksaa halutusta lopputuloksesta. Riskipeliä koko homma.
Vaatii luonnetta olla hiusmalli.
Meille kerrottiin että nyt harjoitellaan trendiä, joka oli silloin lyhyet poikahiukset, oikein lontoosta tulivat leikkaajat. Sitten totesivat et ne ketkä ei tahdo niin voivat kääntyä ovesta ulos. En jäänyt, leikkaus olisi ollut niin kovin raju ( olkapäähiuksista geometriseksi). Hakivat alle 30 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii luonnetta olla hiusmalli.
Meille kerrottiin että nyt harjoitellaan trendiä, joka oli silloin lyhyet poikahiukset, oikein lontoosta tulivat leikkaajat. Sitten totesivat et ne ketkä ei tahdo niin voivat kääntyä ovesta ulos. En jäänyt, leikkaus olisi ollut niin kovin raju ( olkapäähiuksista geometriseksi). Hakivat alle 30 vuotiaita.
Geometrinen leikkaus taidolla tehtynä oliskin upea.
Mutta punainen polkka?! Miksi? Mitä uutta / hienoa / trendikästä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
No jospa se sopi kaikkien muiden paitsi sinun mielestä?
Älä viitsi. Ei tuollainen kuvaillun kaltainen "tyyli" sovellu kenellekään. Hirvittävää, jos pitkiä hiuksia noin leikellään.
Vierailija kirjoitti:
Polkka on nyt muotia.
Vaikka jokin asia onkin ns. muotia, se ei tarkoita, että se näyttäisi hyvältä.
Huh, en menisi enää hiusmalliksi, vaikka maksettaisiin! Nuorempana olen ollut nimittäin.
En myöskään menisi mihinkään muuttumisleikkeihin. Niissäkin lopputulos 90% todennäköisyydellä huonompi kuin alkuperäinen tyyli. Olen nelilymppinen ja mulla pepun päälle ylettyvät värjäämättömät, keskiruskeat (harmaantuvat) hiukset. Voin vain kuvitella kauhulla sitä "pirtsakkaa" ja "räväkkää" mallia, mikä taatusti mullekin loihdittaisiin! :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajat harjoittelevat erilaisten kampausten tekoa hiusmalleilla. Ei ne mieti asiakkaan luonnetta, ne harjoittelee!
Opintoihin kuuluu olennaisesti myös se että asiakkaan (myös mallin) oma väritys ja kasvonpiirteet otetaan huomioon. Olen opiskellut alaa.
Nimenomaan näin! Pitäähän fantasiakampauksenkin sopia asiakkaan kasvonpiirteisiin, ellei tarkoitus ole näyttää epäonnistuneelta kampausvalinnalta.
Parhaat hiukset mulle on leikattu ja värjätty kampaajien koulutustilaisuudessa Helsingissä. Siellä opettaja kysyi jopa sitä, ovatko ylläni olevat vaatteet sen väriset, mitä normaalistikin käytän.
sinne malliksihan on pakko lähtee..voi älyhoi taas
Koulutuksissa tosiaan kokeillaan uusia trendejä ja reseptejä. Silloin hiusta käytetään ihan tavarana, eikä sellaiseen kannata mennä malliksi, ellei ole valmis oikeasti olemaan malli,, eli sieltä voi tulla mitä vaan.
Muutamia pieleen menneitä mallipäitä olen itsekkin korjaillut.
Koulujen näytöissä on sitten eri meininki. Siellä oppilas pyrkii tekemään kantajalleen sopivan muutoksen.