Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä liikuntasuunnitelmastani?

Vierailija
27.02.2016 |

Kuntosali 1-2 kertaa viikossa
Kotitreeni illalla n. klo 21 alkaen kun mies laittaa lapsen nukkumaan 1-2 krt/vk (kahvakuulaa, leuanvetoa, vatsalihaksia jne...) 20min
Kuntopyöräily kerran viikossa 20 min
N. 1,5 tunnin vaunulenkki kerran viikossa

Lisäksi kävelyä yleensä yhteensä väh pari kilsaa/pv ja kehonhuoltoa (venyttely, putkirullaus) joka päivä

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot kyllä outo tyyppi. Mutta kun kyselit muiden suunnitelmia, niin tässä mun:

3 kertaa viikossa salitreeni. Yleensä aloitan 15 minsalla crosstrainerilla, sitten päälle tunnin treeni, jonka päätteeksi teen vatsat.

1 tunnin kahvakuulatreeni viikossa. Ojentajat, hauikset, kulmasoutu, erilaisia kyykkyjä, askelkyykkyjä, lantion nostoja. Tämä kotona.

1 juoksulenkki/hiihto tms. ulkona tapahtuva aerobinen treeni.

Miten sulla on aikaa treenata noin paljon jos alle 2-vuotias lapsi?! Vai etkö käy töissä? Ap

Vierailija
42/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun liikunnat: vajaan tunnin lenkki kahdesti viikossa. Yksi tunti sulkapalloa kerran viikossa. Salitreeni työn jälkeen kahdesti viikossa (n. 45 - 60 min siihen menee). Kotona kahvakuulia, painoja, kuminauhoja. Lankkua teen kotona joka toinen päivä, venyttelen ja joogaan. Lisäksi kävelen aina portaat, liikuskelen työpisteessä myös silloin kun ei välttämättä tarvitsisi, peuhaan ja pulkkailen ja pyöräilen lapsen kanssa, ja pyrin pitämään itseni liikkuvana ja opettamaan lapsenkin siihen että liikkuminen on kivaa. 

Liikunta pitää minut terveenä ja hyväntuulisena, ja tämän tavan haluan myös siirtää lapselleni. Kroppani rasvaprosentteja en mittaile, mutta kyllä mä ihan hyvältä näytän, ja elämäni tarkoitus ei ole kuolla hoikkana ja rypyt naamalla, vaan auttaa omalta osaltani maailmaa olemaan edes vähän iloisempi ja onnellisempi tästä minun kohdalta - ja ennen kaikkea kasvattaa lapsestani täyspäinen ja onnellisuuskykyinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä todella riittämätön olo kun lukee noita ohjelmia joissa treeniin käytetään useita tunteja viikossa. Melkein sellainen, että pitäisikö vain antaa periksi. Ap

Vierailija
44/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisella kuulalla tekisit tuon kahvakuulatreenin? Painoa siis kyselen. Entäpä liikkeitä? 20 minuuttiin mahtuisi näpäsäkästi Kahvakuula 400 -haaste, oletko kokeillut?

Kahvakuula on koukuttavaa, ihan kunkku laji!

Kuulia on 10, 12 ja 16 kg. Lisäksi 3 ja 5 kg käsipainot ja yksi säädettävä (max 10kg). Ja leuanvetotanko.

En tykkää mistään haasteista, haluan itse sunnitella treenini.

Joo olen aikaisemminkin kysellyt ja kyselen uudestaan kun suunnitelmani on muuttunut kun ajattelin kokeilla sitä iltateeeniä johon moni pikkulapsen vanhempi tuntuu turvautuvan.

En tunne käsitettä liika lihaserottuvuus, tuskin on vaarana kun pääni ei kestä ajatustakaan mistään dieetistä vaan syön mitä sattuu, kunhan joka päivä tarpeeksi proteiinia.

Ap

Tuossa tuo haaste-sana onkin vähän harhaanjohtava. Kyseessä on siis liikepatteristo, jossa tulee sitten tehtyä 400 toistoa. Tavoitteena on saada tehtyä sarjat 20 minuuttiin ilman, että lepäillään ja kuulaa lasketaan maahan. Jos homma alkaa mennä liian helpoksi, niin kuulaa vaihdetaan painavampaan :)

Vierailija
45/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen lihaskuntoa lattialla vauvan kanssa :D Vauvan kanssa se on tietenkin helpompaa kuin taaperon kanssa. Taaperot ovat jo sen verran pitkiä, että niitä on vaikea pitää käsissä esim vatsoja tehdessä. Mutta voihan sitä kokeilla niin, että taapero vaikka ratsastaa äitin selässä, kun äiti tekee punnerruksia :D

Vierailija
46/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hommaamaan kyykkyjen tekoa varten 24 kiloisen tai 32 kiloisen kahvakuulan. Niillä saa ytyä. 16 kiloinen voi jäädä nopeasti liian kevyeksi kyykätessä. Etuheilautukseen se on kyllä hyvä.

t. toinen kahvakuulaa harrastava

Vierailija
47/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot kyllä outo tyyppi. Mutta kun kyselit muiden suunnitelmia, niin tässä mun:

3 kertaa viikossa salitreeni. Yleensä aloitan 15 minsalla crosstrainerilla, sitten päälle tunnin treeni, jonka päätteeksi teen vatsat.

1 tunnin kahvakuulatreeni viikossa. Ojentajat, hauikset, kulmasoutu, erilaisia kyykkyjä, askelkyykkyjä, lantion nostoja. Tämä kotona.

Miten sulla on aikaa treenata noin paljon jos alle 2-vuotias lapsi?! Vai etkö käy töissä? Ap

Käyn työssä. Kolme lasta, nuorin taapero. Kahvakuulatreeni pikkukakkosen aikana. Juoksulenkki usein taapero rattaissa. Lapsilla on myös isä ja viikossa 7 päivää, jolloin minulla on kyllä omaakin aikaa. Sali yleensä joko aamulla ennen työtä tai iltapäivällä töitten jälkeen yhtenä 2 arkipäivänä ja la tai su. Tuolloin lasten isä luonnollisesti lasten kanssa.

Vierailija
48/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hommaamaan kyykkyjen tekoa varten 24 kiloisen tai 32 kiloisen kahvakuulan. Niillä saa ytyä. 16 kiloinen voi jäädä nopeasti liian kevyeksi kyykätessä. Etuheilautukseen se on kyllä hyvä.

t. toinen kahvakuulaa harrastava

Joo. Aina salilla teen kyykkjä tangolla ja levypainoilla... Mutta olisi varmasti hyvä hankkia yksi oikeasti painava kuula. Käytännössä vain hieman hankalaa kun ei ole autoa 😐 Toinen jalka sohvalla saa aikaiseksi kotona ihan ok bulgarialaiset kyykyt jo 12kg kuulan kanssa... Ap

Vierailija
49/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn työssä. Kolme lasta, nuorin taapero. Kahvakuulatreeni pikkukakkosen aikana. Juoksulenkki usein taapero rattaissa. Lapsilla on myös isä ja viikossa 7 päivää, jolloin minulla on kyllä omaakin aikaa. Sali yleensä joko aamulla ennen työtä tai iltapäivällä töitten jälkeen yhtenä 2 arkipäivänä ja la tai su. Tuolloin lasten isä luonnollisesti lasten kanssa.

Missä lapsi on aamulla jos treenaat ennen töitä? Tuleeko kinaa omasta ajasta? Tähän mun tilanteeseen kyllä nykyään vaikuttaa se, että miehen on usein tehtävä kotona töitä illalla. Mutta silti yleensä käyn kerran viikossa salilla töiden jälkeen ja toisen kerran viikonloppuna. Ap

Vierailija
50/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsi on aamulla jos treenaat ennen töitä? Tuleeko kinaa omasta ajasta? Tähän mun tilanteeseen kyllä nykyään vaikuttaa se, että miehen on usein tehtävä kotona töitä illalla. Mutta silti yleensä käyn kerran viikossa salilla töiden jälkeen ja toisen kerran viikonloppuna. Ap

Isänsä kanssa, niinhän sanoin... lapsen isä osaa hoitaa aamutoimet ja viedä päiväkotiin. Omasta ajasta ei tietenkään tule kinaa, kummallakin on ihan yhtäläinen oikeus omaan elämään. Jos isä ei jostain syystä voisi olla lasten kanssa mun salitreenien aikana, tekisin kahvakuulalla kotona vastaavan treenin. On sellaisia viikkoja luonnollisesti välillä, että sali ei onnistu, mutta todellakin korvaan sen kahvakuulalla, enkä jätä väliin. Ja se onnistuu nuorimman lapsen ollessa hereillä ja samassa huoneessa, ei ongelmaa.

Tässä treenijutussa sun ongelma on asenne. Ja toisaalta se, että sun rasvaprosentti on huolestuttavan alhaalla, vaikka et käytännössä treenaa juuri lainkaan. Jälkimmäinen on tosin positiivinen ongelma: sun ei edes tarvi treenata. Joten voit itse asiassa unohtaa tän sun ongelman kokonaan ja tehdä joskus huvikseen sdn 20 minsan kotitreenin ja lopun aikaa ihailla lihaksia peilistä

Vierailija
51/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko aamulla liikunnallisempaa ihmistä täällä? Eli miltä kuulostaa suunnitelma? Mitä kannattaisi tehdä? Ap

Aika vaikea minusta on mennä omia liikuntaohjelmiaan antamaan toiselle. Jokaisella on kuitenkin omat pohjat ja tavoitteet.

Itse en ole rasvaprosentteja koskaan edes miettinyt, mutta olen aina liikkunut enemmän, kuin sinä. Mutta en jaksa samaa veivata vuosikausia, joten on ollut vuosia, jolloin olen juossut 4000km, vuosia, jolloin kävin salilla 5 kertaa viikossa, vuosia, jolloin hiihdin 2000km ja kävin salilla. Olen uinut, juossut, harrastanut polkujuoksua, pyöräilyä 100km lenkkejä joskus. 

Suunnitelmasi kuulostaa ihan yhtä hyvältä, kuin jollain toisellakin. Koska itse tiedät pohjakuntosi parhaiten ja mitä pystyt tekemään ja minkä päälle rakentamaan. Kahvakuula on minusta oiva apu, jos aikaa ei ole kotitreeniin paljoa. Sillä saa äkkiä sykkeen nousemaan ja hiki virtaa. 

Vierailija
52/52 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan mun käytävä salilla ainakin sen pari kertaa jotta rasvat ovat alle 15. Mutta ehkä se on sitten mahdotonta tässä elämäntilanteessa tavoitella sitä kymppiä kun en tosiaan halua painaa ainakaan alle 53kg. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi