Sokeripalat
Lapsuudessani oli tapana käyttää kahvipöydässä sokeripaloja joita me muksut sitten joskus pihistimme, ajatus tuntuu nykyään puistattvalta.
Mutta nyt satuin huomaamaan, että jotkin kaupat myyvät niitä edelleen pahvilaatikoissa! Olin aivan hölmistynyt. Tunnetko ketään joka enää nykypäivänä käyttäisi missään yhteydessä sokeripaloja?
Kommentit (17)
Vanhainkodit eli nykykielellä palvelutalot käyttävät niitä edelleen.
Niitä sokeripaloja käytetään sähkölaitteiden liitännöissä, ei niitä ole tarkoitettu kahvipöytään.
Minä syön niitä silloin tällöin. Kotona ja töissä.
Olipa taas yksinkertaisen tekemä aloitus.
Meillä on yksi sukulainen, joka käyttää sokeria kahvin kanssa. Silloin pitäisi olla tarjolla palasokeria. Hän käy kahvilla kerran vuodessa. Koitan pakata sokerit tiiviisti, että eivät vuoden päästä ole pölyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Missä olet töissä? Eli millaiseen työpaikkaan vielä tilataan sokeripaloja, kiinnostaa minua. Eikö syöminen satu hampaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yksi sukulainen, joka käyttää sokeria kahvin kanssa. Silloin pitäisi olla tarjolla palasokeria. Hän käy kahvilla kerran vuodessa. Koitan pakata sokerit tiiviisti, että eivät vuoden päästä ole pölyisiä.
Miksi et laita kahvipöytään hienoa sokeria ja lusikkaa?
Sekin on muuten tosi harvinaista nykyään, että mitään makeuttajaa (muuta kuin maitoa/kermaa) laitetaan kahviin.
Tein monta purkkia pulmupuolukkaa.
Juhlissa laitan edelleen sokeriastian (nimenomaan palasokeria) kahvipöytään. Lapsena opittu tapa.
Töissä krouvissa on asiakkaille tarjoiltavat sokerit paloja, 2kpl/pakkaus.
Meidän isäntä käyttää minikokoisia sokeripaloja kahviinsa.
Makeutusaineet tuovat kauheaa makua. Mulle maito riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet töissä? Eli millaiseen työpaikkaan vielä tilataan sokeripaloja, kiinnostaa minua. Eikö syöminen satu hampaisiin?
0/5
Savustaessa, sokeripalat antaa hienon kiillon pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Tein monta purkkia pulmupuolukkaa.
Juhlissa laitan edelleen sokeriastian (nimenomaan palasokeria) kahvipöytään. Lapsena opittu tapa.
Mutta käyttääkö niitä oikeasti koskaan kukaan vai pyöriikö sama kippo pöydässä juhlista toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Savustaessa, sokeripalat antaa hienon kiillon pintaan.
Sama lopputulos sirotella hieman kalan tai lihan päälle eikä jää sitä tiukkaa klönttiä savustimen pohjalle.
Suolakin imeytyy paremmin.
Ei ole enää samanlaista hyvää palasokeria kuin oli vielä kymmenisen vuotta sitten, se ei sulanut liian nopsaan eikä ollut liian rakeista ja koko oli sopiva, muuttivat jotain ja niistä punaraitaisen paketin sokeripaloista tuli huonoja, eikä kelvollista ole missään.
Ei tietenkään ole enää käyttänyt kukaan. Siksi ne samat sinun lapsuudessasi kaupan hyllyille jääneet ovat siellä edelleen.