Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla oli pikkulapsena ollessain villapipon tupsuna ihan aito pupun valkoinen tupsuhäntä

Vierailija
30.10.2023 |

Onko muilla ollut lapsuudessaan pupun häntä tupsuna villamyssyssä? 

Itse elin lapsuuttani 1960-luvulla ja äitini neuloi minulle sellaisen pipon, jossa oli hakaneulalla kiinnitettynä pupun hännän tupsu. Olin iältäni noin neljän vuoden ikäinen.

Setäni antoi metsästämästään pupusta myös valkoisen etukäpälän meidän perheelle. Pupusta mummoni valmisti maukkaan paistin sunnuntain päivälliselle.

Jotenkin ajattelin jo pikkutyttösenä, että ei ollut oikein pupun kannalta katsoen, että me ihmiset söimme sen lihan, ja vieläpä häntä oli villamyssyssäni.  Ja kissamme leikki sillä pupun käpälällä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuna sain traumashokkijärkytyksen kuplavolkkarin takakontin hirvenpäästä. Ja jänispaisti oli tuhannen siruina ja sanoin yäk en voi syödä kun on noin täynnä luunsiruja. Vilkaisivat minua, pikku tyhmeliiniä, ja sanoivat "kuule kun siellä on niitä hauleja joukossa vaikka kuinka yritettiin niitä poistella. Syle vaan pois."

Siitä asti olen sitten niitä luoteja syljeskellyt. 😂 

Ne pipot oli kivoja, eikä mulla ollut semmoista. Onnenkäpälä oli.

Vierailija
2/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketunhäntähatut oli yleisiä. Mulla oli 70-luvulla sellainen. (yäk) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni lapsi on syönyt niitä lyijyhauleja? Mun äitikin muisteli aina syljeskelleensä niitä. 

Vierailija
4/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko susta nuorena j ännätyttö?

Vierailija
5/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuinkahan moni lapsi on syönyt niitä lyijyhauleja? Mun äitikin muisteli aina syljeskelleensä niitä. 

Karseeta, ja vieläpä ykkösluokan myrkkyä niissä haulien sirpaleissa eli lyijyä, joka kerääntyy ihmisen elimistöön.

Vierailija
6/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pentuna sain traumashokkijärkytyksen kuplavolkkarin takakontin hirvenpäästä. Ja jänispaisti oli tuhannen siruina ja sanoin yäk en voi syödä kun on noin täynnä luunsiruja. Vilkaisivat minua, pikku tyhmeliiniä, ja sanoivat "kuule kun siellä on niitä hauleja joukossa vaikka kuinka yritettiin niitä poistella. Syle vaan pois."

Kuplan takakontissa on moottori. Siinä kuplassa on etukontti.

Vierailija
7/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitenkähän olivatkin onnistuneet survomaan hirvenpään volkkarin takakonttiin, siellä kun on jo se moottori lisälaitteineen.

Vierailija
8/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mene sinä jännätytöttelyinesi hevolan hiiteen:D;)

T:Puputyttö puskista

Vierailija
9/14 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitenkähän olivatkin onnistuneet survomaan hirvenpään volkkarin takakonttiin, siellä kun on jo se moottori lisälaitteineen.

Se olikin ihmeellistä aikaa.

Vierailija
10/14 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ketunhäntähatut oli yleisiä. Mulla oli 70-luvulla sellainen. (yäk) 

Mulla oli vielä 1990-luvun lopussa. Koetin parikymppisenä ottaa sen uudelleen käyttöön, mutta asenneympäristö oli muuttunut ja pistin hännän vähin äänin takaisin komeroon. 

Vierailija
11/14 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oletko sinä itkuinen trolli jolla ei ole elämää

Vierailija
12/14 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-l loppupuolella ollessani ala-asteella oli muotia tyttöjen keskuudessa minkin tms hännät repun koristeena.

Vierailija
13/14 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tää on niitä itsekeksittyjä voimaantumisjuttuja taas kun täytyy sanoa jotain järisyttävää porukassa saadakseen ihailua muilta.

Vierailija
14/14 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli kokonainen turkismyssy, joka oli tehty oman lemmikkikanin nahasta. 

Tai no se oli ollut lihaa varten kasvatettu broilerikani. Ihmettelen miksei kaneja enää kasvateta Suomessa lihaksi yhtä yleisesti kuin silloin, koska nehän sikiää kuin kanit ja ovat ekologisinta mahdollista lähiruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän