Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittava sukuuntunkeutuja, ikisinkku, palveluttaja. Mitä tehdä tämmöisen kanssa?

Vierailija
28.02.2016 |

Onko kenelläkään muulla kokemusta tällaisesta kummasta tapauksesta? Elikkä, aikuinen sinkku, lapseton 40+ vuotias nainen (vaikkapa Tuire). Eräs sukulaiseni (sanotaan vaikka Lissu)on paras kaveri hänen kanssaan ollut aika kauan. Tämä sinkkunainen tukeutuu jotenkin tähän perheelliseen naiseen (Lissuun), ja tekee itsestään jonkulaisen "lapsen" tälle. Näin on jatkunut jo ihan liian kauan. Aina kun Tuire tarvitsee autokyytiä, ja hänen omat vanhat vanhempansa eivät ole juuri sillä hetkellä Tuiren tavoitettavissa, Lissun on riennettävä kuljettamaan Tuirea milloin minnekkin. Lissun perhe kärsii tästä jo, lapsilla on ongelmia, he tajuavat että ovat äidilleen sijalla 5 tai 6, koska Tuiren tarpeet menevät aina edelle. Eihän Lissun voimat ja aika riitä sekä oman perheen arjen pyöritämiselle, että myös aikuisen naisen juoksujen järjestämiselle yhtä aikaa.Tuire on Lissun elämässä kuin omainen vähintänkin, sukujuhlat ei onnistu ilman Tuirea. Tuire on aina läsnä, oli joulu, tai juhannus. Jokaiseen Lissun sukujuhlaan täytyy Tuiren änkääntyä. MIkään juhla ei ole tarpeeksi vähäinen, etteikö Tuire olisi kunniasijalla.Päin naamaa sanominen ei onnistu, mutta kuinka toimia? Tuire ei omaa perhettä ole onnistunut /halunnut perustaa, mutta ei osaa elää omillaankaan, eikä ilman muitten ihmisten elämää. Toki johonkin asti ymmärrän läheiset ystävyyssuhteet, mutta aikuinen nainen joka palveluuttaa itseään vielä 4-kymppisenä, alkaa jo hieman oudoksuttaa koko sukuamme. Onko muut törmänneet tälllaisin keisseihin?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Pirkkoa niin kovasti kiusaa Tuiren ja Lissun asiat?

Veikkaan, että Pirkko on ollut palveluksia vailla "liian kiltiltä" Lissulta, joka on poikkeuksellisesti kieltäytynyt. Pirkko on kiukustunut, koska auttaahan Lissu Tuireakin, niin miksei myös Pirkkoa?

Vierailija
22/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että ap on Lissun tytär ja siksi katkera.

Luultavasti ap on Lissun entinen ystävä, joka tuntee katkeruutta siitä, ettei Lissu enää pidä aloittajan kansaa yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lissu saa itse päättää ystävistään ja siitä keitä hän järjestämiinsä juhliin kutsuu. Hiukan ihmetyttää mitä tämä asia ap:lle ylipäätään kuuluu. Eikö ihmisellä saa olla ystäviä.

ap tässä: ai miksi se minulle kuuluu? Juuri olen selittänyt. koska hänen omat lapset oireileevat niin valtavasti pitkään jatkuneesta tilanteesta! Heille ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi sitä huomiota tai aikaa minkä he ansaitsisivat äidiltään. Tuire on  aina tärkeämpi, en viitsi kaikkea edes kirjoittaa tänne. Myös Lissun asenne "prinsessana" on omituinen ikäisekseen. normaali aikuinen ymmärtäisi antaa jo oman rauhan tuolle perheelle, ja lapsilleen. En minä ainkaan muista omasta lapsuudestani että meilä olisi ollut joka joulu ollut joku kumma nainen siellä olohuoneessa istumassa aattoiltaa, tai että omat vanhempani olisi arkenaan passanneet joitain aikuista naista kuin taksikuskina noin tolkuttomasti, kumma jos teillä oli? Ja toinen syy: alkanut suorastaan vi***ttaa se ämmä käytöksellään!

Millä tavalla lapset oireilevat?

Ymmärräthän sen, että jos sinun äidilläni ei ollut Tuiren kaltaista ystävää, niin asian ei tarvitse olla joka perheessä samalla tavalla.

On tullut selväksi että sinua tilanne häiritsee, mutta en edelleenkään ymmärrä miksi. Kuulostaa siltä kuin itse olisit mustasukkainen Tuirelle.

Vierailija
24/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vasen oikea vasen kombinaatioita, jos ei siitä ala pökertymään, niin pistä pari alakoukkua leukaan.

Vierailija
25/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sinun tarvitse tehdä mitään sen kanssa, mikäli toiset kutsuvat ystäviään jouluna kylään tai tarjoavat ystävilleen autokyydin. Keskity ennemmin omaan elämääsi.

Vierailija
26/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoisia selityksiä:

-kiimainen pillun nuolenta-suhde

-yhteinen synkkä salaisuus, ovat esimerkiksi murhanneet jonkun joskus menneessä

-kiristys, jossa uhataan esimerkiksi lasten henkeä

-kehitysvammaisen tasolla oleva hyväksikäytettävä henkilö

-avaruusolento, joka on ihmishahmossa hypnotisoinut kohteensa

Vierailija
27/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastaavan ihmissuhdekuvion! Kyseessä anoppini ja hänen ystävättärensä.

Anoppini tutustui ystäväänsä parikymppisenä. Molemmilla oli pian oma perhe. Sitten ystävän mies lähti ja ystävä jäi pienituloiseksi yksinhuoltajaksi. Anoppini halusi auttaa, antelias ja hyväsydäminen kun on.

Ystävä lapsineen alkoi pian näkyä anopin perheen jokapäiväisessä elämässä. He olivat joko käymässä tai sitten anoppi kävi heidän luonaan. Jatkuvasti.

Jossakin vaiheessa tilanne oli jo se, että anoppi antoi huonekalujansa tälle ystävälle, osti ruokaa ja vaatteita ja oma perhe alkoi olla taloudellisesti tiukilla (plus ilman huonekaluja, jotka meni tälle ystävälle). Anopin elämä pyöri yhä enemmän ja enemmän ystävänsä ympärillä. Monena iltana mieheni, joka oli vielä lapsi, meni hakemaan äitinsä puolen yön aikaan kotiin ystävän luota.

Tilanne anopin omassa perheessä oli tulehtuneempi ja tulehtuneempi. Mies ja lapset voivat pahoin. Kotona kun anoppi oli äreä, huusi ja nalkutti jatkuvasti ellei sitten ystävä ollut käymässä -tai anoppi ystävänsä luona. Hyvällä tuulella hän oli lähinnä ystävänsä seurassa.

Ystävä lapsineen oli kuin kotonaan anoppini luona. Mieheni esimerkiksi tuli koulusta kotiin, mutta ei saanutkaan ovea auki. No, anopin ystävän lapsi oli tullut käymään suihkussa omalla avaimella ja laittanut oven turvalukkoon, jotta saisi olla rauhassa.

Kerran taas tilanne kärjistyi niin, että teini-ikäinen mieheni pyysi äitiään laittamaan oman perheensä etusijalle. Anoppi kieltäytyi. Hänen ystävänsä oli kuulemma "sielunsisar" eli kuin perheenjäsen.

Anopilla oli lopulta huonot välit lapsiinsa ja mieheensä. Lapset pyysivät jopa isäänsä eroamaan. Mieheni kerran sitten totesi isälleen, että jos hän ei laita rajoja vaimollensa, hän muuttaa pois kotoa. Isä alkoi itkeä ja sanoi, että jos hän menettää lapsensa, hänellä ei ole mitään jäljellä.

Mieheni isä kuoli yllättäen sydänkohtaukseen 50-vuotiaana ja pian sen jälkeen mieheni muutti kotoa pois. Välit äitiin oli etäiset.

Miehensä kuoleman jälkeen anoppini heräsi ja epätoivoisesti yritti rakentaa uutta napanuoraa aikuistuviin lapsiinsa. Mieheni kohdalla se oli jo liian myöhäistä. Hän kohtelee äitiänsä hyvin, on kohtelias ja ystävällinen, mutta mulle hän on suoraan sanonut, ettei tunne äitiänsä kohtaan emotionaalista sidettä. Äiti tuntuu etäiseltä. Ja anoppi vaistoaa tämän ja kipuilee sen vuoksi. Hän syyttää tilanteesta miestäni ja mulle hän sanoi, ettei ole tehnyt mitään virhettä perheessään.

Ystävä lapsinensa ja lapsenlapsineen on edelleen menossa mukana. He kutsuvat anoppiani "tädiksi" ja "isoäidiksi" ja "sielunsisareksi."

Mulle tämä kuvio on jotenkin vinksallaan, vierastan sitä -ja haluan pysyä siitä erossa. Anopin ystävä lapsineen on sitten loukkaantunut, jos en ole huomioinut heitä tarpeeksi ystävällisesti käydessäni anopin luona.

Anopilleni olen suoraan sanonut, että kyseessä on hänen ystävänsä, ei minun ja en ala rakentamaan mitään suhdetta heihin päin. Anoppi kun toivoo, että olisimme yhtä suurta perhettä.

Vierailija
28/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, Lissun ja Tuiren välinen suhde ei ole sinun asiasi lainkaan. Sinä elät omaa elämääsi ja he omaansa, piste.

Vierailija
29/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lissu saa itse päättää ystävistään ja siitä keitä hän järjestämiinsä juhliin kutsuu. Hiukan ihmetyttää mitä tämä asia ap:lle ylipäätään kuuluu. Eikö ihmisellä saa olla ystäviä.

ap tässä: ai miksi se minulle kuuluu? Juuri olen selittänyt. koska hänen omat lapset oireileevat niin valtavasti pitkään jatkuneesta tilanteesta! Heille ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi sitä huomiota tai aikaa minkä he ansaitsisivat äidiltään. Tuire on  aina tärkeämpi, en viitsi kaikkea edes kirjoittaa tänne. Myös Lissun asenne "prinsessana" on omituinen ikäisekseen. normaali aikuinen ymmärtäisi antaa jo oman rauhan tuolle perheelle, ja lapsilleen. En minä ainkaan muista omasta lapsuudestani että meilä olisi ollut joka joulu ollut joku kumma nainen siellä olohuoneessa istumassa aattoiltaa, tai että omat vanhempani olisi arkenaan passanneet joitain aikuista naista kuin taksikuskina noin tolkuttomasti, kumma jos teillä oli? Ja toinen syy: alkanut suorastaan vi***ttaa se ämmä käytöksellään!

Ymmärräthän sen, että jos sinun äidilläni ei ollut Tuiren kaltaista ystävää, niin asian ei tarvitse olla joka perheessä samalla tavalla.

On tullut selväksi että sinua tilanne häiritsee, mutta en edelleenkään ymmärrä miksi. Kuulostaa siltä kuin itse olisit mustasukkainen Tuirelle.

Onko sinun mielestäsi ihan normaalia, että aikuiset ihmiset joilla on vielä omia lapsia ovat teini-ikäisten tyyliin bestiksiä, hengittävät samaa ilmaa 24 h....

Vierailija
30/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajista päätellen tuo omituinen kuvio on osalla hyvinkin yleinen

Vierailija
31/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla tässä Lissun näkökulma asiasta. Ehkä hän on sosiaalinen ihminen, joka kaipaa myös perheen ulkopuolisia ihmissuhteita. Monella päälle nelikymppisellä on jo niin isot lapset, etteivät äitinsä huomiota koko ajan tarvitse.

Vierailija
32/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi ihan normaalia, että aikuiset ihmiset joilla on vielä omia lapsia ovat teini-ikäisten tyyliin bestiksiä, hengittävät samaa ilmaa 24 h....

Vieläkään ei ole selvinnyt, että kuinka lapset "oireilevat". Ilmeisesti ei kuitenkaan mistään pikkulapsista ole enää kyse.

Vierailija
33/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ne oireilevat Lissun lapset ovat?  Miten Lissun mies antaa aikaa lapsille. Kuinka paljon Lissulla menee viikottain Tuiren passaamiseen ja kuljettamiseen? Käykö Lissu myös töissä ja jakaa vapaa-aikansa perheensä ja Tuiren kanssa vai onko Lissu pelkästään kotona. Miten lapset oireilevat? Onko Lissu kertonut, että hän on väsynyt ja ylikuorimittunut vai saako energiaa Tuiren passaamisesta. Onhan perheillä Jopuluaattona vieraita (muitakin kuin sukulaisia) eli miten tämä Tuiren mukanaolo poikkeaa yleisestä tavasta. Onko Tuire ikävä ihminen, joka pilaa ilmapiirin ikävillä kommenteillaan vai onko Lissun perhe sisäänlämpiävää tyyppiä , joka haluaa seurustella vain sukulaisten kanssa. 

Joillakin perheenäideillä voi olla paljon harrastuksia ja paljon ystäviä, joihin kuluttavat aikansa. Onko yhteen ihmiseen ajan kuluttaminen tuomittavampaa? Näin paljon tuli mieleen kysymyksiä, kun luin ap:n tekstiä. 

Vierailija
34/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sitä jaksetaan muiden asioida spekuloida ellet ole ns.Lissu.Et voi tietää jos et ole.

Vierailija
35/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ensin Tuire oli "ikisinkku", kohta hänellä olikin jo takanaan "avioliittoja".

Vierailija
36/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ensin Tuire oli "ikisinkku", kohta hänellä olikin jo takanaan (monikossa) "avioliittoja".

Vierailija
37/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tämän Lissun mies?

Kuulostat eräältä tietämältäni mieheltä, jonka puoliso on pidetty ihminen ystäviensä keskuudessa. Miehellä kavereita ei ole ja ainoat miehen tutut ovat hänen sukulaisiaan, joista heistäkin mies löytää aina moitittavaa.

Vierailija
38/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap tässä: Lissu on itsekin riippuvainen Tuiresta.  Olen joskus huvikseni kuvitellut jotain lesbomaista suhdeta heidän välilleen, mutta molemmilla on kuitenkin omia avioliittoja ollut ,joten ei he lesboja ole. En ole itse Lissu, vaan hänen sukulainen, joka on alkanut Lissun lasten pahoinvoinni takia hämmästymään koko suhdekuviota. Lissu pitää Tuirea kuin kukkaa kämmenellä, ihailee, ja "palvoo häntä" jonain erikoisuutena.

Alkanut rasittaa, joka sukujuhlassa kyseinen nainen läsnä.

No ei kai niitä sukujuhlia nyt niin usein ole, että ihan rasittuisit siitä, että siellä on läsnä yksi sellainen ihminen, josta et pidä.

Anna Lissun ja Tuiren olla ystäviä ihan rauhassa, eihän koko asia sinulle kuulu mitenkään.

Vierailija
39/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sitä jaksetaan muiden asioida spekuloida ellet ole ns.Lissu.Et voi tietää jos et ole.

Niinpä. Ilmeisesti Lissu on kuitenkin erittäin tärkeä ihminen aloittajalle.

Mielenkiintoista kuitenkin, että ap ei kommenttinsa perusteella ole Lissun lapsi. Miksi siis Lissun ystävyyssuhteet häntä häiritsevät?

Aika monella perheellisellä on suvun ulkopuolisia ystäviä ja monet pyytävät kotiinsa heitä myös jouluna tai viettävät ystävien kanssa juhannusta. Onko aloittajan kodissa eletty aina vain oman perheen parissa?

Vierailija
40/80 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että aloittaja on Lissun miehen sisko tai äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi