Kysykää teiniltä ihan mitä tahansa! :)
Eli siis nukuin pommiin tänään ja eikä kyytiä joten on vähän tylsää. Kyselkääs multa jotain sit :)
Kommentit (72)
ei sitä viidennen ja kuudennen juuren eroa välttämättä opi laskimella
Vierailija kirjoitti:
ei sitä viidennen ja kuudennen juuren eroa välttämättä opi laskimella
Kirjoitin itsekin väärin ^(-6)eli näin:(X^(1/2))^(1/3)=X^(1/2 * 1/3)=X^(1/6)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä, olisiko Antti Rinne sopiva pääministeriksi entä miksi Sdp:n kannatus nousee vaikkei tee mitään?
Kyllä Antti ihan sopiva pääministeri on siinä missä joku Stubbi tai Sipiläkin. SDP:n kannatus nousee tietysti siksi, kun nyt vallassa olevat puolueet tekevät kaiken päin peetä. Tai siis yrittävät tehdä. Tosiasaiassahan ne eivät ole toistaiseksi tehneet mitään muuta kuin uhkailleet ja vatuloineet.
Millä tapaa päin peetä? Onhan hallitus yrittänyt tehdä leikkauksia mutta jokainen taho itkemässä ettei saisi leikata.
Sillä tapaa, että se leikkaa ihan vääristä asioista. Kun pienituloisen palkkaa leikataan, niin tietenkin ostovoima pienenee ja kotimarkkinat kärsii ja seurauksena lisää työttömyyttä.
Leikkamisvaraa kyllä löytyy yllinkyllin. Maatalouden kotimainen tuki kokonaan pois, ruotsi vähemmistökieleksi, yritystuet minimiin (vääristää kilpailua) ja julkiselta puolelta ihmisten ja yrittäjien elämää jarruttavat turhat virkamiehet huittulanhemmettiin. Niin ja tottakai yhteiskunnan varojen kuppaamiselle veroparatiiseihin ehdoton stoppi. Tossa olis noin niinkun ens alkuun muutaman miljardin leikkaukset, kelpaako?
nyt rupes palautumaan matikantunnit mieleen kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mopoa? Mulla oli ku olin sun ikänen :)
Oon toivonut, mönkijä ja skootteri on (siskojen vanhat). Mutta sain päättää joko uusi peltoauto, tai mopo, enkä tiedä kumpaa tarvitsisin enemmän :D
Vierailija kirjoitti:
Onko turvavyöt noloja?
Ei, mutta en aina käytä linja-autossa turvavyötä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Directioner?
En, se vaihe meni ohi jo kolmisen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö nuorekkaista 34 vuotiaista urheilullisista miehistä?
Voi helvetti sentään, joku roti nyt :D
Vierailija kirjoitti:
Odotan kysymyksiä :)
Kuuntelevatko nykyiset nuoret black- ja death metallia? Tai siis ns. rankempaa ja vakavampaa metallia, ei mitään valtavirta/listatavaraa? Innostuin tuosta black metallista kun olin yläasteella, olin noin 15-vuotias silloin ja kuuntelen edelleen samaa musiikkia ja olen nyt 34-vuotias. No tietysti olen löytänyt uusiakin bändejä. Ainakaan tässä pienehkössä kaupungissa ei ole monia saman musiikin harrastajia.
Asutko kaupungissa? Ja miksi, oi miksi meinaa teini joka aamu myöhästyä bussista? Eli aivan sama mihin aikaan herää, hommat jää aina viimetippaan. Siis en muista omasta nuoruudesta tuollaista, eikä teini osaa kertoa vastausta. Ihan kun ajantaju jotenkin muuttuisi, koska ihan tarkoituksella siirtää herätystä aiemmaksi, että kerkiäisi paremmin, mutta lopputulos aina sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan kysymyksiä :)
Kuuntelevatko nykyiset nuoret black- ja death metallia? Tai siis ns. rankempaa ja vakavampaa metallia, ei mitään valtavirta/listatavaraa? Innostuin tuosta black metallista kun olin yläasteella, olin noin 15-vuotias silloin ja kuuntelen edelleen samaa musiikkia ja olen nyt 34-vuotias. No tietysti olen löytänyt uusiakin bändejä. Ainakaan tässä pienehkössä kaupungissa ei ole monia saman musiikin harrastajia.
Olen huomannut nykynuorison kuuntelevan tätä mitä esim. spotifyn top50 listalta löytyy, nrj-kanavilta tulevaa musiikkia. Monikaan ei kuuntele rockia, metallia tms.
Itse en kuuntele tätä samanlaista musiikkia mitä muut, kuuntelen juurikin metallia, rockia, räppiä ja näiden alalajeja, vai miksikä niitä kutsutaankaan :D Mutta toisaalta olen huomannut ystäväni, joka on Aitoossa Anna Tapion koulussa, siellä on tosi in suomalainen rap, joiden sanoitukset ovat syviä ja puhuttelevat vakavempia aiheita.
Mutta mitä itse olen huomannut, valtaosa kuuntelee juuri sitä mitä nrj-kanavalta tulee, spotifyn top50 listoilta löytyvää musiikkia ja muutenkin sellaista musiikkia, jossa melodia ja sanat ovat toistuvia :D
Vierailija kirjoitti:
Asutko kaupungissa? Ja miksi, oi miksi meinaa teini joka aamu myöhästyä bussista? Eli aivan sama mihin aikaan herää, hommat jää aina viimetippaan. Siis en muista omasta nuoruudesta tuollaista, eikä teini osaa kertoa vastausta. Ihan kun ajantaju jotenkin muuttuisi, koska ihan tarkoituksella siirtää herätystä aiemmaksi, että kerkiäisi paremmin, mutta lopputulos aina sama.
Asun aika pienessä kylässä :D
Mutta oletko huomannut nuoren valvovan pitkään? Ainakin itselläni eilen meni pitkään kun huomasin yhdeksän aikaan muiden puhuvan kokeesta, ja aloin sitten lukemaan ja nukahdin myöhään, joka taas johti siihen, että nukuin pommiin.
Sitten taas se, että koulu on todellakin suurelle osalle kamala paikka, tylsäähän siel on, ja en mäkään siitä pidä. Ehkä nuori ei vaan halua mennä kouluun, koska siellä saattaa olla vastassa jotain, esim. kiusaamista.
Toisaalta kyseessä vaan voi olla se, ettei jaksa, ei halua ja ei jaksa herätä. Koulu on kuitenkin rankkaa, riippuen millä luokka-asteella on. Ja siihen ei auta kuin se, että nuoren on jollain tapaa pakko opetella itse olemaan ajoissa ja nousta sieltä sängystä.
Itse huolehdin siitä, milloin herään ja ehdinkö linja-autoon, itsellänikin menee viime tippaan yleensä ja menen nukkumaan myöhään. Ja tuntuu, mitä enemmän kokeita, mitä lähempänä lomaa, sitä enemmän alkaa väsymään eikä jaksa nousta, ei ole motivaatiota.
Saako WhatsApp-keskusteluissa päättää lauseen pisteeseen ilman, et sillä on töykeä merkitys?
Vierailija kirjoitti:
Saako WhatsApp-keskusteluissa päättää lauseen pisteeseen ilman, et sillä on töykeä merkitys?
Miten pisteeseen päättäminen olisi töykeää :D Okei, ehkä sitten jonkun ystävän kanssa?
Mutta jos ihminen, jolle puhut, itse puhuu emojeilla ja ilman pisteitä, niin ajattelisin, että ihan hyvä olisi siten näyttää millä tuulella olet :D Mutta jos vastapuolikin kirjoittaa kieliopillisesti, ilman emojeita ja pisteillä, tottakai myös sinun kannattaa kirjoittaa samalla tavoin :D
Itse nuorena en WhatsAppissa kirjoita muille kuin ystävilleni ja perheenjäsenille, joten olen aina kirjoittanut ilman pisteitä ja emojeilla :D Mutta jos tulisi tilanne, että kirjoittaisin opettajalleni tms, kirjoittaisin varmaan samaan tyyliin kuin tässä keskustelussa.
Mielestäni emojien käyttö kertoo enemmän ihmisestä kuin pisteiden käyttö. Tämäkin on maalaisjärjellä mietittävissä, jos vastapuoli on henkilö, jota et tunne kunnolla tms, kannattaa kirjoittaa kieliopillisesti ja pisteillä, jos hän on tutumpi, voi kirjoitustapaa rentouttaa :D Mutta mitä minä olen neuvomaan aikuista ihmistä :D
Miksi teinit kommentoivat instassa enimmäkseen emojikuvilla. Kehitysvamma päässä?
Mitä teet hiihtolomalla? Oletan sen olevan sinullakin viikolla 10. Pelottaako turvikset?
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinit kommentoivat instassa enimmäkseen emojikuvilla. Kehitysvamma päässä?
Helppo tapa kertoa pitävänsä toisen kuvasta. Laitat sydämiä, tai emojeita sydänsilmillä, toinen tietää jo heti että toinen pitää hänen kuvastaan. Miksi se olisi kehitysvamma?
eli pitäs kirjottaa oikeestaan 1/((x^2)^3) ?