Omituisin lääkärikäyntisi?
Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Kävin miehen pahoinpitelyn vuoksi lääkärin luona. Itse lääkäri ulkomaalainen tumma mies, mieleeni tuli muslimi tästä, mutta varmasti en tiedä. Tuumasi vai hoono soomella että "Tiedäthän sinä että mies on naista fyysisesti vahvempi ja näin vain voi käydä, eikä sille voi mitään. Ymmärrätkö?"
En ymmärrä.
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin miehen pahoinpitelyn vuoksi lääkärin luona. Itse lääkäri ulkomaalainen tumma mies, mieleeni tuli muslimi tästä, mutta varmasti en tiedä. Tuumasi vai hoono soomella että "Tiedäthän sinä että mies on naista fyysisesti vahvempi ja näin vain voi käydä, eikä sille voi mitään. Ymmärrätkö?"
En ymmärrä.En usko.
Ei tarvikkaan ei usko muutkaan, tämän johdosta en saanut kunnollista lääkärin todistusta tapahtuneesta ja oikeudessa asia käsiteltiin niin että mies olisi syytön pahoinpitelyyn. T. 183
Vierailija kirjoitti:
Kärsin pitkittyneestä flunssasta, joten varasin ajan yksityiselle saadakseni saikkua (tein silloin fyysisesti raskasta työtä) ja antibiootit kouraan. Minut vastaanottanut vanhempi mieslääkäri oli ihan hirveän symppis ja jaksoi kauhistella tilannettani, vaikka itselläni suhtautuminen oli nää-on-nyt-näitä-luokkaa.
Lääkäri oli ihan valmis myöntämään saikut ja lääkkeet, mutta yllätyksekseni hän pyysi minua ottamaan toisen kenkäni sukkineen pois... Tottelin hieman hämmentyneenä ja näin tehtyäni lääkäri nosti jalkani syliinsä ja alkoi tekemään kynällään akupunktiota jalkapohjaani :D Samalla hän selosti toimenpidettä tyyliin, että kun hän nyt tökkää tätä varvasta niin vasemman sieraimen pitäisi aueta. En osaa sanoa oliko akupunktiosta varsinaista hyötyä, mutta koska lääkäri oli niin mukava ja selkeästi innoissaan asiasta, niin päätin yhtyä hämmästelemään hänen kanssaan akupunktion ihmeellisyyttä :D
Yleensä olen tottunut lääkärissä laput-kouraan-ja-hei-hei-kohteluun - harvempi lääkäri alkaa antamaan jatkohoitoa pelkän tukkoisuuden takia... :D Mutta kyseinen lääkäri ja käynti jäivät siis kyllä positiivisina mieleen!
Lääkärin nimikirjaimet K.V?
Lääkäri lähetti sairaanhoitajalle virtarakon katetrointiin. Hoitaja ei löytänyt virtsarakkoa, vaan meinasi koko ajan työntää letkua emättimeen. "Oho, eiku tää on kyllä väärä reikä..."
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri lähetti sairaanhoitajalle virtarakon katetrointiin. Hoitaja ei löytänyt virtsarakkoa, vaan meinasi koko ajan työntää letkua emättimeen. "Oho, eiku tää on kyllä väärä reikä..."
Joiltain naisilta on tosi vaikea löytää virtsaputken suuta.
Menin valittamaan pitkään jatkuneita vatsakipuja. Lääkäri kysyi horoskooppimerkkiäni ja piirsi sitten kuvia marsin ja jonkun muun välisestä taistelusta, joka juuri silloin oli käynnissä ja aiheutti kuulemma mun vatsakivut. Suositteli joogaa.
Myöhemmin sain refluksitauti-diagnoosin.
Tampereen kaupungilla työterveydessä oli ainakin 80-luvulla oma työterveysgynekologi, jonka tutkimuspöydältä ei voinut nousta ilman, että gyne taputti takapuolta. Näin joka ikisen potilaan kohdalla, kertoivat työkaverit.
Yksityisen puolen lääkäri. Melkoisen pikainen mies. Kutsu käy, ovi on auki ja jo on ennättänyt koneen ääreen näpyttelemään. Ilmoittaa nimensä eikä katso silmiin. Sanon että on flunssaa. Kuuntelee sydänäänet paidan päältä? Olen hämmästänyt ja ennenkö kerkiän tajuta on jo lampun ja tikun kanssa tutkimassa kurkkua. Ei pyydä sanomaan aa tai muutakaan, pelkkä vilkaisu riittää tälle herralle. Ja seuraavaksi yht äkkiä ampuukin jo mittarilla otsaan. Oli niin nopea liikkeissään ettei ainenkaan mun silmät kerinneet rekisteröidä mitä tapahtuu.. Viikon sairasloma. Nuhasta. Ja joo siellä itse huoneessa meni varmaan se 5min. Tehokas kun oli. :)
Olin osastolla kun minulla oli voimakas ripuli ollut kauan ja hirveät kivut. Sain antibioottia ja olin jo melko hyvävointinen ja sain lähteä kotiin. Keskustelin lääkärin kanssa diagnoosista ja kuulemma hyvin mahdollisesti antibioottiripulia, mutta ihan varmoja ei olla, kuitenkaan mistään vakavampaa ei löydetty. No kun pakkailin tavaroitani niin hoitaja tuli paikalle ison esitenivaskan kanssa missä kerrottiin Crohnin taudista ja sen kanssa elämisestä. Tuli vähän apeana juttelemaan että näihin kannattaa nyt tutustua, voi olla raskasta hyväksyä tämä mutta kyllä sen kanssa oppii elämään...
Olin niin hämmentynyt etten osannut sanoa mitään, lähdin vaan pois.
Vanhan kierukkavaivan äityessä kävin ulkomaalaistaustaisella tk-lääkärillä. Vaitelias mies tutki polveni, käänteli, väänteli ja tuhisi ääneti, kunnes ilmoitti vahvalla aksentilla: " Minä anna sjinulle dudgimuz ja golme vuodda sajrazloma". Säikähdin, kolme vuotta kuulosti siltä, että kyse oli jostakin vakavasta...en kuitenkaan ehtinyt kysyä mitään, kun tohtori huitaisi ilmaa ja korjasi: "golme bäivä, golme bäivä!"
Yksityinen lääkäriasema
Lääkäri motkotti mulle kun pomot on kurjia ja jengi ei tykkää töistä. Juu as if minäpääsisin helpommalla. En ollut pomo.
Lääkäri näki sukunimeni, kertoi että tunsi samalla sukunimellä vittumaisen tyypin. Juu en oo sukua. Tosin sukunimeni on aika yleinen. 10000 sulunimikaimaa on
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen lääkäriasema
Lääkäri motkotti mulle kun pomot on kurjia ja jengi ei tykkää töistä. Juu as if minäpääsisin helpommalla. En ollut pomo.
Lääkäri näki sukunimeni, kertoi että tunsi samalla sukunimellä vittumaisen tyypin. Juu en oo sukua. Tosin sukunimeni on aika yleinen. 10000 sulunimikaimaa on
Haa, meitä on muitakin jotka ovat antaneet ilmaista terapiaa lääkäreille!
Kerran piti viedä lasta päivystykseen vähän operoitavaksi. Odotuksen jälkeen päästiin lääkärille, joka alkoi kyselemään mitähän tässä seuraavaksi pitäisi tehdä. Aloin sitten kuvailemaan tyyliin no varmaan sellaista ja sellaista laitetta tarvitsisi. Lääkäri sitten nosteli esille mitä löysi ja kyseli että olisiko joku näistä. Olin siinä että no olisiko vaikka tuo. Otin tämän ihan opetuksellisena tuokiona, mutta siinä vaiheessa alkoi naurattamaan kun varsinaisen operaation ollessa käsillä lääkäri tokaisi: "Voisitko sinä suorittaa tämän?"
Leikkauksen jälkeen hoitaja yritti poistaa täyttä katetria sisältäni ja vielä nykäisemällä. Ai jumalauta se oli karmein kipu mitä olen ikinä kokenut. Anteeksipyyntöä ei kuulunut vaan "oho" Tämän jälkeen vaadin toisen hoitajan paikalle.
Entinen omalääkärini oli sellainen aina todella järkevä ja asiallinen, vakava mies joka puhui kirjakieltä möreällä monotonisella äänellä. Odottelin vuoroani aivan oven vieressä olevalla tuolilla kun kuulin tämän lääkärin puhuvan puhelimeen (ovi oli raollaan) ilmeisesti jollekin tutulleen kun ei puhunut kirjakieltä. Yhtäkkiä repesi sellaiseen kikattavaan korkeaan nauruun ja röhkäisi päälle.
Silmälääkärissä teininä ulkomaalainen lääkäri (nimestä päätellen saksalainen) toisti monta kertaa "Tästä näke myös onko meiki hyvin" ja viittasi siis siihen suureen ruutuun mistä näkee silmän. Ei kai nyt niin omituista mutta vähän hämmentävää.
Tutkitutin rinnassani olevan patin ja lääkärillä oli typerä virne naamallaan puristellessaan rintojani, suunnilleen kuola valui. Katsoin häntä hämmentyneenä ja hän tokaisi "Anteeksi, mies on aina mies, lääkärikin"
Mielestäni asiatonta.
Menin terveyskeskukseen leikkauttamaan isovarpaan kynttä. Kynsi kasvoi siis pahasti sisään ja aiheutti jatkuvia tulehduksia. Nuori lääkäri katsoi jalkaa, selitin tilanteen, että tämä puoli tässä on kipeä. Lääkäri haki vanhemman lääkärin avukseen leikkaukseen. Yhteistuumin suorittivat leikkauksen, ihan sutjakkaasti meni. Kotona kun aloin vaihtamaan veristä sidettä uuteen huomasin, että olivat perkele leikanneet väärän puolen.
No, ei muuta kuin odotella että varvas parani ja sitten leikkauttamaan sitä oikeasti kipeää puolta. Oli vieläpä sama nuori lääkäri, kysyin häneltä, että miksi leikkasitte väärän puolen. Ei kommentoinut mitään, vaikka yritin muutamaankin otteeseen kysyä. Ja se ensin leikattu terve puoli on muuten sen leikkauksen jälkeen alkanut tulehtua, joten pian taas leikkaus edessä. Nyt leikataan suosista molemmat puolet. Kivan näköinen tuo kynsi jo nyt, kun on molemmilta puolilta napsaistu. Onneksi nyt leikkauspäätöksen tehnyt lääkäri oli mukava, kauhisteli tehtyä virhettä ja nauroi, että ensi kerralla ei tarvi katsoa muuta kuin että on oikea jalka, kun kerran molemmat puolet leikataan.
Olin kortisonin vuoksi turvoksissa kun tunsin yhtäkkiä voimakasta pistävää kipua rinnassa ja alavatsassa. En päässyt tuttulle lääkärille kun oli lomalla joten menin yksityiselle. Huonoja kokemuksia tk-lääkäreistä. Ennen kuin ehdin edes kertoa kortisonista, tämä lääkäri tokaisi "semmoista teillä tuurijuopoilla joskus ilmenee, ei se ole vakavaa" edes tutkimatta minua. Oletti että turvonneen naamani vuoksi kaikki vaivat johtuvat juopottelusta jonka hän oli itse päässään keksinyt. Että terveisiä Pappilanpuiston Pihlajalinnasta, en suosittele kenellekään!
En ymmärrä.