Ihmisten perään asiattomuuksia kadulla huutelevat lapset ja varhaisteinit
Oletteko te itse kohdanneet tällaista? Ainakin täälläpäin säännöllisin väliajoin tulee vastaan lapsia/lapsijoukkoja, joko vähän pienempiä tai sitten vähän isompia lapsia, jotka huutelevat asiattomuuksia niin naisten kuin miestenkin perään. Naisia ovat joko huoritelleet tai sitten kommentoineet peppua tai rintoja ja miehien perään huutavat homoa, ääliötä tai muuta vastaavaa. Lisäksi saattavat karjua tai kiljua kovalla äänellä ohikulkevan ihmisen perään.
Joku varmaan sanoisi, että ei kai aikuinen ihminen tuollaisista lasten puheista välitä? No ei varmaan täysin välitäkään, mutta eipä niitä silti ole mitenkään kiva kuulla, eikä ole myöskään kiva kuulla sellaista kiljuntaa ja karjuntaa.
Sitä miettii, että mikähän siinä on mennyt lasten kasvatuksessa pieleen, kun tuollaista käytöstä ilmenee. Mikä saa lapset huutelemaan asiattomuuksia täysin tuntemattomien, random-ihmisten perään? Ja mahtavatkohan niiden lasten vanhemmat edes tietää, mitä heidän jälkikasvunsa ulkona puuhailee?
Kommentit (45)
Yrittävät ärsyttää ihmisiä. Jos joku vastaa niille niin sit kuvataan video jota levitetään netissä.
Varmasti myös tietävät mitä jälkikasvu huutelee, mutta antavat huutelun jatkua.
Mietipä ap hetki millaista käytöstä täällä ja muualla somessa on ja ei tarvitse ihmetellä miksi jälkikasvu. Ja miten moni aikuinen käyttäytyy tuolla julkisilla paikoilla.
En kyllä jaksa kuunnella jotain lasten huuteluja. Joskus jos kuulen, naurahdan. Varsinkin kun joku nappula huutaa veetä yms.
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät ärsyttää ihmisiä. Jos joku vastaa niille niin sit kuvataan video jota levitetään netissä.
Tämäpä se nykyään ettet tiedä mistä jonnen tubekanavalta ittes pian löydät ja hehehe kattokaa tätä.
Lasten vanhemmilta nää huutelijat se juttunsa ovat oppineet.
Semmonen pariskunta räkytti lähes kaikista muista asukkaista törkeyksiä. Penskansa kuuntelivat vieressä.
Niinhän siitäkin vanhempiensa mukana kaikkialla kulkeneesta lapsesta tuli keskarin esittelijä, häirikkö, kulki muiden asukkaiden perässä vinkumassa.
Kasvatuksen puute tuottaa noita. Vanhempia ei kiinnosta.
Tahtovat näin tulla kuuluksi, a p i n a t🦍🦍🦍🦍
Missäpäin sellaista tapahtuu säännöllisesti?
Kyllä mä ainakin nulikoille osaan huutaa takas,mulla ei mee tunteisiin,mut jos huutoja suoltaa pitää niitä sitten myös kestääkin. Ja mä osaan sanoa rumasti. Kuuntelen vaan mitä ne sitten keksii huutaa ja huudan takas kunnes itkevät. T.äiti 42v
Meillä siis ei puhuta rumia,mut olen omille lapsille sanonu et itseään ja heikompia saa puolustaa. Ja tosissaan jos kakara luulee et voi solvata ilman seuraamuksia,niin hitsit solvaan takas. Katotaan kenellä pinna kestää,lapsia ei saa lyödä.
Lastensuojelulaitoksen asukkeja. Monilla voi olla lievää lehitysvammaa yms. Pahoja mt-ongelmia, päihteitä tms. Ainakin meillä päin yksi tietty bussipysäkki on näiden suosiossa. Laitos on siinä lähellä.
Ei kannata katsoa edes päin. Ohi vaan.
🇺🇦🇮🇱
Olen ankarasti kieltänyt omilta lapsiltani, noloa on. Ei ole kotoa tätä oppinut, veikkaan yllätys somea. Ollaan koetettu rajoittaa, nyt on ilmeisesti oppinut läksynsä kun ei enää huutele.
Kaffebulla kirjoitti:
Lastensuojelulaitoksen asukkeja. Monilla voi olla lievää lehitysvammaa yms. Pahoja mt-ongelmia, päihteitä tms. Ainakin meillä päin yksi tietty bussipysäkki on näiden suosiossa. Laitos on siinä lähellä.
Ei kannata katsoa edes päin. Ohi vaan.
Huomiotahan ne hakevat, toinen osa ärsyttää ja toinen osa valmiina kännyköiden kanssa kuvaamaan. Myyvät ip lehtiin " vanhukset rasisteja pieniä pilttejä kohtaan" huutavat otsikot😠
Kameraälypuhelimen omistamiseen tarvittaisiin jokin pakollinen kurssi ja lupakortti. Mennyt aivan kusipäiseksi tuo meno noiden kanssa.
Tehtiin pentuina tota jo 80 luvulla.
Minulle kävi kerran niin, että tullessani kauppakeskuksen ovista ulos, alkoi ryhmä varhaisteinejä h*orittelemaan ja huutelemaan minulle. Käännyin takaisin, otin puhelimeni ja videoin kuinka h*omottelin, haukuin yhden hörökorvaksi, yhden läskikasaksi, yhden apinaksi, yhden vammaiseksi naamanvääntelijäksi ... enempää en edes muista, kun olin niin suuttunut. Heitä oli 6 nuorta poikaa, ja he lähtivät nopeasti paikalta minun edelleen kuvatessa heitä.
En ole käytöksestäni ylpeä, en todellakaan, mutta olin saanut edeltävänä päivänä ilmoituksen että pitkäaikainen työpaikkani asetetaan konkurssiin. Viikkoa aiemmin oli isäni kuollut tapaturmaisesti. Isäni oli toiminut sairaan äitini omaishoitajana ja he asuvat 360km päässä kotoani. En pystyisi sairasta äitiäni hoitamaan ja hautajaisjärjestelyt sekä muut hoidettavat asiat kaatuivat niskaani.
Olimme mieheni kanssa käyneet läpi raskaat, kalliit ja useita vuosia kestäneet lapsettomuushoidot, olin onnellisesti vihdoinkin raskautunut, mutta 2 viikkoa ennen "tätä huutelua" raskaus keskeytyi jajouduin kohdun kaavintaan.
En ole riidanhaluinen enkä helposti provosoituva ihminen, mutta sillä kerralla pojat valitsivat "väärän ruman h*oraämmän" kenelle huudella.
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin pentuina tota jo 80 luvulla.
Ette kuvanneet ja myyneet lehdille ja Ylelle!
Osa niistä huutelijoista on ikävuosiltaan jo aikuisia. Näin ainakin Oulussa.