Rasittava sukuuntunkeutuja, ikisinkku, palveluttaja. Mitä tehdä tämmöisen kanssa?
Onko kenelläkään muulla kokemusta tällaisesta kummasta tapauksesta? Elikkä, aikuinen sinkku, lapseton 40+ vuotias nainen (vaikkapa Tuire). Eräs sukulaiseni (sanotaan vaikka Lissu)on paras kaveri hänen kanssaan ollut aika kauan. Tämä sinkkunainen tukeutuu jotenkin tähän perheelliseen naiseen (Lissuun), ja tekee itsestään jonkulaisen "lapsen" tälle. Näin on jatkunut jo ihan liian kauan. Aina kun Tuire tarvitsee autokyytiä, ja hänen omat vanhat vanhempansa eivät ole juuri sillä hetkellä Tuiren tavoitettavissa, Lissun on riennettävä kuljettamaan Tuirea milloin minnekkin. Lissun perhe kärsii tästä jo, lapsilla on ongelmia, he tajuavat että ovat äidilleen sijalla 5 tai 6, koska Tuiren tarpeet menevät aina edelle. Eihän Lissun voimat ja aika riitä sekä oman perheen arjen pyöritämiselle, että myös aikuisen naisen juoksujen järjestämiselle yhtä aikaa.Tuire on Lissun elämässä kuin omainen vähintänkin, sukujuhlat ei onnistu ilman Tuirea. Tuire on aina läsnä, oli joulu, tai juhannus. Jokaiseen Lissun sukujuhlaan täytyy Tuiren änkääntyä. MIkään juhla ei ole tarpeeksi vähäinen, etteikö Tuire olisi kunniasijalla.Päin naamaa sanominen ei onnistu, mutta kuinka toimia? Tuire ei omaa perhettä ole onnistunut /halunnut perustaa, mutta ei osaa elää omillaankaan, eikä ilman muitten ihmisten elämää. Toki johonkin asti ymmärrän läheiset ystävyyssuhteet, mutta aikuinen nainen joka palveluuttaa itseään vielä 4-kymppisenä, alkaa jo hieman oudoksuttaa koko sukuamme. Onko muut törmänneet tälllaisin keisseihin?
Kommentit (80)
Tuo jatkuu vain siksi, että toinen miellyttää ja on liian kiltti. Ei kannata itkeä jos itse sallii tuon jatkuvan.
Ongelma ei ole Tuire vaan Lissu, joka hylkää oman sukunsa ystävänsä takia. Onko Lissulle jotenkin ongelmallista sanoa Tuirelle, että "sori, vien nyt oman lapseni harrastukseen, en ehdi kyyditä sua"? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuo jatkuu vain siksi, että toinen miellyttää ja on liian kiltti. Ei kannata itkeä jos itse sallii tuon jatkuvan.
Tarkalleen näin. Oletko ap itse tuo "Lissu"?
Onkos Tuiressa ehkä hiukan lesbon vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole Tuire vaan Lissu, joka hylkää oman sukunsa ystävänsä takia. Onko Lissulle jotenkin ongelmallista sanoa Tuirelle, että "sori, vien nyt oman lapseni harrastukseen, en ehdi kyyditä sua"? Miksi?
Entä jos Lissu kokee Tuiren seuran mukavampana kuin sukulaisensa seuran? Miksi ap sinua tilanne häiritsee?
ap tässä: Lissu on itsekin riippuvainen Tuiresta. Olen joskus huvikseni kuvitellut jotain lesbomaista suhdeta heidän välilleen, mutta molemmilla on kuitenkin omia avioliittoja ollut ,joten ei he lesboja ole. En ole itse Lissu, vaan hänen sukulainen, joka on alkanut Lissun lasten pahoinvoinni takia hämmästymään koko suhdekuviota. Lissu pitää Tuirea kuin kukkaa kämmenellä, ihailee, ja "palvoo häntä" jonain erikoisuutena.
Alkanut rasittaa, joka sukujuhlassa kyseinen nainen läsnä.
Lissu on joutunut narsistin pyöritykseen.
Vierailija kirjoitti:
ap tässä: Lissu on itsekin riippuvainen Tuiresta. Olen joskus huvikseni kuvitellut jotain lesbomaista suhdeta heidän välilleen, mutta molemmilla on kuitenkin omia avioliittoja ollut ,joten ei he lesboja ole. En ole itse Lissu, vaan hänen sukulainen, joka on alkanut Lissun lasten pahoinvoinni takia hämmästymään koko suhdekuviota. Lissu pitää Tuirea kuin kukkaa kämmenellä, ihailee, ja "palvoo häntä" jonain erikoisuutena.
Kuka juhlat järjestää?
Jos Lissu on juhlien järjestäjä, niin hän varmasti saa pyytää juhliinsa kenet haluaa. Jos taas ap olet juhlien järjestäjä, niin kutsu vain ne ihmiset, jotka haluat juhliisi.
Jos et ap ole itse Lissu, mistä syystä asia sinua ärsyttää? Lissu itse näyttää pitävän ystäävänsä arvossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka juhlat järjestää?
Jos Lissu on juhlien järjestäjä, niin hän varmasti saa pyytää juhliinsa kenet haluaa. Jos taas ap olet juhlien järjestäjä, niin kutsu vain ne ihmiset, jotka haluat juhliisi.
Mietitytti sama aisa. Jos todellakin on Lissun/Lissun perheen juhlat, niin on heidän asiansa, jos on esim. sinun konfirmaatiosi, hääsi, lapsesi ristiäiset/nimiäiset, niin silloin ihmettelen Tuiren tuomista paikalle. Ylppärit toki ovat olleet perinteisesti juhlat, joihin voi tulla kuka tahansa tuttu onnittelemaan.
Olen vastaavaa sivusta nähnyt, kyseessä tosin miespuoliset henkilöt. Pitkään luulin että tämä n.25-vuotias jätkä on sukua silloisen miesystäväni perheelle mutta ei..oli kuitenkin aina paikalla, joulut, juhannukset ja suunnilleen joka toinen päivä muutenkin. Ei se minua häirinnyt mutten oikein tajunnut kuviota. Lopulta mies otti risteilylle mukaan tämän kaverinsa sijastani (mukana siis pariskuntia), että ehkä niillä oli sitten jotain syvempää 😃.
Jos on ollut avioliitossa, niin silloin ei ole ikisinkku kylläkään.
Veikkaan, että ap on Lissun tytär ja siksi katkera.
Lissu saa itse päättää ystävistään ja siitä keitä hän järjestämiinsä juhliin kutsuu. Hiukan ihmetyttää mitä tämä asia ap:lle ylipäätään kuuluu. Eikö ihmisellä saa olla ystäviä.
Miksi Pirkkoa niin kovasti kiusaa Tuiren ja Lissun asiat?
Vierailija kirjoitti:
Lissu saa itse päättää ystävistään ja siitä keitä hän järjestämiinsä juhliin kutsuu. Hiukan ihmetyttää mitä tämä asia ap:lle ylipäätään kuuluu. Eikö ihmisellä saa olla ystäviä.
ap tässä: ai miksi se minulle kuuluu? Juuri olen selittänyt. koska hänen omat lapset oireileevat niin valtavasti pitkään jatkuneesta tilanteesta! Heille ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi sitä huomiota tai aikaa minkä he ansaitsisivat äidiltään. Tuire on aina tärkeämpi, en viitsi kaikkea edes kirjoittaa tänne. Myös Lissun asenne "prinsessana" on omituinen ikäisekseen. normaali aikuinen ymmärtäisi antaa jo oman rauhan tuolle perheelle, ja lapsilleen. En minä ainkaan muista omasta lapsuudestani että meilä olisi ollut joka joulu ollut joku kumma nainen siellä olohuoneessa istumassa aattoiltaa, tai että omat vanhempani olisi arkenaan passanneet joitain aikuista naista kuin taksikuskina noin tolkuttomasti, kumma jos teillä oli? Ja toinen syy: alkanut suorastaan vi***ttaa se ämmä käytöksellään!
Pistä sille luu kurkkuun!