Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elämäntapamuutos - paino ei putoa

Vierailija
27.02.2016 |

Alotin 4kk sitten remontin ja tavotteena on päästä eroon 30kg ylimääräistä. Liikun 5x viikossa (1xaerobinen, 3x sali ja 1x kehonhuolto). Palkkasin PT:n, jonka kanssa treenaan kerran viikossa. Tämän lisäksi tehtiin mulle ruokavalio, joka ei eronnut vanhasta paljoakaan (herkuttelua on 2x kuussa). Mutta paino ei putoa. Päin vastoin tuntuu, että paisun ja paisun koko ajan lisää. Vettä menee 2.5l päivässä (ei pysty enempää tai käyn vessassa 20min välein), joten se ei ole ainakaan auttanut. Kilpparit on testattu ennekun aloin lisäämään liikuntaa. Mikä avuksi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaat liikaa ja siksi elimistö panee hanttiin...

Vierailija
2/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjattu ruokavalio ei näköjään laihduta sinua. Tee siihen muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokavalio ei eroa paljoakaan vanhasta, miten voisitkaan laihtua. Ei pelkällä liikunnalla laihdu, ikävä kyllä.

Vierailija
4/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä syöt?

Vierailija
5/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli muuten Hesarissa juttua, että liika juominen on pahasta. Juot aivan liikaa. Juo janoosi, älä väkisin.

Vierailija
6/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina syönyt kasvis+liha/kalapainotteista ruokaa. Pasta, peruna ja tuollaiset ei ole oikeen mun juttu, sillä ne ei vaan maistu. Leipää syön aamusin kasvisten ja kanamunan alla. Eli olen aina syönyt suhkot terveellisesti, mutta ennen oli 5-6x kuuusa noutoruokapäivä, joka oli ehkä epäterveellisempää (nepalilainen, mäkki, pitsa, kiinalainen, sushi yms).

Paino lähti nousuun 4v sitten vähäsen (e-pillerit), mutta suurin harppaus nousussa tuli syksy 2014 kun liikunta loppu työttömyyden seurauksena kun ei jaksanut oikeen kotoa lähteä mihinkään. Syksyllä alotin uuden työn ja liikunta jälleen alko maistumaan, mutta muutosta ei näy. Olen jo 27v eli kohta alkaa ns. Ikä pistämään laihtumisen vaikeaksi.

Vierailija
8/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina syönyt kasvis+liha/kalapainotteista ruokaa. Pasta, peruna ja tuollaiset ei ole oikeen mun juttu, sillä ne ei vaan maistu. Leipää syön aamusin kasvisten ja kanamunan alla. Eli olen aina syönyt suhkot terveellisesti, mutta ennen oli 5-6x kuuusa noutoruokapäivä, joka oli ehkä epäterveellisempää (nepalilainen, mäkki, pitsa, kiinalainen, sushi yms).

Paino lähti nousuun 4v sitten vähäsen (e-pillerit), mutta suurin harppaus nousussa tuli syksy 2014 kun liikunta loppu työttömyyden seurauksena kun ei jaksanut oikeen kotoa lähteä mihinkään. Syksyllä alotin uuden työn ja liikunta jälleen alko maistumaan, mutta muutosta ei näy. Olen jo 27v eli kohta alkaa ns. Ikä pistämään laihtumisen vaikeaksi.

Muuta syömisiäsi. Laihtuminen on kiinni ruuasta. Nykyinen ruokavalio ei sinua näköjään laihduta.

Vierailija
9/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oli muuten Hesarissa juttua, että liika juominen on pahasta. Juot aivan liikaa. Juo janoosi, älä väkisin.

Vedenjuonti lisääntyi kun liikunta alkoi. Olen lapsena urheillut kilpatasolla ja lukioikäsenä liikuin paljon, mutta en juonut kuin ehkä litran päivässä puhtaasti vettä. Turvotuksen tunne näkyy lähinnä sillä, että esim. sukista tulee helposti rajat nilkkoihin ja koko ajan on ähky vaikka ei olis syönyt hetkeen. Ap.

Vierailija
10/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäntaparemontissani muutin vain ruokavalion. Syön nykyisin 5 kertaa päivässä (3 ateriaa, 2 välipalaa) ja juon paljon vettä. En ole koskaan pitänyt ns. herkuista (pulla, irtokarkit, vanukkaat) enkä perunasta tai pastasta. Siksi ruokavalion isoin muutos oli ruokailuvälien tiheneminen. Väipalat ovat marjasmoothieita (ainoa tapa saada alas ällöttäviä proteiinijauheita), ateriat salaattia ja kanaa. Tuon proteiinin saamisen kanssa on ongelmia, koska en pidä soijavalmisteista enkä maitotuotteista.

En liiku lainkaan kuntoilumielessä, mutta paino on tänä vuonna laskenut 5 kg (170 cm/72->67kg). Läski olen yhä eikä kukaan huomaa painonlaskua.

Vierailija
11/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole laihtunut 4kk aikana yhtään, niin syöt edelleen liikaa kaloreita.

Jos taasen olet laihtunut esim. "vain" puoli kiloa viikossa, niin silloin olet juuri sopivassa laihdutustahdissa.

Vierailija
12/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsetko ruoan vai arvioitko silmämääräisesti? Onkohan jossain piilorasvaa tai sokeria?

Itse olen havainnut hyväksi ruoan punnitsemisen ja sulamon käytön. Merkitsen sulamoon syömiset, liikkumiset ja painon päivittäin.

Vierailija
13/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin puhut en pt:n kanssa asiasta, jos hän on ammattitaitoinen, hän osaa kertoa mikä mättää ja miten tilanne korjataan. Jos kerran hänelle maksat niin hän on se ihminen jonka kanssa asiaa pohdit.

Vierailija
14/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama!

Olen miettinyt, että kuinka vähän oikeasti pitäisi syödä ja pystynkö mä siihen koko loppuelämän!?

En usko pystyvni, sillä nälkä tekee mut kiukkuiseksi ja se on väärin muita kohtaan.

Mutta mähän "olen" tällainen narsisti vain..

Vierailija
15/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenjuonti lisääntyi kun liikunta alkoi. Olen lapsena urheillut kilpatasolla ja lukioikäsenä liikuin paljon, mutta en juonut kuin ehkä litran päivässä puhtaasti vettä. Turvotuksen tunne näkyy lähinnä sillä, että esim. sukista tulee helposti rajat nilkkoihin ja koko ajan on ähky vaikka ei olis syönyt hetkeen. Ap.

Lue tuo juttu, jonka linkitin. Paljon urheilevakaan ei tarvitse noin paljon vettä, sanoo liikuntafysiologian professori.

Vierailija
16/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnitsetko ruoan vai arvioitko silmämääräisesti? Onkohan jossain piilorasvaa tai sokeria?

Itse olen havainnut hyväksi ruoan punnitsemisen ja sulamon käytön. Merkitsen sulamoon syömiset, liikkumiset ja painon päivittäin.

Kotona puntaroin ja olen itsekin käyttänyt sulamoa, mutta se oli aika vaivalloista loppupeleissä ja alko unohtumaam 6vk jälkeen. Työssä syön 3/4 lautasta salaattia ja kasvisruokaa + 1/4 liha/kala mitä nyt onkaan tarjolla.

Vierailija
17/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama!

Olen miettinyt, että kuinka vähän oikeasti pitäisi syödä ja pystynkö mä siihen koko loppuelämän!?

En usko pystyvni, sillä nälkä tekee mut kiukkuiseksi ja se on väärin muita kohtaan.

Mutta mähän "olen" tällainen narsisti vain..

Se, mitä syö vaikuttaa siihen kuinka paljon syö.

Vierailija
18/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun elämäntaparemontissani muutin vain ruokavalion. Syön nykyisin 5 kertaa päivässä (3 ateriaa, 2 välipalaa) ja juon paljon vettä. En ole koskaan pitänyt ns. herkuista (pulla, irtokarkit, vanukkaat) enkä perunasta tai pastasta. Siksi ruokavalion isoin muutos oli ruokailuvälien tiheneminen. Väipalat ovat marjasmoothieita (ainoa tapa saada alas ällöttäviä proteiinijauheita), ateriat salaattia ja kanaa. Tuon proteiinin saamisen kanssa on ongelmia, koska en pidä soijavalmisteista enkä maitotuotteista.

En liiku lainkaan kuntoilumielessä, mutta paino on tänä vuonna laskenut 5 kg (170 cm/72->67kg). Läski olen yhä eikä kukaan huomaa painonlaskua.

Tätä ruokavälien tihenemistä en oikein ymmärrä paitsi sillon jos syö vähemmän kerralla. Mutta tuntuu, että jos syö vähemmän niin jo tunnin päästä on karmee nälkä välillä. Herään aamusin 5.00 ja menen nukkumaan 22.00, joten jos pitäisi syödä ohjeen mukaan 2-3h välein niin tuntuu kauheelta. 5.30, 8.30, 11.30, 14.30, 17.30, 20.30 kuulostaa jotenkin kauhealta. En pysty syömään heti ku herään, joten syön vasta töissä 7.30, jolloin on jo kauhea nälkä mutta työmatkalla on vaikea syödä. Lounas on aina 11.00 niin ei oikein välipala maistu täyttävän aamupalan jälkeen. Lounaasta olen usein niin ähky, että en pysty ennen salia syömään välipalaa (treenaan 15-16), mutta salin jälkeen otan palautusjuoman. Olen kotona 18, millon syön iltaruuan ja iltapalan 21.

Vierailija
19/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressaat liikaa ja siksi elimistö panee hanttiin...

Samaa mieltä. Ota rennosti. Ei kannata ottaa laoåihduttamsita suorittamisena. Nauti olotilastasi. Lue se ketju, missä aloittaja on ruvennut ostamaan kaupasta juureksia ym. peruselintarvikkeita. Tekee itse ruuat ja laihtuu. Kiinnittyy huomio siihen mukavaan tekemiseen ja ei ruuasta tule "huonoja kaloreita.

Seiskytluvulla sitä ennen ihmiset oli hoikempia. He tekivät itse ruuat. Perusruokaa ja rennosti vaan.

Vierailija
20/36 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen join paljon vichyä ja aamusin tuoremehua, niin niistä keräänty varmaan sokeria liikaa. Rasvaa yleensä on tullut noutoruuasta ja ennen söin enemmän leipää, jolloin varmaan juusto yms on tuonut sitä kehoon. Fetajuusto on suurta rakkautta salaatissa. Mutta jotain vaikutusta olisi pitänyt olla mehujen lopetuksella ja leivän vähentämisellä.. Vai onko se niin, että hedelmien ja marjojen lisääminenki on ollut huono ratkasu. Päivässä saattaa mennä 2 banaania, päärynä ja 5dl marjoja. Joulukuussa söin hulluna mandariinejä ja appelsiinejä.

Lopetimme maidon juonnin ja jukurtin syömisen kun halusin muutosta, mutta avopuolisolta lähti viimenenki pöhötys maitotuotteiden vähentämisellä toisin kuin minulla. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä