Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten minä pääsen psykoterapiaan? :(

Vierailija
28.02.2016 |

Kävin aikaisemmin 2v psykologilla, mutta sielläkään ei mua kertaakaan ohjattu tuohon psykoterapiaan, enkä itse edes tajunnut että tuollanenkin terapiamuoto on olemassa. Nyt käyn harvakseltaan vaan jonkun sairaanhoitajan luona juttelemassa eikä tuollakaan olla psykoterapiasta puhuttu mitään.

Ihmettelen vain että miksi? Eikö noiden ammattilaisten tehtävä juurikin ole neuvoa ja ohjata asiakasta oikean avun piiriin?

En ole kertaakaan päässyt edes psykiatrille. Luin Kelan sivuilta, että saadakseen psykoterapiaan edes tukea, niin pitäisi siihen hakemukseen olla psykiatriltakin joku lausunto.

Tuntuu kaikki niin vaikealta ja monimutkaiselta :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tullut ajatelleeksi kun ei ole ollut tietoa, että tuo hoito on noin kallista.

Onko kaikilla tarvitsevilla edes varaa tuollaiseen vai onko ne esimerkiksi syömättä tai jotain?

Järkyttävän kallista.

No niinhän se todellakin on, että kaikki tarvitsevat eivät saa tarvitsemaansa hoitoa. Hyvä, että tämäkin fakta alkaa pikkuhiljaa tavoittamaan myös terveiden ihmisen mielet. Jos ei ole varaa hoitoon, niin sitten käydään kerran pari kuussa moikkaamassa julkisen puolen hoitajaa ja lätistään ja katsotaan että potilas on hengissä. Psyykepuolen hoito on siis lähinnä sitä, että katsotaan, että potilas hengissä, sh sanoo muutaman kliseen ja sitten lääkäri laittaa reseptin. Siinä se. Tervetuloa pahoinvointivaltioon.

Miksei näille vähävaraisille mielenterveyspalveluja tarvitseville järjestetä keräyksiä kuten muillekin ?

Johtuuko kalliista hoitokustannuksista ja vaikeudesta päästä asialliseen hoitoon se, että olemme itsemurhaajien kärkimaita.

Näin maallikkona, asiaa ensikertaa ajatelleena, nuo kustannukset ovat kohtuuttomat minun mielestäni. Vain rikkailla varaa tuollaisiin tarvittaviin terapioihin? Miksi ne on ylihinnoiteltu? Aika törkeää.

Vierailija
22/27 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin päästä edes harvakseltaan juttelemaan sairaanhoitajan kanssa? Joskus 2v sitten pääsin kerran, mutta en saanut uutta aikaa. Sanoi vain, että ei ole tarvetta jatkolle, mutta mistä se sitä tietää? Eikö mun mielipiteellä ole väliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihminen voi toipua terveeksi jos hänellä ei ole varaa asianmukaiseen hoitoon.

Verenimijät ylihinnoittelevat  taksansa niin, ettei ne enää olekaan kaikkien saatavilla , jos kelan tukien jälkeen apua tarvitsevalla ei yksinkertaisesti ole varaa siihen omavastuuseen, mikä siis kelan tukien jälkeenkin on kallis,   ilman että luopuu jostain perustarpeestaan päiväkausiksi säästääkseen tarvittavan summan?

Tämä on väärin.

Vierailija
24/27 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. En ole kertaakaan tälle palstalle kirjoittanut koskaan yhtään mitään, ihan ensimmäistä kertaa kirjoitin nyt ja heti olen joku "sama" inisijä. Eiköhän täällä moni muukin ole kirjoitellut näistä asioista.

AP

Vierailija
25/27 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta sun inisijän kanssa. Meinaatko sä joka päivä täällä haukkua sitä "vaan sairaanhoitajaas"? Suljetulle sä kuulut

Oletpä sä aggressiivinen. Miksi sinua suututtaa, että psyykkisesti sairaat haluavat hoitoa eivätkä vain viikosta toiseen turhaa lätinää? psykoterapia ja sh:n käynnit nyt ovat aivan eri maailmasta...

ap inisee täällä tätä samaa asiaa päivittäin. Se tässä ärsyttää.

Siis luuletko tosissaan, että tällä palstalla on vain yksi joka on huomannut sairaahoitajien käynnit turhiksi? :D Esim ap:n lisäksi minä olen kirjoittanut palstalle monesti, kuinka eri maailmasta nuo hoidot ovat. Ei se ole mitään ininää, että tosissaan haluaa parantua ja haluaa sairauteensa oikeaa hoitoa. Terveillä on niin ruusuinen kuva julkisen puolen psyykkisestö hoidosta, että melkein naurattais jos ei itkettäis. :D

Ap tyylin tunnistaa. Aina sama vinkuna "vaan sairaanhoitaja" ja "psykoterapiapsykoterapiapsykoterapia"

Itsekin olen kirjoittanut noin. Joten mitenkäs nyt ajattelet? Sulla on tässä ainakin pari ihmistä, jotka ajattelevat, että sairaanhoitaja on vain tosiaan sairaanhoitaja ja psykoterapeutti on psykoterapeutti. Kerro, miksi sinua ärsyttää, että joku halua parantua ja haluaa itselleen hyvää hoitoa? Tajuatko, että sh on tosiaan vain sh, hänen luonaan käydään jutustelemassa, sen sijaan psykoterapiassa ei käydä jutustelemassa vaan tehdään rankkaa työtä parantumisen eteen.

Edelleenkään minua ei ärsytä, että joku haluaa parantua vaan tämä että jokaikinen päivä sama aihe, sama rutina.

Vierailija
26/27 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. En ole kertaakaan tälle palstalle kirjoittanut koskaan yhtään mitään, ihan ensimmäistä kertaa kirjoitin nyt ja heti olen joku "sama" inisijä. Eiköhän täällä moni muukin ole kirjoitellut näistä asioista.

AP

Joopajoo :)

Vierailija
27/27 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saatte toimeentulotukea, sossu saattaa maksaa sen terapian omavastuuosuuden. Näin ainakin tässä kaupungissa. Ottakaa selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi