Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos Heikki Salmela, meni Hese boikottiin tältä istumalta!

Vierailija
29.02.2016 |

Olin töistä tullessa jo bussissa ja aikeena mennä Heselle hakemaan sapuskaa, kun satuin kännykästä selaamaan tämän päivän uutiset. Niinpä en sitten mennytkään enkä jatkossakaan enää mene. Kyllä oli lähigrillin hampparit muutenkin herkullisempia, vaikka sinne piti pyörähtää pitempi matka!

Kommentit (251)

Vierailija
121/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös äijä ole tekopyhä hellari ? Vai missä lahkossa liikkuu ?

Vierailija
122/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mitä alapeukutettavaa siinä on jos olen tyytyväinen työhön ja palkkaani hesessä. Ilmeisesti sekin hiertää jonkun idiootin persettä että joku käy töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies, ostan hampparini tästä eteenpäin Hesestä.

Vierailija
124/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen hesen omistaja tahkoo suuria voittoja sekä nostaa huippupalkkaa. Itse on kuitenkin valmis maksamaan palkkaorjillensa peräti 8 € tuntipalkkaa. Itkee sitten julkisuudessa kun ei suomalaisille työt kelpaa ja miten laiskoja ihmisiä täällä on. Voi voi. Ihan oikein kaikille ahneille yrittäjille, menkää itse lihavaa persettänne laihduttamaan sinne tiskin taakse orjapalkalla.

Olen hesessä töissä ja mun tuntipalkka ilman koulutusta on 10,80e siihen päälle ilta- ja yölisät sekä lauantai että sunnuntailisät.

Käteen jää kuukaudessa 1400-1600e enkä minä orjaksi itseäni tunne. Mukava paikka, mukavat työkaverit, ihan tyytyväinen ole ollut. On tuo kuitenkin enemmän kuin työkkärin tuki ja saan siihen vielä päälle työterveyshuollon sekä palkalliset lomat.

Sulla on siis hyvät vuorot, muuten ei mahdollista. Jos tekisit ns 8-16 duunia tolla liksalla, sun br olis 1700 luokkaa, joten sä teet iltoja, öitä pyhiä... Paljonko tunteja sulla viikossa?

Vierailija
125/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos saat palkkaa 800e niin saat varmaan myös asumistukea, mutt et tietenkään muistanut sitä mainita:)

Pitääkö veronmaksajien maksaa siis voittoa tuottavien yritysten työntekijöiden asumiskulut? Tässä kuviossa ei siis mielestäsi ole mitään vikaa? Huh.

Meinaatko että työantajan pitää maksaa osa-aikaisille omat asunnot vai?:))))

Eli heti yrittäjä ei saa siis tienata ilman että kouluttamaton duunari ei huuda itselleen siitä kakusta ensimmäistä palasta.

Työnantaja maksaa sinulle jo sairaslomasi, kesälomasi, talvilomasi, vakuutuksesi, eläkkeesi ja sinä meinaat että asuntokin pitäis vielä maksaa kun jaksaa pihviä käännellä perjantai ja lauantaiyönä muutaman tunnin?! Ei jumalauta, kuka tässä ahne oli??

No näinhän se on että työnantaja maksaa työntekijän kulut ja asiakas maksaa työnantajan kulut.

Mutta kun asiakas ei kohta enää maksa niin suurta hintaa mikä tuotteelle/palvelulle pitää laittaa jos työntekijä alkaa vaatimaan liikaa.

Mites se asiakas maksaa kun palkoista leikataan, on kenties vain osa-aikatöitä tarjolla ja kaikki rahat menee asumiseen ja muuhun välttämättömimpään?

Vierailija
126/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mitä alapeukutettavaa siinä on jos olen tyytyväinen työhön ja palkkaani hesessä. Ilmeisesti sekin hiertää jonkun idiootin persettä että joku käy töissä

Eihän siinä muuten mitään, mutta kun vaikuttaa siltä että sulla ei kohta ehkä enää menekään yhtä hyvin ja sä vaan täällä puolustat ja kehut. En usko että monikaan alapeukuttavista täällä työttömiä on (vai koskiko tämä nyt työttömiä jotenkin?), eiköhän ne työssäkäyvät pelkää oman tulevaisuutensa puolesta. Ja ehkä joku on nähnyt toisenlaisen todellisuuden niistä palkoista ja työtuntien määrästä ja alapeukuttaa siksi.

Vierailija
127/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja itse lisään Hesessä syömistä entisestään. Ja tiedättekö mitä? Minä käyn töissä, joten minulla on varaa siihen. 

Ei kai hyvätuloiset mitään roskaruokaa vedä napaan, vaan ovat fiksumpia? Mutta ok, jos sinun mätöilläsi pysyy heset pystyssä. Onkohan tuon haluamalla palkkatasolla omilla työntekijöillä varaa syödä tuon hintaisia aterioita?

Mitä sä luulet että palkka on? Kuule meillä syö ihan työrtömätkin silloin tällöin, ja tästä saa ihan ok palkan! Miksi valitat jos sulla ek ole hajuakaan palskasta?

Kai sä tajusit, että se teidän pomo haluais laskea teidän palkkoja ja teettää teillä 45 tunnin työviikkoja? Sen mielestä te ette tee tarpeeksi töitä ja saatte ihan liikaa palkkaa. Eli sen mielestä te olette laiskoja :) Teidän onneksi se teidän pomo ei saa yksin päättää näistä asioista. Muutoin te todellakin vaan katsoisitte kun muut syö, itsellänne ei moiseen ylellisyyteen olis rahaa.

Mulla on tuntipalkka, joka minuutista saan rahaa. pyysin jo linkkiä siihen uutiseen missä halusi laskea palkkoja?! Mä teen miellelläni kaikki työtunnit mitä mulle annetaan, se näkyy tilipussissa:)

Kuinkapaljon Heseläiset yleensä saa listaan tunteja?

Kyllä mä saan säännöllisesti n. 30h/ viikko, ja usein vielä soitetaan ja kysytään turaanko sairaslomaa tai talvilomaa. Osa näistä on yötunteja ja osa viikonloppu tunteja eli lisät tulee vielä palkan päälle.

Käteen saan vaihdellen 1200-1400e. Mitään koulutusta mulla ei ole, aloitin viime elokuussa.

Ok :D oletko kenties 18- vai peräti 20-vuotias kotona asuva? Lisät ovat nimenomaan PALKANLISÄÄ eli peruspalkka pitäisi olla sellainen millä elää. Entä jos firmalla alkaa mennä huonosti? Saat silloin tasan sen verran tunteja mitä sopimuksessa lukee. Ehkä sairaslomatuurauksia lisäksi, ehkä et. Entä jos sut lomautetaan? Pärjäätkö liiton maksamilla tuilla?

Näiden asioiden kanssa sitä kamppaillaan. Täytyy ajatella pidemmällä tähtäimellä. Eikä kannata ruveta puhumaan mistään ammatinvalinta-kysymyksestä, kun maistereitakin on pilvin pimein työttömänä ja hanttihommissa.

Vierailija
128/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos saat palkkaa 800e niin saat varmaan myös asumistukea, mutt et tietenkään muistanut sitä mainita:)

Pitääkö veronmaksajien maksaa siis voittoa tuottavien yritysten työntekijöiden asumiskulut? Tässä kuviossa ei siis mielestäsi ole mitään vikaa? Huh.

Eli heti yrittäjä ei saa siis tienata ilman että kouluttamaton duunari ei huuda itselleen siitä kakusta ensimmäistä palasta.

Työnantaja maksaa sinulle jo sairaslomasi, kesälomasi, talvilomasi, vakuutuksesi, eläkkeesi ja sinä meinaat että asuntokin pitäis vielä maksaa kun jaksaa pihviä käännellä perjantai ja lauantaiyönä muutaman tunnin?! Ei jumalauta, kuka tässä ahne oli??

No näinhän se on että työnantaja maksaa työntekijän kulut ja asiakas maksaa työnantajan kulut.

Mutta kun asiakas ei kohta enää maksa niin suurta hintaa mikä tuotteelle/palvelulle pitää laittaa jos työntekijä alkaa vaatimaan liikaa.

Parempi olisi ottaa ihmisiä täydellä työajalla töihin kuin osa-aikaisina. Näillä osa-aikatöillä ihmistiä tehdään köyhiä. Kahta osa-aikatyötä ei saa sovitettua yhteen.

Vierailija
129/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja itse lisään Hesessä syömistä entisestään. Ja tiedättekö mitä? Minä käyn töissä, joten minulla on varaa siihen. 

Ei kai hyvätuloiset mitään roskaruokaa vedä napaan, vaan ovat fiksumpia? Mutta ok, jos sinun mätöilläsi pysyy heset pystyssä. Onkohan tuon haluamalla palkkatasolla omilla työntekijöillä varaa syödä tuon hintaisia aterioita?

Mitä sä luulet että palkka on? Kuule meillä syö ihan työrtömätkin silloin tällöin, ja tästä saa ihan ok palkan! Miksi valitat jos sulla ek ole hajuakaan palskasta?

Kai sä tajusit, että se teidän pomo haluais laskea teidän palkkoja ja teettää teillä 45 tunnin työviikkoja? Sen mielestä te ette tee tarpeeksi töitä ja saatte ihan liikaa palkkaa. Eli sen mielestä te olette laiskoja :) Teidän onneksi se teidän pomo ei saa yksin päättää näistä asioista. Muutoin te todellakin vaan katsoisitte kun muut syö, itsellänne ei moiseen ylellisyyteen olis rahaa.

Mulla on tuntipalkka, joka minuutista saan rahaa. pyysin jo linkkiä siihen uutiseen missä halusi laskea palkkoja?! Mä teen miellelläni kaikki työtunnit mitä mulle annetaan, se näkyy tilipussissa:)

Kuinkapaljon Heseläiset yleensä saa listaan tunteja?

Kyllä mä saan säännöllisesti n. 30h/ viikko, ja usein vielä soitetaan ja kysytään turaanko sairaslomaa tai talvilomaa. Osa näistä on yötunteja ja osa viikonloppu tunteja eli lisät tulee vielä palkan päälle.

Käteen saan vaihdellen 1200-1400e. Mitään koulutusta mulla ei ole, aloitin viime elokuussa.

Ok :D oletko kenties 18- vai peräti 20-vuotias kotona asuva? Lisät ovat nimenomaan PALKANLISÄÄ eli peruspalkka pitäisi olla sellainen millä elää. Entä jos firmalla alkaa mennä huonosti? Saat silloin tasan sen verran tunteja mitä sopimuksessa lukee. Ehkä sairaslomatuurauksia lisäksi, ehkä et. Entä jos sut lomautetaan? Pärjäätkö liiton maksamilla tuilla?

Näiden asioiden kanssa sitä kamppaillaan. Täytyy ajatella pidemmällä tähtäimellä. Eikä kannata ruveta puhumaan mistään ammatinvalinta-kysymyksestä, kun maistereitakin on pilvin pimein työttömänä ja hanttihommissa.

Millä palkalla sitten elää?? Kyllä ne työttömätkin elää vaikka saavat yli puolet vähemmän kuin minä.

En halua käydä sossusta hakemassa rahaa, vaan pyrin itse elättämään itseni niin paljon kuin mahdollista, ja ymmärrän sen että työnantaja ei voi maksaa hampurilaisen paistamisesta montaa tonnia.

Tämä on minulle väliaikainen työ kunnes pääsen lukemaan minua kiinnostavaa alaa. Olen erittäin tyytyväinen tähän ja palkka ei tosiaan ole huono siihen verrattuna että mulla ei oo mitään koulutusta (tosin mun hommaan riittää maalaisjärki ja hyvä niin:)

Vierailija
130/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi ottaa ihmisiä täydellä työajalla töihin kuin osa-aikaisina. Näillä osa-aikatöillä ihmistiä tehdään köyhiä. Kahta osa-aikatyötä ei saa sovitettua yhteen.

Ei oikein oo mahdollista, muuten hyvä!

Vierailija
131/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä muuten mitään, mutta kun vaikuttaa siltä että sulla ei kohta ehkä enää menekään yhtä hyvin ja sä vaan täällä puolustat ja kehut. En usko että monikaan alapeukuttavista täällä työttömiä on (vai koskiko tämä nyt työttömiä jotenkin?), eiköhän ne työssäkäyvät pelkää oman tulevaisuutensa puolesta. Ja ehkä joku on nähnyt toisenlaisen todellisuuden niistä palkoista ja työtuntien määrästä ja alapeukuttaa siksi.

Eli ei saa olla tyytyväinen omaan työhönsä ja palkkaansa, pitää olla valmiiksi jo vittuuntunut kun kohta kumminkin menee perseelleen, hieno elämän asenne, jatka toki valitsemallasi tiellä, mukavaa loppuelämää!

Vierailija
132/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minulle väliaikainen työ kunnes pääsen lukemaan minua kiinnostavaa alaa.

Mutta jos Heikki sais päättää, sä et todellakaan opiskelisi vaan paistaisit sitä pihviä ihan kuule hamaan tappiin asti.

Vierailija
133/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ihmettelen miten ihmiset ylipäätään vielä voi syödä noita pikaruokaloiden paskaeväitä. Itsetehty on paljon parempaa jos osaa.

Ei osaa tehdä kun vähän masentaa ja on ikävää käydä kaupassa ruokaostoksilla...

Vierailija
134/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei saa olla tyytyväinen omaan työhönsä ja palkkaansa, pitää olla valmiiksi jo vittuuntunut kun kohta kumminkin menee perseelleen, hieno elämän asenne, jatka toki valitsemallasi tiellä, mukavaa loppuelämää!

Juuri näin. Irtisano itsesi ja siirry sohvalle muiden joukkoon haukkumaan kuinka köyhiä riistetään ja rikkaat porskuttaa eteenpäin. Vähintä mitä voit tehdä on olla naama norsunvitulla töissä jotta mammat saavat haukkua surkeeta palvelua ja saavat näin paremman mielen. Kukaan ei saa koskaan olla tyytyväinen mihinkään, ei koskaan.

Vierailija
135/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös näissä paikoissa käy lähinnä ylipainoinen wt väki. Yök mitä ruokaa.

Vierailija
136/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa kaikki Hesellä käynnit!🚫

Vierailija
137/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä ketjussa nyt puhuttiin pomosi puheista. Kyllä minulla tulisi pöksyissäsi jotain muuta mieleen kuin kehua retostella että hyvin menee. Paljonko siis on varaa palkastasi leikata?

Vierailija
138/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkotyöajaksi 45 tuntia? Se olisi 9 tuntia arkipäivää kohti. + päälle ruokatauot ja työmatkat. Monelle ei jäisi kuin viikonloput, nukkuminen ja syöminen. Monella on kotonaankin vielä huolehdittavaa paljon. Miksi ihmisen pitäisi jaksaa tuollaista? Töitä ei joka tapauksessa riitä kaikille. Miksi työllistyneet pitäisi polttaa loppuun? Ruotsissa taas on lyhennetty työpäiviä 6 h / pv:ään ja saatu hyviä kokemuksia. Enemmän energiaa, vähemmän sairauksia, parempi motivaatio ja jaksaminen. Ehkä mekin lähdemme jossain vaiheessa Ruotsiin.

Vierailija
139/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minulle väliaikainen työ kunnes pääsen lukemaan minua kiinnostavaa alaa.

Mutta jos Heikki sais päättää, sä et todellakaan opiskelisi vaan paistaisit sitä pihviä ihan kuule hamaan tappiin asti.

Tai sitten ei

"Salmela näkee turvapaikanhakijat enemmän mahdollisuutena kuin ongelmana, jos heidät saadaan töihin. Paikallinen sopiminen antaisi yrityksille joustovaraa tilanteen mukaan ja nopeuttaisi päätöksentekoa.

Salmela muistuttaa, että samat ihmiset, jotka istuvat neuvottelemassa yhteiskuntasopimusta, neuvottelivat kymmenen vuotta eläkkeistä. Vuoden ajan on jo ehditty puhua yhteiskuntasopimuksesta.

Salmela lataa suoraan, että työn hinta voidaan määritellä kahden henkilön välisisessä keskustelussa. Työnantaja palkkaa tekijän myydäkseen panoksen eteenpäin. Jos työn hinta on liian kallis, kauppoja ei synny, eikä työtäkään."

Vierailija
140/251 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Hessu nimenomaan halua näitä, jotka eivät tarvii paljoa liksaa. Jos ne jäis vuosikausiksi taloon, olisi kalliimpaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi