Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan jo mummoksi!

Vierailija
27.02.2016 |

Olen 53-v yh-äiti, jolla on kaksi ihanaa aikuista tytärtä, joilla ei näytä olevan kiire perustaa perhettä ja saada omia lapsia. 20-vuotias kuopus alkaa vasta itsenäistyä ja pikkuhiljaa asettua ja erosi poikaystävästään vasta hiljan joten hänellä on aikaa, koska mielestäni lapsenlapseni tarvitsee kokonaisen perheen. Mutta ongelmani on esikoistyttöni. Hän täyttää jo 27 ja asuu kuitenkin avoliitossa, mutta lapsesta on ollut hädin tuskin puhettakaan.

Olen varsinkin ensimmäiselle tyttärelleni yrittänyt HYVIN hienovaraisesti jokusen vuoden vihjailla, että eikö olisi jo aika perheen lisäykselle, varsinkin sen jälkeen kun äitini pari vuotta sitten nukkui pois, eikä ukkia lapsillani ole koskaan ollutkaan. Pieni "vihjailuni" on esimerkiksi sellaista kuten nyt viime jouluna joulupöydässä, kun yritin kuitenkin hyökkäämättä eli mahdollisimman hiljaa "huokaista", että olisipa mukavaa nähdä pieni poika tai tyttö istumassa tuossa pöydän päässä mummon (eli oman äitini) paikalla. Vanhempi eli tämä 27-v ei ottanut kuuleviin korviinsa mutta kuopus sentään hymyili pientä hymyä joten näinköhän jopa nuorempi synnyttää ensimmäisenä. Se taas tarkoittaisi hänen elämäntilanteensa huomioon ottaen sitä, että tässä saa vuosiakin vielä odotella.

En missään nimessä halua painostaa varsinkaan tuota nuorempaa, mutta isosiskonsa aika alkaa olla kyllä jo täysi. Kolmekymppisenä eli jo muutaman vuoden päästä alkaa olla hedelmällisyysongelmiakin. Olen asunut jo pari vuotta yksin ja aika alkaa käydä kahden kissan kanssa pitkäksi ja haluaisin jo päästä rakastavaksi mummoksi lasteni lapsille. Onko muilla kokemusta, lohduksen ja tsemppauksen sanoja olisin tässä vailla. T. yksinäinen mummeli

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä mukaan varamummotoimintaan. On paljon pieniä ihmisiä rakastavaa, turvallista ja luotettavaa syliä vailla.

Vierailija
22/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme hätähousu, liity Tinderiin ja eti itsellesi ukko passattavaksi; sun ikäluokassa on monta pihalle potkaistua, väärinymmärrettyä velikultaa jota hyysätä tai hae vapaaehtoiseksi kaveriksi jollekulle yksinäiselle vanhukselle.. Se että painostat lapsiasi hankkimaan sulle sisältöä elämään on väärin!

Viittaat varmaan tuohon kun sanoin, että aika alkaa käydä pitkäksi. Sanoin kyllä liian kärkkäästi kun tarkoitin kyllä vain sitä, että nyt jos koskaan minulla olisi voimaa ja enemmän kuin hyvin AIKAA olla hyvä mummo lapsenlapselleni.

Eläkeiässä on kyllä aikaa, mutta ei sitä viisikymppisellä tiukasti työelämässä puurtavalla kovin paljon ole. Provoissa pitää olla tarkkana yksityiskohdissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun itsesi takia toivon, että tämä on huono provo. Mitä, jos hankkisit itsellesi täytettä omaan elämääsi ja antaisit tyttöjesi olla rauhassa. Kyllä he varmasti ilmoittavat, jos lapsia on tulossa. Maitsit, että olet yksinäinen. Tutustu uusiin ihmisiin vaikka netin kautta ja hanki uusi harrastus. Terv. n27, jolla ei kumppania ole ja, joka ei ole ollenkaan varma lasten hankinnasta. P.S. kaikki eivät lapsia saa, vaikka haluaisivat, joten aiheeseen ei kannata mennä. Haluta voi mitä vaan, mutta kaikkea ei voi saada.

Tuohon viimeiseen lauseeseen sen verran, että osaan kyllä olla elämälle kiitollinen, että minulla on nämä omat ihanat tyttäreni. :) Kaikkea ei voi saada a tiedän sen, mutta tämä asia on sellainen jota en ainoastaan tavallaan halua, vaan TOIVON enemmän kuin mitään! Jokainen äiti ansaitsee olla myös isoäiti.

AP

Vierailija
24/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme hätähousu, liity Tinderiin ja eti itsellesi ukko passattavaksi; sun ikäluokassa on monta pihalle potkaistua, väärinymmärrettyä velikultaa jota hyysätä tai hae vapaaehtoiseksi kaveriksi jollekulle yksinäiselle vanhukselle.. Se että painostat lapsiasi hankkimaan sulle sisältöä elämään on väärin!

Viittaat varmaan tuohon kun sanoin, että aika alkaa käydä pitkäksi. Sanoin kyllä liian kärkkäästi kun tarkoitin kyllä vain sitä, että nyt jos koskaan minulla olisi voimaa ja enemmän kuin hyvin AIKAA olla hyvä mummo lapsenlapselleni.

Eläkeiässä on kyllä aikaa, mutta ei sitä viisikymppisellä tiukasti työelämässä puurtavalla kovin paljon ole. Provoissa pitää olla tarkkana yksityiskohdissa!

"Yksityiskohta" jota en korosta enkä koe tässä asiassa tärkeäksi. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä useatta vuotta. Se siitä.

AP

Vierailija
25/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapsettomuushoidot menossa, miehestä johtuva lapsettomuus. Mies ei ole halunnut kertoa anopilleen, koska tämä todennäköisesti ottaisi asian hyvin raskaasti. Ja toiseksi, ei välttämättä osaisi pitää asiaa vain itsellään. Tämä on henkilökohtainen asia, joten emme halua asian leviävän muille.

Vierailija
26/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä mukaan varamummotoimintaan. On paljon pieniä ihmisiä rakastavaa, turvallista ja luotettavaa syliä vailla.

No eihän se nyt aplle passaa kun pitää olla oman vittuhedelmien vittuhedelmiä

Vierailija
27/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki itsellesi seurustelukumppani

Erosta on 11 vuotta ja toista juoppoa en taloon ota. En ole ex-ukon jälkeen ottanut enkä tule ottamaan.

AP

Joo kato kun kaikki miehethän on juoppoja. Käske nyt tyttäriesi äkkiä eroamaan juopoistaan ja hankkia lapset yksin hoidoilla!

Vierailija
28/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen äiti ansaitsee olla myös isoäiti."

Millä perusteella?

Vierailija
29/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosta on 11 vuotta ja toista juoppoa en taloon ota. En ole ex-ukon jälkeen ottanut enkä tule ottamaan.

AP

Joo kato kun kaikki miehethän on juoppoja. Käske nyt tyttäriesi äkkiä eroamaan juopoistaan ja hankkia lapset yksin hoidoilla!

No tässä iässä yksin elävät miehet kyllä lähes poikkeuksetta ovat. Olen käynyt pari kertaa nettitreffeillä ja osoittautuivat syrjäytyneiksi juopoiksi kumpikin. Katkeruutta? Ehkä joo, mutta karusti epäonnistunut liitto jättää kyllä jälkensä. Uskon kuitenkin ihmisyyteen vielä, ja minulla onkin oikein reipas vävy.

AP

Vierailija
30/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No tässä iässä yksin elävät miehet kyllä lähes poikkeuksetta ovat. Olen käynyt pari kertaa nettitreffeillä ja osoittautuivat syrjäytyneiksi juopoiksi kumpikin. Katkeruutta? Ehkä joo, mutta karusti epäonnistunut liitto jättää kyllä jälkensä. Uskon kuitenkin ihmisyyteen vielä, ja minulla onkin oikein reipas vävy.

