Uskooko kukaan enää oikeasti jumalaan?
Haluan oikeasti tietää, koska kuka uskoo että jumala loi aatamin ja eevan? En ole solvaamassa ketään, haluan vain tietää.
Kommentit (48)
Jumalaan uskon, mutta en ole kreationisti enkä usko että Aatami ja Eeva olivat tietyt henkilöt. Minulle tarina Aatamista ja Eevasta on symbolinen tarina siitä, miten ihmisen tietoisuudentilassa tapahtui sellainen muutos, joka irrotti hänet muille eläimille tyypillisestä vaistokontrollista, ja niin hän joutui tietoisesti taistelemaan hyvän ja pahan kysymysten sekä tekojensa valitsemisen ja niiden seurausten kanssa.
Juu uskon ja nimenomaan kristinuskon jumalaan. Islamia pidän lähinnä saatananpalvontana.
Eihän tässä elämässä olisi mitään mieltä jos Jumalaa ei olisi.
Elämän tarkoitus on kehittyä /kasvaa ihmisenä ja rakastaa.
Se on ihmeellinen ajatus että saamme nähdä rakkaamme vielä. Jo nyt he kuulevat ja näkevät meidät.
Vaikka taivaaseen ei pääsisi, kaikki saavat nähdä Jumalan.
Te jotka ette usko, haluatte uskoa?
Rakastan Jumalaani yli kaiken sekä lähimmäistä niinkuin itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Juu uskon ja nimenomaan kristinuskon jumalaan. Islamia pidän lähinnä saatananpalvontana.
Ehkä Allahinpalvonta olisi sopivampi määritelmä.
Aika monet näyttävät uskovan Allahiin. Itse uskon jumaluuteen, mutta se ei ole persoona vaan tietoisuus, ja löytyy ihmisen sisältä.
Vaikka uskoisi, niin miten kukaan voi pitää Jumalaa hyvänä tyyppinä (oli sitten kristinuskon Jumala tai Allah)?
Vierailija kirjoitti:
Aika monet näyttävät uskovan Allahiin. Itse uskon jumaluuteen, mutta se ei ole persoona vaan tietoisuus, ja löytyy ihmisen sisältä.
Sama. Minulle jumaluus on se tietoisuus tai elämä, joka on kaiken olemassaolevan ydin. Kaikki mitä on, on jumaluutta ilmenneenä, ja jokaisen yksilön tietoisuus on jumalallinen tietoisuus yksilöllisesti ilmenevänä. Ei ole siis erillisyyttä ihmisen ja jumalan välillä, vaan ykseys. Mutta toisaalta niin sanoi Jeesuskin, että Isä ja hän ovat yhtä.
Tottakai uskoo.Kaikki eivät mene vallalla olevaan kusetukseen ja aivopesuun.
Joo, kyllä uskoo. Ne, joilta puuttuu äly ja kyky kyseenalaistaa. :)
Allah akbar
Kolmasti käännyn mekkaan.
Varsinkin silloin kun lentokone on laskeutumassa ja ilmakuoppia paljon niin uskon tosi kovaa ja rukoilen. Mutta raamatun kertomuksia pidän vertauskuvallisina.
Uskon nykyään kyllä, mutta en kirjaimellisesti joka asiaan Raamatussa, vaikka monet tätä pilkkaavatkin. Uskon siis Jumalaan ja Jeesukseen, armoon, rakkauteen, synteihin, pyhään kolminaisuuteen, kuolemanjälkeiseen elämään, enkeleihin ja ylösnousemukseen. Saatanaan, Aatamiin ja Eevaan en usko, siis aitoina ja ruumiillisina.
Uskon että ihminen on luonut jumalan.
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä, minä tulin uskoon ateismia suosivasta kasvatuksesta huolimatta 16-vuotiaana juuri kyseenalaistamisen vuoksi.
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä, minä tulin uskoon ateismia suosivasta kasvatuksesta huolimatta 16-vuotiaana juuri kyseenalaistamisen vuoksi.
Sulla on sitten varmaan jostain syystä hieman alhaisempi älykkyysosamäärä kuin muilla perheenjäsenilläsi..?
Vierailija kirjoitti:
Haluan oikeasti tietää, koska kuka uskoo että jumala loi aatamin ja eevan? En ole solvaamassa ketään, haluan vain tietää.
Kyllä minä uskon jumalaan ja meitä on varmaan paljon. Tuo miten raamattua luetaan.Täytyy muistaa että maailma oli silloin huomattavasti pienempi. Ei monikaan tienny mitä tuhannen kilometrin päässä oli. Eli esim. Veden paisumus on varmaan ollu. Mutta koska ihmiset ei liikkuneet kovin kaukana kotoaan niin tuo kyseinen tulva-alue ei varmaankaan kattanut koko maapalloa. Mutta tarpeeksi suuren alueen heille. Aina täytyy muistaa mitä lukee ja milloin se on kirjoitettu. Nyky raamattu ei myöskään ole se oikea raamattu. Nykyisestä raamatusta on poistettu paljon asioita alkuperäseen nähden. Jeesuksen lapsuus. Jeeskuksen syntiin lankeaminen ym.
Raamattuakin täytyy lukea kuin nykyään nettiä. Ottaa huomioon kuka on kirjoittaja ja milloin se on kirjoitettu, kenelle se on kirjoitettu. ym.
Olen itse ateisti enkä usko jumalaan, vaikka haluaisinkin. Olisi helppo turvautua johonkin suurempaan voimaan vaikeissa tilanteissa. En vain usko. En kuitenkaan pilkkaa heitä, jotka uskovat, koska mahdollisesti se on se heidän todellisuus mihin he ovat aivopesty (anteeksi en keksinyt muutakaan sanaa). Sama kun muslimit uskovat Allahiin, johon te kristityt ette usko, niin eikö se ole sama asia? Jotkut kiittävät jumalaa henkiin jäämisestä, jotkut tiedettä ja lääkäreitä...
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä asian kyseenalaistit näkyvästä todellisuudesta?
Ap
Jumala on luonut maailman ja evoluutio teoria on puuta heinää.