Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pika-apua! Työhakemus verkossa, saatekirje

Vierailija
02.03.2016 |

eli mitä saatekirjeeseen on tarkoitus laittaa? Varsinainen hakemus on oikeastaan sama kuin cv.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatekirje on hakemus = mitä työtä haet ja miksi. CV on CV.

Vierailija
2/7 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se verkkohakemus on todellisuudessa CV eli olet vain täyttänyt opinnot ja työkokemukset yms, niin silloin saatekirjeeseen tulee lyhyt hakemus. Ehdottomasti eri asiat kuin CV:ssä! Siinä ilmaiset motivaatiota, kiinnostusta ja omaa persoonallisuuttasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos!

Vierailija
4/7 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se motivointikirje, oikeastaa.

Tms suomen sana olisi?? mikä.

Miksi haen tätä paikkaa.

Vierailija
5/7 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä lisätä, että olen saanut kullanarvoisia neuvoja av:ltä! Aiemminkin jo, nyt olen saanut aika hyvän hakemuspohjan kasattua :).

Kiitollinen ap

Vierailija
6/7 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen hakemus = cv vain niillä nuorilla, joilla ei ole koulutusta eikä työkokemusta. Meillä veteraaneilla on noin 4-sivuinen cv, eikä hakemus todellakaan ole koskaan niin pitkä.

Hakemuksessa kerrot lyhyesti vastaukset siihen, miksi juuri sinä olet hakuilmoituksessa mainittu työntekijä. Et sinä siihen koko työkokemustasi laita, vaan esim. " tutkinto suoritettu v. 2002 ja työkokemusta minulla on yhteensä xx vuotta." CV:ssa luetellaan yksityiskohtaisesti opinnot, työt ja muuta tarpeellista tietoa.

Onko siinä erikseen pyydetty hakemus, eli kirjoitatko saatekirjeen sähköpostin viestikenttään ja erikseen liitteeksi sekä hakemus että cv? Minun kokemukseni mukaan työnantaja yleensä odottaa saavansa "oikean" hakemuksen liitteenä ja minultakin kerran kysyttiin sitä erikseen, kun olin kirjoittanut hakemuksen viestiksi. Kyllä, sain sen paikan silti.

Vierailija
7/7 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen hakemus = cv vain niillä nuorilla, joilla ei ole koulutusta eikä työkokemusta. Meillä veteraaneilla on noin 4-sivuinen cv, eikä hakemus todellakaan ole koskaan niin pitkä.

Hakemuksessa kerrot lyhyesti vastaukset siihen, miksi juuri sinä olet hakuilmoituksessa mainittu työntekijä. Et sinä siihen koko työkokemustasi laita, vaan esim. " tutkinto suoritettu v. 2002 ja työkokemusta minulla on yhteensä xx vuotta." CV:ssa luetellaan yksityiskohtaisesti opinnot, työt ja muuta tarpeellista tietoa.

Onko siinä erikseen pyydetty hakemus, eli kirjoitatko saatekirjeen sähköpostin viestikenttään ja erikseen liitteeksi sekä hakemus että cv? Minun kokemukseni mukaan työnantaja yleensä odottaa saavansa "oikean" hakemuksen liitteenä ja minultakin kerran kysyttiin sitä erikseen, kun olin kirjoittanut hakemuksen viestiksi. Kyllä, sain sen paikan silti.

Ei ollut sähköpostiin. Verkkohakemuksessa tuli viimeisessä vaiheessa ikkuna, johon saatekirje kirjoitettiin. En ollut tällaiseen saatekirjeeseen vielä törmännyt, mutta hyvin onnistui, kiitos teidän neuvojen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän