Luetellaan hauskoja vironkielisiä sanoja + suomennokset
Kommentit (195)
Suomeksi terveyskeskus = viroksi ravikeskus
Vierailija kirjoitti:
Ämmaemand = Kätilö
Ämmäemäntä😀
Vierailija kirjoitti:
Oikeana virolaisena täytyy sanoa, että osa teidän ilmoittamista "vironkielisistä" sanoista on täyttä siansaksaa. Älkää kirjoittako tänne väärää tietoa.
Huomasin saman. Google kääntäjä kääntää miten sattuu. Kannattaa mennä oikeaan kääntäjään.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot, mutta olin vuosia sitten Tallinnaan menossa ja laivasta oli hajonnut joku mekanismi, että olisivat saaneet laskusillan laivasta poistumista varten paikoilleen. Tämän takia sitten kuulutettiin että "poistuminen laivasta tapahtuu peräaukon kautta." Autokannen ramppien kautta piti siis poistua poikkeuksellisesti.
Hahaa....jos poistuu oman peräaukon kautta voi päästä uuteen ulottuvuuteen. Jos poistuu toisen peräaukon haisee vain paskalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nahkhiirmees = Batman
Jos tämä on totta niin tämä paras ikinä 🙈
Loogista, nahkhiir on lepakko. Sillä on nahkaiset siivet.
Saksaksi. Ledermaus
Leder on nahka
Maus on hiiri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot, mutta olin vuosia sitten Tallinnaan menossa ja laivasta oli hajonnut joku mekanismi, että olisivat saaneet laskusillan laivasta poistumista varten paikoilleen. Tämän takia sitten kuulutettiin että "poistuminen laivasta tapahtuu peräaukon kautta." Autokannen ramppien kautta piti siis poistua poikkeuksellisesti.
Hahaa....jos poistuu oman peräaukon kautta voi päästä uuteen ulottuvuuteen. Jos poistuu toisen peräaukon haisee vain paskalta.
Ulkomaalaisena mun piti poistua seuraavalla pysäkillä ja käännyin vierustoveriin päin. Yhtäkkiä huomasin, että en enää muista, mitä mun piti sanoa. Voisinko ulostaa? Onneksi en ehtinyt sanoa näin.
Reisi
Reisikiri
Reisimine
Reisipäev
Reisikeskus
Reisipakkumised
Eestin "reisi" on suomeksi matka, reissu.
Pelataan ristinolla-peliä = Mängime trips traps trulli.
Reisivarustus == matkavarusteet
Reisibrošüür == matkaesite
reisibüroo == matkatoimisto
Reisikulud == matkakustannus
Reisilaadija == matkalaturi
Reisikorraldaja == matkanjärjestäjä
Reisilennu == matkanopeus
reisikindlustus == matkavakuutus
Jos joku asia on hirveän hauskaa, niin virossa sanotaan "hirnu herneks"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nahkhiirmees = Batman
Jos tämä on totta niin tämä paras ikinä 🙈
Tämä on totta.
Pisut kortsus = Hieman ryppyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ämmaemand = Kätilö
Ämmäemäntä😀
Niin, Tallinnan Tervishoiu Korgkool kouluttaa ämmaemantia. Sana itsessään taitaa olla aika vanha.
Ämmaemand = Kätilö