Mitä mieltä liikuntasuunnitelmastani?
Kuntosali 1-2 kertaa viikossa
Kotitreeni illalla n. klo 21 alkaen kun mies laittaa lapsen nukkumaan 1-2 krt/vk (kahvakuulaa, leuanvetoa, vatsalihaksia jne...) 20min
Kuntopyöräily kerran viikossa 20 min
N. 1,5 tunnin vaunulenkki kerran viikossa
Lisäksi kävelyä yleensä yhteensä väh pari kilsaa/pv ja kehonhuoltoa (venyttely, putkirullaus) joka päivä
Kommentit (52)
Kyllä mäkin alkoholia käytän joka viikonloppu muutaman annoksen...
Mutta tosiaan tuntuu todella stressaavalta yrittää ylläpitää mitään säännöllistä liikuntaohjelmaa kun on alle 2v lapsi ja miehellä epäsäännölliset työajat 😐
Millaisia liikuntaohjelmia muilla on?
Jos saisin vapaasti päättää, kävisin 3 kertaa viikossa salilla ja pari kertaa lenkillä.
Ap
Mikä sulla on tavoitteena? Miten ajattelit kuntosalilla treenata?
Aerobista liikuntaa tuossa on kovin vähän, jollet sitten kuntosalillakin myös polje kuntopyörää tms. Joku pari kilsaa kävelyä per päivä, en vaivautuisi edes mainitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on tavoitteena? Miten ajattelit kuntosalilla treenata?
Aerobista liikuntaa tuossa on kovin vähän, jollet sitten kuntosalillakin myös polje kuntopyörää tms. Joku pari kilsaa kävelyä per päivä, en vaivautuisi edes mainitsemaan.
Mulla on tavoitteena mahdollisimman timmi kroppa, mitat noin 55kg (162cm) ja rasvaprosentti 10-12. Nyt se on 14-15 ja paino on tavoitteessa. En tykkää aerobisesta, se ei motivoi kun ei näy päälle. Ap
Hyvältä kuulostaa ap. :)
Mulla on tällainen liikuntaohjelma:
- 2 krt viikossa kahvakuulatreeni à 30min
- 2 krt viikossa uintia à 60 min
- muutamana päivänä viikossa puolen tunnin kävelylenkkejä
Pitäisi varmaan liikkua enemmänkin, mutta ei vaan kiinnosta. Vihaan liikuntaa. :(
Voisin ehkä päättää tehdä sen iltateeenin 2-3 päivänä viikossa tai ainakin varmasti kahtena joka viikko... Äääh.. Ahdistaa kun ei nyt saa mitään selkeää systeemiä tähän. Ap
Tai sitten päättää että ainakin kuutena päivänä viikossa on harrastettava liikuntaa vähintään 20min...? Hitto kun voisi taata ne kaksi salia joka viikkoon niin ahdistaisi paljon vähemmän. Kuinkakohan tehokasta on treenata 20min kotona pari tuntia ennen nukkumaanmenoa? Ap
Olisi kiva kuulla vielä miten muut alle 2-vuotiaan vanhemmat onnistuvat liikumaan. Ap
Toi rasva% kuulostaa järkyttävän alhaiselta naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Toi rasva% kuulostaa järkyttävän alhaiselta naiselle.
Fitnesskisakunto on n. 8%
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali 1-2 kertaa viikossa
Kotitreeni illalla n. klo 21 alkaen kun mies laittaa lapsen nukkumaan 1-2 krt/vk (kahvakuulaa, leuanvetoa, vatsalihaksia jne...) 20min
Kuntopyöräily kerran viikossa 20 min
N. 1,5 tunnin vaunulenkki kerran viikossaLisäksi kävelyä yleensä yhteensä väh pari kilsaa/pv ja kehonhuoltoa (venyttely, putkirullaus) joka päivä
Ei tule onnistumaan. Lopetat heti ekan viikon jälkeen.
Suotta edes koitat.
Jaa. No mikä olisi realistisempi? Ap
Olisko aamulla liikunnallisempaa ihmistä täällä? Eli miltä kuulostaa suunnitelma? Mitä kannattaisi tehdä? Ap
Miksi pyöräillä 20 min?Mikä on hyöty?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyöräillä 20 min?Mikä on hyöty?
Kyllä siinäkin ajassa mulle kova hiki tulee. Ja lyhytkestoinen aerobinen etenkin intervallityyppisesti toteutettuna on kehittävää.
Eikä mulla oikein olisi aikaa polkea kauempaa, enkä myöskään viitsi. Pitkäkestoinen aerobinen saattaa lisätä kropan kortisolia joka lihavoittaa keskivartaloa.
Ap
Tuota rasvaprosenttia et tule saamaan 1-2 krt/vko salikäynneillä ja etenkään noilla aerobisten treenien määrällä. Tietysti ruokavalio vaikuttaa enemmän kuin liikunta, mutta ei noilla liikuntamäärillä...
Olethan tietoinen siitä, että sitä 8-12 rasvaprosenttia ei ole tarkoitus pitää yllä kuin kisojen ajan ja sen jälkeen palauttaa kroppaa kohti terveellisempiä lukuja? Ihan jo hormonitoiminnan takia.
Minulla suht sama rasva% kuin sinulla nyt, mutta ohjaan työkseni liikuntaa. Ei tulisi mieleenkään lähteä tästä enää tiputtamaan rasva%a ihan vaan huvin vuoksi (eikä minua mitkään bikini- tai fitnesskisat kiinnostakaan). Nyt jo 15% on aika kuivakka kroppa...
No mulla tämä ei ole yhtään kuivakan näköinen, paljon enemmän lihaserottuvutta saisi olla. Sain hoitovapaalla ollessani raskauden jälkeen tiputettua rasvoja 1,5 vuodessa yli 20:stä 13,5:een tuon tapaisella ohjelmalla.. Nyt on jonkin verran tullut rasvaa takaisin kun olen syksystä asti sairastelut töihinpaluun takia ja lapsen mentyä päiväkotiin saamaan kaikki tartunnat. Ap
Kuulostaa hyvältä. Ainakin verraten siihen, että itse jatkan oluella. Suunnitelmat on, mutta ei motivaatiota. Tsemppiä sulle!