Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko masentuneet mielestäsi heikkoja ihmisiä?

Vierailija
28.02.2016 |

Henkisesti siis.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun kysyisit ovatko esim syöpään tai diabetekseen sairastuneet heikkoja... Öö? Sillä ei ole mitään tekemistä heikkouden kanssa. T. Itse masentunut

Vierailija
2/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mielestäni ole sen heikompia kuin muutkaan, monesti ovat ehkä tavallista herkempiä.

Vierailija
4/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa heillä on mielenterveys heikompi, koska ovat sairastuneet. En kuitenkaan sanoisi, että ovat heikkoja ihmisiä.

Vierailija
5/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. 

Vierailija
6/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemillani masentuneilla on huono itsetunto. Onko sillä tekemistä, en tiedä. Ei huolehdita itsestä ja toivotaan huomiota.

Vierailija
7/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta ihan suoraan sanoen uskon masennuksen olevan yhteydessä tietynlaiseen hölmöyteen. Masentuneet tuntuvat odottavan elämältä ihan mahdottomia. Se on vain niin, että omasta elämästään ja onnellisuudestaan voit päättää vain sinä itse. Et voi ripustautua siihen, että muut ihmiset ja yhteiskunta auttaisivat sinua.

Vierailija
8/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa heillä on mielenterveys heikompi, koska ovat sairastuneet. En kuitenkaan sanoisi, että ovat heikkoja ihmisiä.

Usein on väitetty, että vain älykkäät ihmiset masentuvat.

Vierailija
9/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat. Samoin somaattisiin sairauksiin sairastuneet ihmisit ovat heikkoja ihmisiä he eivät ole ns. valioyksilöitä joita tarvitaan.

Sairauden ovat ihmisen oma vika ja henkinen sairaus kertoo selkärangan rappeutuneesta tilasta.

Ihminen joka harjoittaa itseään niin henkisesti kuin fyysisesti ja vaalii tiukkaa ruokavaliota on oleva terve tasapainoinen valtakunnan rakentaja.

Vierailija
10/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luusereita.

Vierailija
11/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemillani masentuneilla on huono itsetunto. Onko sillä tekemistä, en tiedä. Ei huolehdita itsestä ja toivotaan huomiota.

Siinäpä on mahdollisimman huono kaveri masentuneelle. Et sitten tiedä mitään masennuksesta, vaikka väität masentuneita tuntevasi?  J

Vierailija
12/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta ihan suoraan sanoen uskon masennuksen olevan yhteydessä tietynlaiseen hölmöyteen. Masentuneet tuntuvat odottavan elämältä ihan mahdottomia. Se on vain niin, että omasta elämästään ja onnellisuudestaan voit päättää vain sinä itse. Et voi ripustautua siihen, että muut ihmiset ja yhteiskunta auttaisivat sinua.

Tuntemani masentuneet eivät toivo mitään muuta kuin että olisivat terveitä.

Miten voit olla "onnellinen", jos aivoissasi ei ole siihen vaadittavia välittäjäaineita?

Muu osa sun jutuista oli niin kokooomuspropagandaa, että antaa olla.

Vierailija
13/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakuisia ainakin ovat. Ja usein sitä "heikompaa ainesta".

Vierailija
14/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luusereita.

Sopiiko kysyä, minkähän ikäinen mahdat olla?

Vierailija
15/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain yhden masentuneen. Hän on älykäs ja taiteellinen. Varmaankin aika tyypillinen masennukseen sairastuva? En usko, että yksinkertaiset ja puuhakkaat tyypit masentuu niin helposti.

Vierailija
16/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani masentuneet eivät toivo mitään muuta kuin että olisivat terveitä.

Miten voit olla "onnellinen", jos aivoissasi ei ole siihen vaadittavia välittäjäaineita?

Muu osa sun jutuista oli niin kokooomuspropagandaa, että antaa olla.

Tämä välittäjäaineteoria on a) kyseenalainen ja b) pätee vain osaan masennuspotilaista. Elämässä täytyy vain itse mennä eteenpäin. Edes mikään hoitaja ei voi tehdä puolestasi mitään.

Vierailija
17/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus he voivat olla huomattavan vahvoja ihmisiä. Moni heistä vain on joutunut kantamaan enemmän kuormaa kuin ihminen jaksaisi kantaa. Minun mielestäni on vahvuutta myöntää tarvitsevansa apua. On myös vahvuutta olla herkkä.

Vierailija
18/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, miksi sairastui. Jos sairastui esim. johonkin vakavaan sairauteen sairastumisen jälkeen, kiusattuna/pahoinpideltynä/raiskattuina, oman lapsen tai kumppanin kuoleman jälkeen, niin ei todellakaan johdu heikkoudesta. Kuka tahansa voi sairastua jonkin vakavan koettelemuksen tai trauman myötä.

Sellaista pidän vähän erikoisena, että sairastutaan ns. ilman järkevää syytä. Jotkut ihmisethän ovat heikompia kuin toiset, ehkä sellaiset sitten sairastavat masennusta usein ilman järkevää selitystä. Eri ihmiset kestävät vastoinkäymisiä eri tavoin.

Vierailija
19/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin niin kunnes sairastuin itse.

Mun masennuksen syy on vahvuus ja kivut

Vierailija
20/36 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskosi on väärä ja perustuu omiin harhoihisi.

Länsimaissa masentuminen lienee tuttu lähes kaikille ihmisille. Tälläkin hetkellä reilusti 200 000 suomalaista on depressiossa, mutta heistä ehkä vain joka kolmas on hoidon piirissä.

Yleislääkärillä käyvistä potilaista 10-15 %:n arvellaan kärsivät masennustilasta ja jopa kolmanneksella on selviä masennusoireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan