Kysykää teiniltä ihan mitä tahansa! :)
Eli siis nukuin pommiin tänään ja eikä kyytiä joten on vähän tylsää. Kyselkääs multa jotain sit :)
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Onko mutsisi ärsyttävä?
Itseasiassa ei :D Hän on se leppoisempi, kun taas isäni kanssa menee koko aika hermot ja riitelemme melkein joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako WhatsApp-keskusteluissa päättää lauseen pisteeseen ilman, et sillä on töykeä merkitys?
Miten pisteeseen päättäminen olisi töykeää :D Okei, ehkä sitten jonkun ystävän kanssa?
Mutta jos ihminen, jolle puhut, itse puhuu emojeilla ja ilman pisteitä, niin ajattelisin, että ihan hyvä olisi siten näyttää millä tuulella olet :D Mutta jos vastapuolikin kirjoittaa kieliopillisesti, ilman emojeita ja pisteillä, tottakai myös sinun kannattaa kirjoittaa samalla tavoin :D
Itse nuorena en WhatsAppissa kirjoita muille kuin ystävilleni ja perheenjäsenille, joten olen aina kirjoittanut ilman pisteitä ja emojeilla :D Mutta jos tulisi tilanne, että kirjoittaisin opettajalleni tms, kirjoittaisin varmaan samaan tyyliin kuin tässä keskustelussa.
Mielestäni emojien käyttö kertoo enemmän ihmisestä kuin pisteiden käyttö. Tämäkin on maalaisjärjellä mietittävissä, jos vastapuoli on henkilö, jota et tunne kunnolla tms, kannattaa kirjoittaa kieliopillisesti ja pisteillä, jos hän on tutumpi, voi kirjoitustapaa rentouttaa :D Mutta mitä minä olen neuvomaan aikuista ihmistä :D
Kiitti, tää selvensi! :) Törmäsin siis artikkeliin, jossa kerrottiin nykyteinien kielenkäytöstä somessa jne. (yritin ettiä sitä sulle) ja hämmästelin, kun siinä kerrottiin, et "ok." oli siinä esimerkissä töykeä vastaus ja nimenomaan pisteen takia. WhatsAppailen nykyisin opiskelujen takia kymmen vuotta itseäni nuorempien kanssa ja epäilen vaikuttavani mummolta. Mun teinivuosina pisteettä päättyvä tekstari oli töykeä, kun vastaanottaja ei voinu tietää jatkuuko juttu. Mut oot ehdottomasti oikeassa, et pitää osata mukautua erilaisiin viestintätapoihin esim. tuttuuden mukaan. :) Kaikki aikuisetkaan ei tajua sitä!
Joudutko tekemään paljon/säännöllisesti kotitöitä? Siivous, ruuanlaitto? Saatko viikkorahaa? Oletko 3 am ryhmässä? Pyöritkö ylilaudalla?
Vierailija kirjoitti:
Joudutko tekemään paljon/säännöllisesti kotitöitä? Siivous, ruuanlaitto? Saatko viikkorahaa? Oletko 3 am ryhmässä? Pyöritkö ylilaudalla?
Teen jonkin verran kotitöitä, siivoan ja tiskivuoroa :D Sitten kesäisin maataloustöitä. En saa viikkorahaa, enkä ole tuossa ryhmässä (en pyöri facebookissa edes paljoa) enkä ylilaudalla.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö kesällä festareille?
Ehkä yksille kaverini kanssa. Olisin halunnut weekendeille, mutta täytän 15 kesän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö tytöistä?
Olen hetero.
Minulla alkoi tänään hiihtoloma :D En siis ollut koulussa viimeisenä päivänä.
Menen laskettelemaan kolmisen kertaa ja vietän aikaa kavereiden kanssa.
Mitkä turvikset? :D