Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku nykyään niin köyhä, että käy kirpputorilla.

Vierailija
27.02.2016 |

Turhaa selitellä mitään kierrätys roskaa, koska se on köyhien harrastus.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin köyhä, etten käy edes kirpparilla. En edes koe tarvetta tehdä muuta kuin ruokaostoksia.

Vierailija
22/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... no ei me mitään rikkaita olla, mutta ei mitään köyhiäkään. Käydään kirpparilla yleensä sunnuntaisin. Mä en ymmärrä miks kaikki pitäis uutena ostaa ja itsensä kipeeksi maksaa kun käytettynä hinta on murto-osa uudesta. Jos joku tuote taas tuntuu ylihinnoitellulta, niin en osta sitä.

Olen ostanut vaatteita paljon lapselle, kun nopeasti ne pieneksi käyvät. Leluja ja viimeksi lähti hyväkuntoinen stiga (10e) ja erinomaisessa kunnossa oleva muumitalo hahmoineen (9e). Mies on ostellut pelejä ja minä itselleni toisinaan vaatteita ja muuta kodin sisustus tilpehööriä ja kirjoja. Eihän ne tavarat pilalle mene, jos ne on joku aiemmin omistanut.

Myyn tavaraa myös pois. Etenkin pieneksi jääneet vaatteet ja lelut joihin lapsi on jo kyllästynyt (tai sitten  vaihdellaan ystävien kanssa noita lasten leluja)

No, ei siinä mitään, eihän kenenkään tartte kirpparille mennä. Mut sä voisit ap heittää tollaset tyhmät stereotypiat roskakoriin. Kyllä siellä kirppiksillä käy ihmisiä ihan joka yhteiskuntaluokasta.

Pitääkin tästä alkaa vetelemään nuttua niskaan, kun joka sunnuntainen traditio on käydä kahdella vaki kirppiksellä ja juoda rauhassa kahvit päälle. Joskus löytyy jotain, ja joskus taas ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoksi tarkoitettu, vai ihan oikeasti tynnyrissä eläneen tyhmän vilpitön kysymys?

Kun tässä maassa on yli puoli miljoonaa työtöntä + eläkeläisiä, sairaita ja muista syistä hyvin pienituloisia, oliskohan meidän joukossamme myös köyhiä? 

Vierailija
24/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ja pihit käyvät kirppareilla.

Vierailija
25/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin sitten, eilen aamulla oli tuossa oven edessä lähes 100 köyhää jonossa ennen avaamista, mutta totean vaan, että ne, jotka osaa käyttää rahansa järkevästi eivät putoa niin korkealta kuin "rikkaat".

Putoa mistä? Missä tilanteessa?

Vierailija
26/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas siksi etten tuhlaile vaan säästän siinä missä voin ja käyn myös kirpputoreilla. Voisin koska tahansa jättää työni ja elellä mukavasti reissaillen vaikka loppuelämäni mutta pidän työstäni. On mukava tietää etten joudu koskaan puille paljaille ja voin tehdä elämässäni oikeastaan mitä ikinä tahdon.  Velkaa ei ole.

Vierailija
27/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen iloinen myös säästöstä jota tulee käytetyn ostamisesta, mutta se ei ole syy kirppiksillä käyntiini. Kirppistely on minulle ennenkaikkea ekologinen vaihtoehto, koska en näe mitään syytä uuden vaatteen ostoshysteriaan, kun kelppotavaraa saa alehintaan. Muutenkin maailma hukkuu jo roskaan, niin onhan se fiksua käyttää materiaalit kunnolla loppun asti kuin heittää ne roskiin.

Toisekseen käytetystä vaattesta on jo käyttöpesty myrkyt sun muut joita uuteen vaatteeseen käytetään isollä kädellä.

Vierailija
28/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin köyhä, etten käy edes kirpparilla. En edes koe tarvetta tehdä muuta kuin ruokaostoksia.

Ihanko alasti kuljet ja sossustako ruokarahat?

Vierailija
29/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen niin köyhä ettei kirppiksellekään ole varaa.

Vierailija
30/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, olen töissä ja voin helposti ostaa käteisellä muutaman sadan euron nahkalaukun ilman konkurssia tai köyhäilyä. Kuitenkin vaatekaupoista löydän harvemmin mitään, ja täytyy kiertää monta kauppaa että löytää jotain. Inhoan kaupoissa pyörimistä. Hyvältä kirpparilta sen sijaan, esim täällä Helsingissä, löytää täysin uudenveroisia vaatteita ja ostankin kirpparilta melkein kaiken kenkiä ja alusvaatteita lukuunottamatta. On niin helppoa kun yhdessä paikassa on monen vaatekaupan vaatteet Hennesistä Zaraan, Mangoon ym ja vaatteiden kirjo ja tarjonta ei rajoitu vain kuluvan hetken uutuuksiin.

Kirpparit on ihan parhaita!!

Vierailija
31/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareita haukkuvat vain tyhmät.

Vierailija
32/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas ostaa halvalla sen minkä joku kerskakuluttaja ostaa täydellä hinnalla ja pistää samantien menemään. Viisas saa rahansa näin säästöön.

Vierailija
33/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö pussi päässä, ap? Siis vailla silmänreikiä? Sinulla näyttää olevan samanlainen asenne kuin yhdellä kotikyläni miehellä aikoinaan. Hän kehuskeli, miten ei tiennyt sodanjälkeisestä pula-ajasta mitään, mitä nyt vähän lehdistä luki.

Vierailija
34/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole köyhiä, paitsi opiskelijat. Kirppiksellä menee kaupaksi vain lähes käyttämätön tavara.

Vierailija
35/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleenhän sitä rikastuu, kun ostaa kirppareilta halvalla sen, mikä kaupoissa maksaisi paljon enemmän. Säästyneillä rahoilla voi sitten satsata esim. asuntoon, matkoihin jne.

Vierailija
36/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole köyhiä, paitsi opiskelijat. Kirppiksellä menee kaupaksi vain lähes käyttämätön tavara.

Höpsis. Kirppiksellä menee kaupaksi ihan mikä vaan, kunhan hinta on kohdillaan!

Vierailija
37/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ostin juuri antiikkisen pöytäryhmän 1200 euroa/pöytä ja tuolit 1000e/4kpl.

Vierailija
38/39 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ilmenee järjen köyhyyttä.

Vierailija
39/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sit??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi