Olenko helsinkiläinen snobi, kun syön näin?
Onko ainoa "normaali tapa" ravita perhe helposti, nopeasti ja halvasti kantamalla pöytään perunoita + kastike? Teinin arvomaailmaa tukien syömme lakto-ovosti, ruoan terveellisyys ja vaihtelevuus ovat taas minulle ja miehelleni tärkeitä.
Maanantai: Viikonlopun jämäuunijuureksista tehty curry, keitettyä ohraa ja parsakaalia
Tiistai: Porkkanamuusia kidneypapupihvit & itsetehty pesto pakkasesta
Keskiviikko: Härkäpapumakaronilaatikko, kaali-appelsiini-porkkanaraaste
Torstai: Balsamico-sitrussalaattia, halloumia (oli alennuksessa), uunissa paahdettuja kikherneitä ja juureksia
Perjantai: Riisinuudelisalaatti jossa paljon chiliä, savutofua, parsakaalia, pilkottu paprika ja korianteria
Kommentit (26)
Mahtaa pierettää tuo herneruokavaliosi.
Joo, snobia siinä ei ole kyllä mikään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kikherneet ei maistu hiltään ja juureksia joka aterialla, ei napaaisi.
Meillä on ollut tänään lounaaksi maa-artisokkakeittoa, yrttileipää ja nyt söimme kantarellirisoton. Jälkkäriksi englantilaisia, ihan kokonaan kotitekoisia mincemeat pieta ( jossa siis ei ole nimestä huolimatta yhtään lihaa, vaan hedelmiä).Miksi syotte mince pies helmikuussa?! Jaiko joululta yli?
Jep, en onnistunut saamaan valmiita, joten jouduin tekemään mincemeatinkin itse. Sit sitä tuli niin paljon, että viimeinen purkki oli vielä jääkaapissa joululta. Vaikka itse sanonkin, niin omatekemä on parempaa kuin kaupan.
Ohis: Juu, en ole itsekaan hirvea fani noiden kaupan mince piesin peraan. Tosin, jos Englannissa asutte, niin voisin suositella Waitrosen mince piesia, ne on hyvia! Ja sellaiset, joissa on mantelimassalla tms. tehty se kansi. :)
Kiitos vinkistä, asumme Suomessa. Kauhea pettymys oli, kun emme saaneetkaan piiraita tai mincemeatkään anglikaanisen kirkon joulubasaarista. Ja mikä homma olikaan etsiä suetia Suomesta :-)
Noi sun mainitsemat ruoat kuulostavat hyviltä. Et ole snobi vaan jaksat laittaa ruokaa. Itsekin söisin mieluusti noin, jos jaksaisin laittaa joka päivä ruokaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nuo ruuat on kyllä tosi arkisia ja tavallisia. Noissa ei ole ollut mitään snobia enää 15 vuoteen...
Näin.
AP
Tämä neljännen polven stadilainen syö makaronilaattikkoa, hernesoppaa, karjalanpaistia yms. varmaan näitä sapuskoita, joita syödään ympäri suomen. Terkut täältä etelästä kaikille kotiruuan ystäville ympäri Suomen :) !