AP

Jospa etsisit kumppania muualta kun netistä

Vierailija
31/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanot kaipaavasi mummon osaa, mutta ymmärrätkö sitten aikanaan tosiaan pitäytyä vain siinä, siis että et "ryöstä" lapsenlapsiasi omilta vanhemmiltaan?

Tiedän toki, että enemmän isovanhemmat valittavat liian raskasta taakkaansa lastenlastensa hoitamisessa, mutta näitä liiankin innokkaita "ryöstäjiä" on!

Vierailija
32/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olenkin kyllä ihan hiljaisella ajatuksen tasolla miettinytkin, ja saatan harkita enemmän ihan tosissaankin! :) Mutta olen aina ajatuksen alussa perääntynyt, sillä täyttäisikö "varalapsenlapsi" sen tarpeen, joka minussa (ja varmasti monessa muussakin on, heiltä toivoisin kommentteja)? Kun todella ja rehellisesti haluaisin vaan sen "oman"...

AP

Vierailija
33/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanot kaipaavasi mummon osaa, mutta ymmärrätkö sitten aikanaan tosiaan pitäytyä vain siinä, siis että et "ryöstä" lapsenlapsiasi omilta vanhemmiltaan?

Tiedän toki, että enemmän isovanhemmat valittavat liian raskasta taakkaansa lastenlastensa hoitamisessa, mutta näitä liiankin innokkaita "ryöstäjiä" on!

Tästä aiheesta onkin ollut paljon av-keskustelua ja kuulostaa usein hurjalta. Minusta ei tällaista "ryöstäjää" tule, vaan aina avoin syli. :)

AP

Vierailija
34/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin lohduttavaa jopa, että tämä on saanut noita provokommentteja, koska oma äitini on kahta hullumpi. Katkaisi jopa välit joksikin aikaa kun menin naimisiin elämäni miehen kanssa ja äiti sai tietää, että me emme lapsia halua, vaikka mieskin on niiiiiin täydellisen ihana unelmavävy. On kuulemma velvollisuus vanhempiaan kohtaan tehdä lapsia, mieheni varmasti jättää minut kun ei ole lasta pakottamassa meitä pysymään yhdessä ja niin edelleen. Aivan sama minulle, minä en äitini iloksi lapsia ole tekemässä, painostakoot sisaruksiani ennemmin. Miehen häälahjaksi meille teettämästä vasektomiasta oli pakko kertoa, loppui viimeinkin se älyttömyys.

Vierailija
35/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ihan yleistä, että lapsia hankitaan vasta 30v jälkeen, joten ap älä ole huolissasi. Ymmärrän kyllä, että huolestuttaa ja kun omasta kunnosta ei voi tietää, mikä se silloin on...

Vierailija
36/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vain vieraannutat tyttäresi tuolla "hienovaraisella" vihjailullasi, ap, tai sitten teet itsesi naurunalaiseksi olemalla noin läpinäkyvä. He tekevät lapsia sitten kun itse katsovat sen parhaaksi, jos lapsia ylipäätään haluavat hankkia. Vai luuletko tosiaan, että kommenteillasi on mitään positiivista vaikutusta? Että tyttäresi keskustelevat siippojensa kanssa että pitäisiköhän pyöräyttää lapsi kun tuo taas vihjaili lapsenlapsista? Tai mitä jos he yrittävätkin lasta, mutteivat ole onnistuneet, ja sinun huokailusi saa ainoastaan aikaan mielipahaa?

Hyväksy, että he elävät omaa elämäänsä eikä ole sinun asiasi puuttua siihen noin.

Kokeile sitä varamummotoimintaa. Jos löydät sydämestäsi tarpeeksi rakkautta pienokaisia kohtaan, niin nautit kyllä varalastenlasten seurastakin. Ja jos taas et, niin ehkä sinun kannattaisi miettiä uudemman kerran, onko pyyteetön mummona olo todellakin sinun kutsumuksesi.

Vierailija
37/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lohduttavaa jopa, että tämä on saanut noita provokommentteja, koska oma äitini on kahta hullumpi. Katkaisi jopa välit joksikin aikaa kun menin naimisiin elämäni miehen kanssa ja äiti sai tietää, että me emme lapsia halua, vaikka mieskin on niiiiiin täydellisen ihana unelmavävy. On kuulemma velvollisuus vanhempiaan kohtaan tehdä lapsia, mieheni varmasti jättää minut kun ei ole lasta pakottamassa meitä pysymään yhdessä ja niin edelleen. Aivan sama minulle, minä en äitini iloksi lapsia ole tekemässä, painostakoot sisaruksiani ennemmin. Miehen häälahjaksi meille teettämästä vasektomiasta oli pakko kertoa, loppui viimeinkin se älyttömyys.

Joopa joo ihan varmasti saa vasektomian noin vain

Vierailija
38/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olenkin kyllä ihan hiljaisella ajatuksen tasolla miettinytkin, ja saatan harkita enemmän ihan tosissaankin! :) Mutta olen aina ajatuksen alussa perääntynyt, sillä täyttäisikö "varalapsenlapsi" sen tarpeen, joka minussa (ja varmasti monessa muussakin on, heiltä toivoisin kommentteja)? Kun todella ja rehellisesti haluaisin vaan sen "oman"...

AP

Ymmärrän kyllä, että haluaisit lapsenlapsen, mutta tyttösi ei välttämättä halua. Silloin tätä päätöstä pitää kunnioittaa. Sinun päätöksesi oli hankkia lapsia, koska näin halusit. Kannatan tuota varamummo toimintaa, niin saat elämääsi sisältöä.

Vierailija
39/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh! En mielestäni ole painostanut ollenkaan, kerroinhan ettei lapsista ole juuri ollut puhettakaan.

Haluan myös ajatella lastenlasteni parasta, että heidän oma äitinsä eli minun lapseni ei sitten ole jo liian vanha ja "väsynyt" äidiksi, ja oman vanhemman lapseni parasta ajattelen siinä että voi pian olla pahimmassa tapauksessa niin vanha, että on noita hedelmällisyysongelmia eikä lapsia saa koskaan ollenkaan. En siis todellakaan ainoastaan omaa etuani ajattele.

AP

Onko mielessäsi mahdollisesti käynyt sellainen ajatus, että jos esikoisesi ei halua lapsia ollenkaan? Sekin on täysin mahdollista.

No kun itseasiassa on. Tiedän että vela on ennemminkin entistä "hyväksytympi elämäntapavalinta", mutta en kyllä suoraan sanottuna toivo, että oma lapseni sellainen on. Vapaaehtoisesti tai vastentahtoisesti!! Mutta niin tyhmä en ole, että siitä suoraan kysyisin (vaikka pikkuriikkisesti mieli tekisikin).

Miksei voi kysyä? Vai ettekö oo läheisiä? Itse ainakin haluaisin, että kysyttäisiin suoraan jolloin voisin kertoa mikä on suunnitelmani/kantani kyseiseen asiaan jolloin ei sitten toivottavasti tarvitse enää kuunnella niitä typeriä vihjailuja.

Mun äiti kysyi ihan suoraan ja olin siitä tosiaan ihan vaan tyytyväinen. Tietääpä nyt sekin ettei kannata vielä ainakaan pariin vuoteen odottaa lapsenlapsia.

Vierailija
40/106 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset aikoinaan hankkinut enempää lapsia, jos lapsenlapset ovat sinulle niin tärkeitä? Nyt kaikki kahden kortin varassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi