Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten perään asiattomuuksia kadulla huutelevat lapset ja varhaisteinit

Vierailija
28.02.2016 |

Oletteko te itse kohdanneet tällaista? Ainakin täälläpäin säännöllisin väliajoin tulee vastaan lapsia/lapsijoukkoja, joko vähän pienempiä tai sitten vähän isompia lapsia, jotka huutelevat asiattomuuksia niin naisten kuin miestenkin perään. Naisia ovat joko huoritelleet tai sitten kommentoineet peppua tai rintoja ja miehien perään huutavat homoa, ääliötä tai muuta vastaavaa. Lisäksi saattavat karjua tai kiljua kovalla äänellä ohikulkevan ihmisen perään.

Joku varmaan sanoisi, että ei kai aikuinen ihminen tuollaisista lasten puheista välitä? No ei varmaan täysin välitäkään, mutta eipä niitä silti ole mitenkään kiva kuulla, eikä ole myöskään kiva kuulla sellaista kiljuntaa ja karjuntaa.

Sitä miettii, että mikähän siinä on mennyt lasten kasvatuksessa pieleen, kun tuollaista käytöstä ilmenee. Mikä saa lapset huutelemaan asiattomuuksia täysin tuntemattomien, random-ihmisten perään? Ja mahtavatkohan niiden lasten vanhemmat edes tietää, mitä heidän jälkikasvunsa ulkona puuhailee?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ainakin kokeilee rajojaan siellä sun täällä. Kuulin lapsen, 8v, kavereilta, että tyttö on huudellut tuntemattomille ihmisille asiattomuuksia kun porukasa liikkuvat. Yleensä on ihan asiallinen lapsi ja osaa käyttäytyä, nyt vaan joku helvetin kausi menossa taas. Keskusteltiin asiasta ja todella tivon ettei jatku.

Näissä vanhemmat ei yleensä ole kuulolla ja lapset on todella taitavia huijaamaan vanhempiaan. Jos vanhempi ei tiedä, on hankala puuttua.

Vierailija
42/45 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen aikuinen osaa huudella entistä röyhkeämmin ja ilkeämmin takaisin. Anteeksiannon, nuorison ymmärtämisen ja ankeiden olojen suvaitsemisen aika on ohi. Kova kovaa vastaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran niin, että tullessani kauppakeskuksen ovista ulos, alkoi ryhmä varhaisteinejä h*orittelemaan ja huutelemaan minulle. Käännyin takaisin, otin puhelimeni ja videoin kuinka h*omottelin, haukuin yhden hörökorvaksi, yhden läskikasaksi, yhden apinaksi, yhden vammaiseksi naamanvääntelijäksi ... enempää en edes muista, kun olin niin suuttunut. Heitä oli 6 nuorta poikaa, ja he lähtivät  nopeasti paikalta minun edelleen kuvatessa heitä.

En ole käytöksestäni ylpeä, en todellakaan, mutta olin saanut edeltävänä päivänä ilmoituksen että pitkäaikainen työpaikkani asetetaan konkurssiin. Viikkoa aiemmin oli isäni kuollut tapaturmaisesti. Isäni oli toiminut sairaan äitini omaishoitajana ja he asuvat 360km päässä kotoani. En pystyisi sairasta äitiäni hoitamaan ja hautajaisjärjestelyt sekä muut hoidettavat asiat kaatuivat niskaani.

Olimme mieheni kanssa käyneet läpi raskaat, kalliit ja useita vuosia kestäneet lapse

Teit oikein! Juuri tällaista nämä kaipaavat. Eivät he muuta usko.

Vierailija
44/45 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti pahempaa on aikuisten huutelu. Nuoret kasvaa vielä kaikin tavoin. Mutta jos aikuiset huutelee, se on pysyvää typeryyttä ja lisäksi huono esimerkki niille nuorille.

Kaikki tietävät että tämä tyyppi, oli mies tai nainen, on hylkiö ja luuseri. Parin wiskipaukun jälkeen se tulee itkemään omaa surkeaa elämäänsä.

Vierailija
45/45 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo huudella kun joka paikasta toitetaan ettei alle 15v ole missään vastuusta mistään, eikä heihin saa koskea tai tulee automaattisesti syytteet.

SIksi käyttäydetään päin persettä, koska voidaan. 

Jos tälläistä ei sallittaisi ja huonosta käytöksestä seuraisi muutakin kuin soo soo niin asia olisi toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi