Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko masentuneet mielestäsi heikkoja ihmisiä?

Vierailija
28.02.2016 |

Henkisesti siis.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole, vaan älykkäämpiä, tunnollisempia, itseään kohtaan vaativampia, realistisempia ja asiat kokonaisvaltaisemmin hahmottavia ja voimakkaammin kokevia. Lisäksi heillä on enemmän henkistä kuormaa ja traumaattisia kokemuksia kuin niillä "normaaleilla", "terveillä" "paremmilla" ihmisillä.

Enkä väitä että joka ikinen masentunut olisi tuollainen ja kaikki ei masentuneet olisivat jotain luupäitä ja elämästä mitään tietämättömiä kermaperseitä.

Vierailija
22/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta ihan suoraan sanoen uskon masennuksen olevan yhteydessä tietynlaiseen hölmöyteen. Masentuneet tuntuvat odottavan elämältä ihan mahdottomia. Se on vain niin, että omasta elämästään ja onnellisuudestaan voit päättää vain sinä itse. Et voi ripustautua siihen, että muut ihmiset ja yhteiskunta auttaisivat sinua.

Tuntemani masentuneet eivät toivo mitään muuta kuin että olisivat terveitä.

Miten voit olla "onnellinen", jos aivoissasi ei ole siihen vaadittavia välittäjäaineita?

Muu osa sun jutuista oli niin kokooomuspropagandaa, että antaa olla.

Tämä välittäjäaineteoria on a) kyseenalainen ja b) pätee vain osaan masennuspotilaista. Elämässä täytyy vain itse mennä eteenpäin. Edes mikään hoitaja ei voi tehdä puolestasi mitään.

Eli välittäjäaineet, joita ei ole, pätevät vain osaan masennuspotilaista? Taisi tulla melkoista mutua sulta nyt.

Minut lääkärit ja hoitajat hoitivat elävien kirjoihin. Eikö se ole mitään?

Minulle riittää nykyään, että olen elossa. Jos se on jonkun kokoomuslaisen kukkarosta pois, ihan sama. En ota heiltä vastaan myöskään minkäänlaisia elämänohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän, miksi sairastui. Jos sairastui esim. johonkin vakavaan sairauteen sairastumisen jälkeen, kiusattuna/pahoinpideltynä/raiskattuina, oman lapsen tai kumppanin kuoleman jälkeen, niin ei todellakaan johdu heikkoudesta. Kuka tahansa voi sairastua jonkin vakavan koettelemuksen tai trauman myötä.

Sellaista pidän vähän erikoisena, että sairastutaan ns. ilman järkevää syytä. Jotkut ihmisethän ovat heikompia kuin toiset, ehkä sellaiset sitten sairastavat masennusta usein ilman järkevää selitystä. Eri ihmiset kestävät vastoinkäymisiä eri tavoin.

Kuka se on sellainen ylijumala joka määrittelee ne hyväksyttävät ja järkevät syyt?

SINÄKÖ?

Väitän että on helpompi toipua yhdestä "järkevästä" vastoinkäymisestä kuin useasta pienestä "ei hyväksyttävästä"

Masentunut osaa kyllä syyllistää itseään ihan itsekin, siihen ei tarvita kaltaisiasi tuomareita jaottelemaan kellä on oikeus sairastua ja kellä ei.

Masennus on myös ihan eri asia kuin joku ohimenevä surutyö.

Vierailija
24/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan he ovat olleet vahvoja liian kauan, ja pitkittäneet hoitoon hakeutumista, olleet hiljaa ongelmistaan, kannatelleet muita. Tunnen aika monta masentunutta. Myös vahvuuteen voi sairastua.

Vierailija
25/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi typerää vähätellä masentuneita heikoiks ihmisiks. Myös vahvat ja elämässä pärjänneet ihmiset voi masentua ja sairastua henkisesti. Mitäköhän sitä hyvin pärjäävä ihminen saa masentuneita kyseenalaistamalla ja vähättelemällä. Tuleeko vielä parempi ja mahtavampi olo?

Vierailija
26/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole heikompia, mutta herkempiä. Pienet vastoinkäymiset tuntuvat isoilta. Geeneissä on herkkyys tällaiselle, itse sille ei mitään voi, tutkittu juttu. 

Vierailija
27/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen kipu on paljon pahempaa kuin mikään fyysinen kipu.

Vierailija
28/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkiä maailmanparantajia omassa lähipiirissäni olevat. Haluavat aina ymmärtää ja auttaa muita. Usein omalla kustannuksellaan ja jaksamisensa rajoilla. Raskasta seurata vierestä toisinaan, kun neuvoja kysytään, niistä kiitetään ja sitten tehdään täysin niitä vastaan ja ihmetetellään myöhemmin miksi meni metsään. Jännä huomio myös ravitsemus, uskovat syövänsä terveellisesti, mutta lähinnä eineslinjalla mennään.

Vierailija
29/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpa sellainen ihminen masentuu joka ei älyä mistään mitään.

Tuskin sellaiselle ihmiselle tulee tämä tauti, joka saa energiaa ja voimaa toisten alaspainamisesta, kiusaamisesta ja hyväksikäyttämisestä.

Sellaisille ihmisille tämä maailma on täydellinen leikkikenttä ja he ovat täällä kuninkaita ja kuningataria.

Vierailija
30/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
31/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta on sillä tasolla millä kaikkein heikoin on.

Vierailija
32/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta ihan suoraan sanoen uskon masennuksen olevan yhteydessä tietynlaiseen hölmöyteen. Masentuneet tuntuvat odottavan elämältä ihan mahdottomia. Se on vain niin, että omasta elämästään ja onnellisuudestaan voit päättää vain sinä itse. Et voi ripustautua siihen, että muut ihmiset ja yhteiskunta auttaisivat sinua.

Miten voit olla "onnellinen", jos aivoissasi ei ole siihen vaadittavia välittäjäaineita?

Tämä välittäjäaineteoria on a) kyseenalainen ja b) pätee vain osaan masennuspotilaista. Elämässä täytyy vain itse mennä eteenpäin. Edes mikään hoitaja ei voi tehdä puolestasi mitään.

Eli välittäjäaineet, joita ei ole, pätevät vain osaan masennuspotilaista? Taisi tulla melkoista mutua sulta nyt.

Minulle riittää nykyään, että olen elossa. Jos se on jonkun kokoomuslaisen kukkarosta pois, ihan sama. En ota heiltä vastaan myöskään minkäänlaisia elämänohjeita.

No tällaista mutua meille sairaanhoitajille ainakin opetetaan. Ja äänestin muuten vasemmistoliittoa.

Vierailija
33/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tällaista mutua meille sairaanhoitajille ainakin opetetaan. Ja äänestin muuten vasemmistoliittoa.

Masennus voi olla myös keskushermostoperäistä (suolakanavan toimintahäiriö), kuten kaksisuuntaisessa. Näin niin kuin esimerkkinä.

Vierailija
34/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
35/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen vain yhden masentuneen. Hän on älykäs ja taiteellinen. Varmaankin aika tyypillinen masennukseen sairastuva? En usko, että yksinkertaiset ja puuhakkaat tyypit masentuu niin helposti.

Taiteelliset ja älykkäät luovat jotain uutta. Yksinkertaiset ja puuhakkaat "luistelijat" ylläpitävät elämää.

Vierailija
36/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,9999% ihmisistä on heikkoja. Tavalla tai toisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi