Lähihoitaja opiskelee terapeutiksi.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosi laadukasta "terapiaa."
Siksi hän varmaan opiskeleekin terapeutiksi, että voisi antaa laadukasta terapiaa. Voisihan sitä ryhtyä vaikkapa enkeliterapeutiksi ilman opiskelujakin.
Kai se terapia on ihan yhtä laadukasta jokaisella valmistuneella terapeutilla.
Lähihoitaja, tuo yhteiskuntamme halveksituin naisten ammatti siivoojan ja kaupankassan ohella. Lähihoitajan status pilaa yksilön maineen loppuiäksi, vaikka myöhemmällä iällä päätyisikin tekemään muita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, tuo yhteiskuntamme halveksituin naisten ammatti siivoojan ja kaupankassan ohella. Lähihoitajan status pilaa yksilön maineen loppuiäksi, vaikka myöhemmällä iällä päätyisikin tekemään muita töitä.
Niinpä. Lähihoitajuus lyö ihmiseen lähtemättömän tahran. Ei auta,vaikka lukisi lääkäriksi.
mielummin menisin oikeen päälääkärin vastaanotolle, kun jonkun vaipanvaihtajan/lasten leikittäjän. mut tätä se tulee olemaan . lähärin vastaabnotolla varmaan ratkeaakin mielisairaudet, skitsofreniat, ja muut päätaudit, sit ne on kadulla ja puukottaa ihmisiä että pääsisi hoitoon.
Ehkä yks maailman hienoimmista ammateista tuo lähihoitaja, kunnioitan syvästi
Ei moneenkaan terapiakoulutukseen pääse lh:n papereilla...
Minä olen mielenterveystyöhön suuntautunut sairaanhoitaja ja psykologian kandi, nyt terapiakoulutuksessa. Tuntuu, että aiempi työkokemus hoitoalalta on tahra.
Ajatella, mun työpaikalla on kokenut radiologi, joka on tehnyt ennen lääkistä mm. sairaala-apulaisen töitä.
lääkis onkin oikea koulu, jossa opiskellaan ahkerasti. Nää terapia kurssit työnohessa iltakouluiona ja muina huuhaa työssäoppimis kursseineen on .................jätetään sanomatta.
Olen ihan itse huomannut, että terapiassa on eroa kuin yöllä ja päivällä jos terapeutilla on myös psykologin koulutus ja jos sitä ei ole. Psykologeilla on niin kokonaisvaltainen käsitys ihmisen psyykeeseen ja sen toimintoihin, onhan taustalla monivuotinen yo-koulutus, että sitä ei saavuta mikään sh tai lh tai muu omassa koulutuksessaan. Eikä se terapeuttikoulutus siihen päälle asiaa auta.
Suosittelenkin kaikkia hakeutumaan ihan psykologin pitämään terapiaan näiden mielenterveyskeskusten "terapeuttien"/psyk.-sh pitämien höpöhöpökeskustelujen sijaan.
mun tuttu oli mielisairaalassa psyykkisten ongelmian johdosta potilaana, syö nyt vahvoja psyykelääkkeitä, opiskelee terapeutiksi. Se mahtaa olla tehokasta terapiaa se mitään tulee antamaan muille. Mitään rajoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mielenterveystyöhön suuntautunut sairaanhoitaja ja psykologian kandi, nyt terapiakoulutuksessa. Tuntuu, että aiempi työkokemus hoitoalalta on tahra.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
mun tuttu oli mielisairaalassa psyykkisten ongelmian johdosta potilaana, syö nyt vahvoja psyykelääkkeitä, opiskelee terapeutiksi. Se mahtaa olla tehokasta terapiaa se mitään tulee antamaan muille. Mitään rajoja ei ole.
Omg... Siinäpä sitä terapiaa! Lycka till vaan asiakkaille :D
Mikä terapeutti? Fysioterapeutti? Toimintaterapeutti? Psykoterapeutti? Enkelihoitoja antava terapeutti? Ap ei itsekään tiedä mistä puhuu...
Kertokaas kuka niitä teidän kuolevia äitejä ja isejä hoitaa ellei nämä ihanat lähihoitajat? Olette niin itsekkäitä että teistä ei esim. Omia vanhempia oo hoitamaan, se on nähty niin monen kohdalla. Sitten itketään kun se kuolema koittaa... Vittu menkää itteenne lähäreiden VIHAAJAT!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas kuka niitä teidän kuolevia äitejä ja isejä hoitaa ellei nämä ihanat lähihoitajat? Olette niin itsekkäitä että teistä ei esim. Omia vanhempia oo hoitamaan, se on nähty niin monen kohdalla. Sitten itketään kun se kuolema koittaa... Vittu menkää itteenne lähäreiden VIHAAJAT!!!!
Kannattaisi kerrankin lukea aiempi keskustelu niin, että YMMÄRTÄÄ lukemansa. Tässä ei nyt ollut kyse lähihoitajista paskoina työntekijöinä vaan lähihoitajista terapeutteina. Lähihoitajat tekee arvokasta työtä ihan perushoidossa, mutta terapeuteiksi niistä ei ole vaikka kävisivät jonkun terapeuttikoulutuksen siihen päälle. Ihan vaan siksi, että terapeuttina olo vaatii IMHO muutakin kuin sen lh+terapeutti-kombon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Mitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
mielummin menisin oikeen päälääkärin vastaanotolle, kun jonkun vaipanvaihtajan/lasten leikittäjän. mut tätä se tulee olemaan . lähärin vastaabnotolla varmaan ratkeaakin mielisairaudet, skitsofreniat, ja muut päätaudit, sit ne on kadulla ja puukottaa ihmisiä että pääsisi hoitoon.
No sitten sinä varmaan menet psykologille tai psykiatrille, etkä terapeutille.
Täsmennä. Missä opiskelee ja mitä tehnyt lähihoitajana työkseen?