Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita pariskuntia jotka juo joka viikonloppu?

Vierailija
02.03.2016 |

Tämä tuli mieleen tuosta "mies juo joka viikonloppu" -ketjusta. Meillä molemmat juo viikonloppuna. Jos on jotain menoja niin silloin ei edeltävänä iltana yleensä kuin parit siiderit/kaljat, mutta harvassa ne viikonloput ovat, että oltaisiin koko viikonloppu juomatta. Kännin aste sitten ihan riippuu siitä taas mitä juo.

Meillä ei ole lapsia, ei meillä ole mitään erityistä syytä olla juomatta tai juomiseen. Mutta kyllähän sitä miettii, että miksi näin.. Neljänkympin rajapyykki lähestyy, kai sitä pitäisi miettiä jo ihan omaa terveyttäänkin. Jotenkin se vaan on helpompaa näin. Saunoessa ja tissutellessa meillä on sitä yhteistä aikaa, eikä meillä kummallakaan ole mitään tiettyjä harrastuksiakaan mihin viikonlopun uhraisi...

Kun ei ole lapsia, niin en myöskään ole koskaan ollut raskaana, eli en ole koskaan aikuiselämäni aikana ollut pitkiä aikoja selvinpäin. Mutta ei mulle arkena mitenkään tiukkaa tee olla juomatta, arkena en juo siis edes mitään yhtä tai kahta.

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh heijakkaa!

Vierailija
202/218 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sunnuntai. Menikö viikonloppu tumussa, mammat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP ja hänen miehensä vielä hengissä näin reilu kahdeksan vuoden jälkeen? Olisi kiva tietää mitä kuuluu nyt?

Vierailija
204/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuin jokaviikonloppuiseen juomiseen edesmenneen mieheni kanssa. Häntä ennen en juonut ja hänen kuoltuaan tulin taas raittiiksi.

Vierailija
205/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos numero 7, sä tajuat :D

Mun mielestä taas on surullista, jos ei ole aikaa juoda?? Pitäähän elämässä nauttia. Viesteistä myös paistaa alentuva elämänasenne, ja varmaan nämä ihmiset löytyykin siitä "valivali mies juo joka viikonloppu" -ketjusta.. Surullista..

-AP

Mielestäsi elämästä ei voi nauttia muuten kuin vetämällä kännit?! Aika köyhää. Et taida olla mikään penaalin terävin kynä?

Vierailija
206/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä alkoholin suurkuluttajia ja alkoholisteja.  Moni juo viikonloppujen ulkopuolellakin.

Vierailija
207/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas kirjoittelevat kaikki suomalaisen alkoholipolitiikan uhrit  Alkoholi on syntiä, alkoholi on kielettävä. Tuskin missään muussa sivistysvaltiossa saataisiin tällaista keskustelua aikaiseksi.

En yllytä ketään juomaan, mutta kyllä tuntuu ahdasmieliseltä.

Vierailija
208/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei juoda joka viikonloppu vaikka mahdollisuus olisi, kun ei ole lapsia. Itselle en tykkää edes tissutella, kun siitä seuraa väsynyt ja tyhmä olo. Mies tissuttelee useammin kuin minä, mutta ei pakonomaisesti tai siinä määrin että mua haittaisi. Kerran pari kuukauteen on kaveripiirin kokoontumisia joissa otetaan alkoholia, mutta en niissäkään juo kovin kovaan humalaan, kun siitä tulee vain huono olo. En myöskään jaksa töissä hyvin, jos olen viikonloppuna juonut ja ollut krapulassa.

Nuorempana jaksoi olla radalla vaikka koko viikonlopun, mutta sellaista ei ole ollut vuosikausiin.

Vierailija
209/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin juon ihan iloisesti itsekseni joka viikonloppu, lapsia on kaksi. Omasta mielestäni kohtuudella 2-3 tölkkiä olutta tai siideriä illassa.

Mutta kun vietän miesystävän kanssa viikonloppua, se on n.6-8 tölkkiä (tai viinilasillista) illassa joka on musta kyllä jo ihan liikaa. Lapset eivät ole silloin kanssani tietenkään.

Me ollaan keskiluokkaisia ja suht menestyneitä, työssäkäyviä ihmisiä. 

-N36

Vierailija
210/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä nyt on juomista kenenkin mielestä. Jos lauantaina juon kaksi olutta saunan jälkeen ja se on "juomista", niin sitten kyllä.

Ex-vaimo joi arkenakin 2-3 päivänä sellaiset 6-8 annosta vaikka käy töissä ja viikonloppuna sitten 15 yhdellä kertaa, joskus enemmänkin. Kuka arvaa, miksi on ex?

Vierailija
211/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tulee juotua lähes joka viikonloppu. Arkena ei juoda koskaan. Juopotteluillat ovat meille suhteen hoitoa, pelataan korttia ja jutellaan asioista, joita ei ehkä arkena niin ehdi tai pysty. Meillä on lapsiakin tai nyt jo teinejä, usein pelataan lautapelejä yhdessä tms. Lapset ovat mielestäni nähneet vain järkevää käytöstä alkoholin suhteen, itse eivät juo lainkaan, koska eivät tykkää mausta. Emme ole kuulemma sen pelottavampia viihteellä, vaan rennompia ja nauravampia.

Vierailija
212/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä elämässämme on tyhmää ja tylsää? Paljon onnellisempia ainakin ollaan kuin kukaan muu tuntemamme pariskunta :) Eikä meillä arki ole mitenkään "yrittämistä olla selvänä", ei ole mitään intressiä tai tarvetta juoda alkoholia. Arki sujuu mukavasti töissä ja kotona, meillä ei ole myöskään koskaan mitään riitoja.

Matkustellaan paljon, käydään ulkona syömässä jne. Mutta kyllä silloin viini ja kalja maistuu myöskin. Kun vietetään kotona viikonloppua, niin saunotaan ja nautiskellaan olutta, siideriä ja viiniä ja jutellaan henkeviä.

Ollaan mietitty vain että jos nyt ei kuitenkaan ihan joka viikonloppu tarvitsisi :)

Mutta kysymys kuuluikin ollaanko me muka ainoa maan pariskunta jolla näin :)

Ap

Jos olette siinä asemassa, että molemmat tekevät mielekästä työtä, josta tykkäävät, niin olette varmaan ainoa pariskunta.

Tuommoinen harmonia itse asiassa jo kaipaa viinan kanssa läträystä, että olisi edes jotain ongelmia.

Vierailija
213/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos numero 7, sä tajuat :D

Mun mielestä taas on surullista, jos ei ole aikaa juoda?? Pitäähän elämässä nauttia. Viesteistä myös paistaa alentuva elämänasenne, ja varmaan nämä ihmiset löytyykin siitä "valivali mies juo joka viikonloppu" -ketjusta.. Surullista..

-AP

Mielestäsi elämästä ei voi nauttia muuten kuin vetämällä kännit?! Aika köyhää. Et taida olla mikään penaalin terävin kynä?

Ohis - ei tuolla ole oikeastaan terävyyden kanssa mitään tekemistä, vaan elämän tylsyyden kanssa. Ja kun aikasi aherrat, ei mikään tunnu oikeastaan miltään enää. Tämän sanon vaikka en ole enää viinaa juonut 10 vuoteen.

Vierailija
214/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkin tuntuu siltä, että olisi vaikeaa olla viikonloppu täysin kuivin suin (tai ilman suklaata tms.), niin jonkinlainen riippuvuushan siinä on kyseessä. Jos taas ei tunnu, niin miksi edes kirjoittaa siitä palstalle kun voisi vain olla juomatta, jos asia mietityttää. Sitä en tajua, miten alkoholi muuttuisi yhtään sen terveellisemmäksi siitä, että muutkin pariskunnat juovat sitä viikonloppuisin.

Vierailija
215/218 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon sosiaalisissa tilanteissa kodin ulkopuolella. Erittäin harvoin miehen kanssa kaksin kotona. Nyt kesällä on ollut lähes viikottain alkoholipitoisua juhlia ja menoja kuten häät, synttärit, festarit, tupaantuliaiset jne joten nyt pitää ehdottomasti vähentää juomista. 

Vierailija
216/218 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun tähän! Ei jotenkin osaa olla noissa tilanteissa juomatta vaikka eihän niissä pakko olisi juoda alkoholia. Ainoastaan kun oli tipaton tammikuu niin tuli oltua dinnerillä, juhlissa tms. ilman että joi edes sitä muutamaa. 

N27

Vierailija
217/218 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon sosiaalisissa tilanteissa kodin ulkopuolella. Erittäin harvoin miehen kanssa kaksin kotona. Nyt kesällä on ollut lähes viikottain alkoholipitoisua juhlia ja menoja kuten häät, synttärit, festarit, tupaantuliaiset jne joten nyt pitää ehdottomasti vähentää juomista. 

Oho lainaus ei tullut äsköiseen

Vierailija
218/218 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x