Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos Heikki Salmela, meni Hese boikottiin tältä istumalta!

Vierailija
29.02.2016 |

Olin töistä tullessa jo bussissa ja aikeena mennä Heselle hakemaan sapuskaa, kun satuin kännykästä selaamaan tämän päivän uutiset. Niinpä en sitten mennytkään enkä jatkossakaan enää mene. Kyllä oli lähigrillin hampparit muutenkin herkullisempia, vaikka sinne piti pyörähtää pitempi matka!

Kommentit (251)

Vierailija
81/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi tosi törkeetä kommentoida, että 10 vuotta menee (työurasta) hukkaan, koska opiskellaan lähes kolmikymppisiksi asti. Kuitenkin Heikki Salmelan työvoima Hesburger Oy:llä koostuu pääosin tästä opiskelijaporukasta. :D

Vierailija
82/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www2.hesburger.fi/rekrytointi/tyohakemus

Selasin vain ensimmäisen sivun mutta osa-aikaista työtä siellä myydään näille rahanahneille ja laiskoille burgerinvääntäjille. Kuinkahan montaa osa-aikaista työtä sitä saisi vääntää yhtä aikaa jotta olisi varaa asua ja elää esim. pääkaupunkiseudulla, jos herra Hesburger saisi itse sanella palkan työntekijöilleen.

* täytyy korjata itseään sen verran että "seuraava" sivu olikin jo henkilötietojen täyttöä. Eli pelkkää osa-aikaista tarjolla.

mitäs se työttömyyskorvaus on?! N. 500e ja luultavasti silläkin pääkaupunkiseudulla elää kun ei nälkäkuolemia ole Hesarissa ollut.

Itse teen osa-aikaista työtä Turussa ja saan 800e

Työttömyyskorvauksen päälle saa ansaita 300e kuussa ilman että se vaikuttaa luulis että ihmisiä kiinostais tehdä muutamana viikonloppuna töitä että sais hiukan extraa, mutta ei sit ilmeisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen hesen omistaja tahkoo suuria voittoja sekä nostaa huippupalkkaa. Itse on kuitenkin valmis maksamaan palkkaorjillensa peräti 8 € tuntipalkkaa. Itkee sitten julkisuudessa kun ei suomalaisille työt kelpaa ja miten laiskoja ihmisiä täällä on. Voi voi. Ihan oikein kaikille ahneille yrittäjille, menkää itse lihavaa persettänne laihduttamaan sinne tiskin taakse orjapalkalla.

Tässähän se tuli. Liian hyvät edut, suhteessa työntekoon, kumpaa muutetaan?

Miten olisi, että työstä maksettaisiin sellaista palkkaa, että sillä elää?

Vierailija
84/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hesburger-hampurilaisketjun perustaja Heikki Salmela pidentäisi viikoittaista työaikaa heti 40 tuntiin, kertoo Kauppalehti. Salmela pitää kuitenkin puheita palkkojen laskusta "maailman idioottimaisimpana asiana".

"Eiväthän ihmiset nytkään tule palkallaan toimeen", Salmela sanoo Kauppalehdessä."

Liian hyvä sosiaaliturva, paikallinen sopiminen...

Minä en nyt ymmärrä vissiin jotain. Tai mitään.

Vierailija
85/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituetko liian isot ????

Työmarkkinatuki 32,66 × 20 = 653,20e-vero 522,56e/kk netto eikä mitään muuta.

Onko se oikeasti liikaa?

On ihmisiä joille tämä on ainoa tulo eikä mitään muuta.

Vierailija
86/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selasin vain ensimmäisen sivun mutta osa-aikaista työtä siellä myydään näille rahanahneille ja laiskoille burgerinvääntäjille. Kuinkahan montaa osa-aikaista työtä sitä saisi vääntää yhtä aikaa jotta olisi varaa asua ja elää esim. pääkaupunkiseudulla, jos herra Hesburger saisi itse sanella palkan työntekijöilleen.

* täytyy korjata itseään sen verran että "seuraava" sivu olikin jo henkilötietojen täyttöä. Eli pelkkää osa-aikaista tarjolla.

mitäs se työttömyyskorvaus on?! N. 500e ja luultavasti silläkin pääkaupunkiseudulla elää kun ei nälkäkuolemia ole Hesarissa ollut.

Työttömyyskorvauksen päälle saa ansaita 300e kuussa ilman että se vaikuttaa luulis että ihmisiä kiinostais tehdä muutamana viikonloppuna töitä että sais hiukan extraa, mutta ei sit ilmeisesti.

Ja maksat tuosta itse (yksin) asumisen?

Vierailija
87/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos saat palkkaa 800e niin saat varmaan myös asumistukea, mutt et tietenkään muistanut sitä mainita:)

Pitääkö veronmaksajien maksaa siis voittoa tuottavien yritysten työntekijöiden asumiskulut? Tässä kuviossa ei siis mielestäsi ole mitään vikaa? Huh.

Meinaatko että työantajan pitää maksaa osa-aikaisille omat asunnot vai?:))))

Eli heti yrittäjä ei saa siis tienata ilman että kouluttamaton duunari ei huuda itselleen siitä kakusta ensimmäistä palasta.

Työnantaja maksaa sinulle jo sairaslomasi, kesälomasi, talvilomasi, vakuutuksesi, eläkkeesi ja sinä meinaat että asuntokin pitäis vielä maksaa kun jaksaa pihviä käännellä perjantai ja lauantaiyönä muutaman tunnin?! Ei jumalauta, kuka tässä ahne oli??

Vierailija
88/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noi nykyiset hampparipaikkojen palkat on vielä sellaisia, että niillä voi elää, vaikkakin niukasti. Varsinkin pk-seudun ulkopuolella kuitenkin se palkka on riittävä perustarpeisiin. Mutta kun noitakin palkkoja halutaan polkea selvästi vielä alas, niin ollaan tilanteessa, jossa vuokra ja palkka ovat samansuuruinen summa. Eihän siitä mitään tule - joko ihmiset pakotetaan tekemään montaa työtä eli jotain 60 tunnin työviikkoa tai sitten elinkustannukset katetaan niillä yhteiskunnan tuilla. Siinä jos sattuu vielä olemaan vaikka opintolaina niskassa, niin miten ihmisille käy? Tai jos on jokin itsestä riippumaton perussairaus, jonka takia ei voi tehdä tuota 60 tunnin viikkoa? Ymmärrän, että palkoissa ei ole juurikaan nostovaraa, mutta ei niissä työntekijän kannalta ole laskemisen varaakaan. Ja kun valtaosa kansasta työskentelee näissä matalapalkkatöissä, niin näkyyhän se myös kotimaisessa kulutuksessa sitten, että raha ei enää liiku mihinkään.

Vierailija
89/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku muka rehellisesti väittää, että Suomalaiset on jotenkin ahkeraa ja toimeliasta väkeä. Ihan oikeasti jos rehellisesti mietitään.

Kyllä. Suomalaiset ovat ahkeria, tunnollisia ja osaavia. Sen veran olen ollut ulkomailla että uskallan väittää että näin on. Suomalaiset ovat vain vähän huonoja kehumaan itseään ja huonoja näyttelemään ahkeraa, päin vastoin, mielummin istahdetaan rupattelemaan siksi aikaa kun pomo on paikalla ja jatketaan töitä kun tämä poistuu.

Vierailija
90/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Salmelan mielestä olla viitsimättömyyttä sekin että tekee yhtä osa-aikaduunia ja vetää loput etuina: itsehän se tuolla haluaa 45 työtunnin viikot. Etkö näe ristiriitaa siinä että miehen oma lafka hakee osa-aikaisia työntekijöitä ja samalla hän on sitä mieltä että työsopimusehdot ovat turhia, palkat pitäisi voida neuvotella kahdenkesken ja ihmisten pitäisi tehdä 45 tuntia töitä per viikko? Hän siis itse haluaa laskea palkkoja eikä todellakaan tarjoa tuota 45 tuntia - eli kuten kysyin, kuinkahan montaa työtä saa tehdä jotta rahat riittäisi?

Vierailija
91/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksat tuosta itse (yksin) asumisen?

En, saan asumistukea, niinkuin kaikki muutkin pienituloiset. Maksan vuokraa 250e loput jää elämiseen. Ihan hyvin minun mielestä kun ottaa huomioon työmäärän jota on n. 15-25 tuntia viikossa. Eli omaa aikaa jää reippaasti mikä sopii mulle tällä hetkellä hyvin.

Vierailija
92/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos saat palkkaa 800e niin saat varmaan myös asumistukea, mutt et tietenkään muistanut sitä mainita:)

Pitääkö veronmaksajien maksaa siis voittoa tuottavien yritysten työntekijöiden asumiskulut? Tässä kuviossa ei siis mielestäsi ole mitään vikaa? Huh.

Eli heti yrittäjä ei saa siis tienata ilman että kouluttamaton duunari ei huuda itselleen siitä kakusta ensimmäistä palasta.

Työnantaja maksaa sinulle jo sairaslomasi, kesälomasi, talvilomasi, vakuutuksesi, eläkkeesi ja sinä meinaat että asuntokin pitäis vielä maksaa kun jaksaa pihviä käännellä perjantai ja lauantaiyönä muutaman tunnin?! Ei jumalauta, kuka tässä ahne oli??

Voi herrajumala sentään, mistä taikaseinästä se asuminen sitten maksetaan, täällä kun ei taivasalla tarkene? Miksi mennä pihviä osa-aikaisena kääntämään, kun asua ja syödäkin on pakko?

Lasketaan vaan palkkoja ja leikataan, ja maksetaan kaikille asumistukea! Sillähän se talous korjataan. Ja lihotetaan verovaroin asuntosijoittajien lompakoita.

Vierailija
93/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen hesen omistaja tahkoo suuria voittoja sekä nostaa huippupalkkaa. Itse on kuitenkin valmis maksamaan palkkaorjillensa peräti 8 € tuntipalkkaa. Itkee sitten julkisuudessa kun ei suomalaisille työt kelpaa ja miten laiskoja ihmisiä täällä on. Voi voi. Ihan oikein kaikille ahneille yrittäjille, menkää itse lihavaa persettänne laihduttamaan sinne tiskin taakse orjapalkalla.

Olen hesessä töissä ja mun tuntipalkka ilman koulutusta on 10,80e siihen päälle ilta- ja yölisät sekä lauantai että sunnuntailisät.

Käteen jää kuukaudessa 1400-1600e enkä minä orjaksi itseäni tunne. Mukava paikka, mukavat työkaverit, ihan tyytyväinen ole ollut. On tuo kuitenkin enemmän kuin työkkärin tuki ja saan siihen vielä päälle työterveyshuollon sekä palkalliset lomat.

99

Niin, terveisin hesen pomo.

Vierailija
94/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas ihmettelen miten ihmiset ylipäätään vielä voi syödä noita pikaruokaloiden paskaeväitä. Itsetehty on paljon parempaa jos osaa.

Vierailija
95/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se tuli. Liian hyvät edut, suhteessa työntekoon, kumpaa muutetaan?

Miten olisi, että työstä maksettaisiin sellaista palkkaa, että sillä elää?

Se ei vielä ratkaise tukiaisloisten ongelmaa.

Vierailija
96/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät tunnu tajuavan kuinka paljon eläminen maksaa nykyajan Suomessa, ainakin jos asuu yksin.

Minä tienaan noin 2500 euroa/kk, verojen jälkeen 1871 euroa. Vuokra Kontulassa on 820 euroa kaksiosta (noin 50 neliötä), yksiö olisi satasen halvempi, mutta siinä ei olisi parveketta, ei erillistä makuuhuonetta.

Matkakortti maksaa noin 55 euroa kuukaudessa, sähkö parikymppiä, internet 10 euroa, kotivakuutus on mielestäni minulla edullinen noin 70 euroa vuodessa.

Minulle jää vuokran ja vakuutusten, sähkölaskun ja matkakortin jälkeen noin 900 euroa kuukaudessa. Pärjään kyllä, mutta en ymmärrä mistä esimerkiksi minä repisin ne lisäviikkotunnit, kun nytkin 37,5 tunnin (tai käytännössä 40 tuntia viikossa, koska työpäivä on 8 tuntia, koska sisältää 30 min ruokatunnin), jälkeen on ihan puhki.

Lähden kotoa klo 8 aikaan ja olen kotoa vähän ennen klo 18. Olenko kohtuuton kun koen, että 37,5 tuntia on ihan tarpeeksi työtä. Helsingissä työmatkat vievät myös aikaa, minulla lähes tunnin suuntaansa kuten varmaan monella muullakin helsinkiläisellä.

Muutto Järvenpäähän ym. ei kannata, koska vaikka asumisessa säästäisi ehkä pari sataa, mutta se säästö menisi matkalippuihin + matka vielä pitenisi jonkin verran.

Oma asuntohan kannattaisi ostaa, mutta kun vuokra on niin korkea niin ei ne säästöt kovin nopeasti kerry. Ja ilman säästöjä taas ei saa lainaa.

Vierailija
97/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevät ihmiset eivät syö mitään Hesburgerin lihottavaa ja epäterveellistä "pikaruoka " höttömöttöä : se bröhistyttää vaan jo muutenkin lihavuuteen taipuvaista kansaa.

Olemme pian lähes kaikki vaikeasti liikkuvia rasvavalaita kaikki tyynni , suuntaus on nähtävissä .

Hoikat, tai edes normaalikokoiset ja näköiset alkavat olla harvinaisia.

Vierailija
98/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän se on että työnantaja maksaa työntekijän kulut ja asiakas maksaa työnantajan kulut.

Vierailija
99/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Salmela luullut, että sillä on jotain perheenäitejä siellä hesessä töissä? Vaikka todellisuudessa ne on juuri niitä opiskelijoita joita hän haluaa työelämään aikaisemmin tajuamatta että he ovat jo siellä. Ukko on pihalla seinäkello.

Vierailija
100/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Salmelan mielestä olla viitsimättömyyttä sekin että tekee yhtä osa-aikaduunia ja vetää loput etuina: itsehän se tuolla haluaa 45 työtunnin viikot. Etkö näe ristiriitaa siinä että miehen oma lafka hakee osa-aikaisia työntekijöitä ja samalla hän on sitä mieltä että työsopimusehdot ovat turhia, palkat pitäisi voida neuvotella kahdenkesken ja ihmisten pitäisi tehdä 45 tuntia töitä per viikko? Hän siis itse haluaa laskea palkkoja eikä todellakaan tarjoa tuota 45 tuntia - eli kuten kysyin, kuinkahan montaa työtä saa tehdä jotta rahat riittäisi?

Kuten sanoin olen tehnyt työsopimuksen jossa minulla on tuntipalkka. Jos hän haluaa että teen 45h/ viikko, hän maksaa minulle siitä. Minusta himpun päälle 10 euron tuntipalkka on oikein hyvä minulle jolla ei ole ammattia allalle eikä työ ainakaan stressaa:)

Katsoin netistä että hesen vuoropäällikkö saa 1700-2300 kyllä mä jo sillä eläisin hienosti:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi