Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko kukaan enää oikeasti jumalaan?

Vierailija
01.03.2016 |

Haluan oikeasti tietää, koska kuka uskoo että jumala loi aatamin ja eevan? En ole solvaamassa ketään, haluan vain tietää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan. Se miten Jumala on auttanut minua ja vastannut rukouksiini en voisi olla uskomatta :)- kohta 4v. Sitten tullut uskoon

Vierailija
22/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka uskoisi, niin miten kukaan voi pitää Jumalaa hyvänä tyyppinä (oli sitten kristinuskon Jumala tai Allah)?

Kuinka kukaan voi pitää ihmistä hyvänä? Minulta on mennyt usko/luottamus ihmisiin kauan sitten koska aina olen saanut muilta sontaa niskaani. Jumala koettelee mutta ei hylkää ellei ihminen hylkää Häntä. Jeesus on 100% luotettava toisin kuin ihminen joka on toiselle ihmiselle susi. Saat ajatella mitä lystäät, mutta Jumala on parempi ja oikeudenmukaisempi kuin sinä tai yksikään meistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon. En ehkä ihan tuollaisessa muodossa, kun se meille on opetettu, mutta periaatteiltaan kyllä.

Mun mielestä on ihan käsittämätöntä uskoa, että tämä kaikki on saanut alkunsa alkuräjähdyksestä ja kaikki on vaan sattumaa. Buah!

Vierailija
24/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan. Tämä ei silti estä minua millään tavoin olemasta kiinnostunut myös esimerkiksi fysiikasta. Jumala on fysiikanlakien laki.

T. uskova fyysikko

Vierailija
25/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä elämässä olisi mitään mieltä jos Jumalaa ei olisi.

Elämän tarkoitus on kehittyä /kasvaa ihmisenä ja rakastaa.

Se on ihmeellinen ajatus että saamme nähdä rakkaamme vielä. Jo nyt he kuulevat ja näkevät meidät.

Vaikka taivaaseen ei pääsisi, kaikki saavat nähdä Jumalan.

Te jotka ette usko, haluatte uskoa?

Harmittomia harhojahan nuo ovat kunhan ei lapsille syötetä.

Vierailija
26/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai.

Vierailija
27/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että jumala on luonut kaiken

Vierailija
28/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette mieluummin uskoisi hyvää ja pahaa ihmisistä? Sekä sattumaa? Jos rukouksiisi on vastattu, olet todennäköisesti tehnyt itse sen hyvän itsellesi, tai sitten joku toinen. Millä tavalla jeesus on 100% luotettava? Huonosti menee, jos et pysty luottamaan 100% kehenkään muuhun kun vain mielikuvitukseesi.

Vierailija
29/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään taas sen kerjäläisen kerjäämässä iso puuristi kaulassa. Ihmettelin silloin täällä, miksi Jeesus ei auta häntä. Uskovainen kertoi, että mistä tiedän ettei ole. Ymmärsin sen vasta nyt. Jeesus oli antanut hänelle taas yhden viikon aikaa maata kadulla ennen ylöstempausta.

Vierailija
30/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ateisti enkä usko jumalaan, vaikka haluaisinkin. Olisi helppo turvautua johonkin suurempaan voimaan vaikeissa tilanteissa. En vain usko. En kuitenkaan pilkkaa heitä, jotka uskovat, koska mahdollisesti se on se heidän todellisuus mihin he ovat aivopesty (anteeksi en keksinyt muutakaan sanaa). Sama kun muslimit uskovat Allahiin, johon te kristityt ette usko, niin eikö se ole sama asia? Jotkut kiittävät jumalaa henkiin jäämisestä, jotkut tiedettä ja lääkäreitä...

Minä uskon, mutta ei minulla ole mitään suurempaa voimaa mihin turvautua. Minusta on selvää, ettei jumaluus toimi tässä ihmisten painajaisessa, jota maailmaksi kutsutaan. Niin paljon on rukoiltu esim. rauhaa, ja silti rauhaa ei ole maan päälle tullut. Ja niin paljon on ihmiset rukoilleet paranemisia ja apua, ja silti se mitä lopulta tapahtuu näyttää menevän todennäköisyyksien mukaan sattumanvaraisesti, eli joskus paranee tai tilanne helpottuu, joskus ei. Minusta näyttää selvältä, ettei sellaista jumalaa ole, joka vastailee ihmisten pyyntörukouksiin.

Ja sellainen jumaluus olisi oikeastaan aika julmakin. Jos jumaluus on hyvä ja rakastava, niin olisiko hän sellainen, että pidättää avun suurimmalta osalta, tai suurimman osan aikaa, mutta sitten kun tarpeeksi anelee ja matelee ja oikealla tavalla ruinaa (=rukoilee), niin lopulta ehkä auttaa? Missä olisi oikeus, jos se jumala auttaisi vaikka minua hyvinvoivaa länsimaista pullasorsaa pikku henkilökohtaisen elämän tragedioissani, koska osaan ja jaksan rukoilla, mutta jättäisi avutta slummien nälkäänkuolevat lapset, koska he eivät edes tiedä rukouksesta tai eivät jaksa rukoilla? 

Minulle tämä ihmisten maailma on illuusio, joukkohallusinaatio. Siksi en rukoile sen korjaamista, vaan näkemistä sen läpi hengelliseen todellisuuteen. Illuusio jatkaa sellaisenaan, ja siinä minäkin tulen kuolemaan eräänä päivänä, ehkä jo tänään tai huomenna, kuka tietää. Mutta ei sillä niin ole väliä, kun näkee että taivasten valtakunta on tässä ja nyt, että elämä on ikuista ja harmonista huolimatta siitä mitä ihmisten ehdollistuneet aistit sanovat.

Vierailija
31/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon. En ehkä ihan tuollaisessa muodossa, kun se meille on opetettu, mutta periaatteiltaan kyllä.

Mun mielestä on ihan käsittämätöntä uskoa, että tämä kaikki on saanut alkunsa alkuräjähdyksestä ja kaikki on vaan sattumaa. Buah!

Miten se on mahdottomampaa kun se, että jumala olisi luonut tämän kaiken tyhjästä?

Vierailija
32/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalaan. Minusta tuli ateisti 12 vuoden iässä kun tajusin että jumalasta ei ole todisteen hiventäkään.

Vierailija
33/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on suuri! Joka muuta väittää tuhottakoon.

Vierailija
34/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Jumala on elämä itsessään, juuri siitä elämästä meille tulee kaikki tarpeemme.

Vierailija
35/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tänään taas sen kerjäläisen kerjäämässä iso puuristi kaulassa. Ihmettelin silloin täällä, miksi Jeesus ei auta häntä. Uskovainen kertoi, että mistä tiedän ettei ole. Ymmärsin sen vasta nyt. Jeesus oli antanut hänelle taas yhden viikon aikaa maata kadulla ennen ylöstempausta.

Mitä?? Siis hetkinen. En ymmärrä.

Vierailija
36/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaan, joulupukkinn, Suureen Kurpitsaan, same difference.

Vierailija
37/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että olen elänyt erittäin hyvän elämän ilman jumalaa tai uskoa. Missä minun tuhoni on? Tuo juurikin eniten vituttaa näissä uskonnoissa kun niillä pelataan "herran" pelolla. En ole myöskään todistanut ikinä mitään "ihmettä".

Vierailija
38/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aikojen saatossa palvomia jumalia tiedetään yli 10 000 kappaletta, ja näistä yhdenkään olemassaolosta ei ole minkäänlaista näyttöä. Jos näistä edes jotkut olisivat olemassa, niin kai ne olisivat ilmoittaneet olemassaolostaan, viimeistään siinä vaiheessa kun kukaan ei niihin enää usko. On paljon jumalia, joita kukaan ei ole palvonut enää tuhansiin vuosiin. En millään jaksa uskoa, että yksikään olemassa oleva jumala suostuisi painumaan unholaan tällä tavalla. Ottaen huomioon että yksikään jumala ei ole koskaan tehnyt elettäkään ilmoittaakseen olemassaolostaan, ja näin erottuakseen tuhansien muiden jumalien joukosta, on mielestäni perusteltua olettaa että yksikään näistä tuhansista ihmisen keksimistä jumalista ei ole olemassa.

39/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä uskoo. Ne, joilta puuttuu äly ja kyky kyseenalaistaa. :) 

Höpsistä, minä tulin uskoon ateismia suosivasta kasvatuksesta huolimatta 16-vuotiaana juuri kyseenalaistamisen vuoksi.

Minkä asian kyseenalaistit näkyvästä todellisuudesta?

Ap

Jos lähden kertomaan yksityiskohtaisesti tämän pitkän tarinan, kirjoittaisin sitä vielä yölläkin joten tyydyn vain sanomaan, että kyseenalaistin sattuman merkityksen.

Vierailija
40/48 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa nykyisin on nähtävissä paljon merkkejä siitä, että meidän oma kristinuskon Jumalammekin on pikkuhiljaa painumassa unholaan, ainakin kaikissa vähänkin kehittyneemmissä maissa. Kaikki tutkimukset kertovat, että Jumalaan uskovien osuus väestöstä pienenee esim. Euroopan maissa erittäin nopeaa vauhtia. Kaiken huippu oli tämä kysely, jossa nolla prosenttia islantilaisnuorista ilmoitti uskovansa Jumalan luoneen maan:

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1453523307465

Jos kristinuskon Jumala on olemassa, niin miksei hän tee asialle mitään? Luulisi että hän lähettäisi välittömästi Jeesuksen ilmestymään islantilaisnuorille ja kertomaan näille Jumalan olemassaolosta. Jostain kumman syystä hän ei kuitenkaan väräytä eväänsäkään. Jotenkin haiskahtaa, että mahtaakohan tämäkään jumala olla olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän