Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin onnelliset päivitykset tekivät katkeraksi

Vierailija
26.02.2016 |

Luinpa tuossa taannoin Anna-lehteä. Eräs mies kertoi kuinka havahtui siihen, että onnelliset päivitykset facessa saivat hänet katkeraksi ja hän ymmärsi hakea apua katkeruuteensa.
Täällä törmää aina siihen kuinka iloiset ja onnelliset päivitykset vituttavat naisia. Olen sitä ihmetellyt. Heti vielä naureskellaan vahingoniloisena perään että kuinka tämä tietää ettei se elämä niin auvoista ole!
Moni on kyllä tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa päivittää vain iloista eli olla positiivinen vaikka tapahtuisi negatiivistakin. Ja maailmassa on kyllä oikeasti onnellisia ihmisiä, uskokaa pois. Miksi suomalaiselle naiselle on niin helvetin vaikea olla iloinen toisen puolesta? Kuola valuten odotetaan vain surullisia päivityksiä.
Itse olen onnellinen oikeasti. Hyvä työ, hyvä mies ja ihanat lapset. Näistä päivitän iloista ja onnellista. En näe tarpeelliseksi päivittää juoposta äidistäni tai sairaasta veljestäni. Ne eivät kuulu mielestäni faceen.
Tiedän monia ihmisiä joilla on kaiken onnen lisäksi vielä terve sukukin. Kaikki siis hyvin. Toki heilläkin on varmasti flunssaa ja pahoja päiviä, mutta miksi päivittäisivät siitä faceen?
Haluatte siis ilmeisesti lukea vain toisten valitusta ja tuskaa? Tällaisen käsityksen olen av:sta saanut.

Kommentit (247)

Vierailija
201/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.talouselama.fi/uutiset/tama-tuskin-yllattaa-facebookin-kaytt…

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/staying-o…

Varmasti totta, että facebookin tai somen ylipäätään jatkuva käyttö tekee onnettomaksi. Se kun ei korvaa oikeaa elämää. Tässä ei kuitenkaan puhuttu, että onnellisia päivityksiä tekevät ovat onnettomia oikeassa elämässä.

Sen sijaan on tutkittu, että ihmiset masentuvat lukiessaan onnellisia päivityksiä facessa. Siksi, jos on taipumusta alakuloon tai kateellisuuteen, ei kannata roikkua facessa.

Olet tainnut ymmärtää vähän väärin. Luitkos jo tuon toisen, jossa "onnellisia" päivityksiä tehneillä huomattiin olevan heikko itseluottamus ja narsistisia piirteitä. Netti on täynnä vastaavia tutkimuksia. Mutta sinun mielipiteesi on silti tietysti ainoa oikea, viis joidenkin yliopistojen tutkimuksista. Siellä sinun Facebook-koulussa kun kerrottiin ihan toista! Se oli siellä elämänkoulun naapurissa!

Edelleen et ole löytänyt tutkimuksia missä sanotaan että onnellisia päivityksiä tekevät ovat onnettomia. Aivan. Kun onnellisia päivityksiä tekevä voi olla onnellinen tai onneton. Kumpikin yhtä mahdollisia.

168

Kyllä niitä varmasti löytyy, että useimmat ovat onnettomia. Täytyy etsiä. Matala itsetunto ja narsismi nyt jo kielivät siitä. Missäs ne sinun tutkimuksesi ovat, joissa kerrotaan hehkuttajien olevan oikeasti onnellisia?

Vierailija
202/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli summa summarum. Tämän yhden mukaan onnellisia päivittävä ei voi koskaan missään tilanteessa olla sitä vaan hän on aina onneton. Selvä. Olen sanaton...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti totta, että facebookin tai somen ylipäätään jatkuva käyttö tekee onnettomaksi. Se kun ei korvaa oikeaa elämää. Tässä ei kuitenkaan puhuttu, että onnellisia päivityksiä tekevät ovat onnettomia oikeassa elämässä.

Sen sijaan on tutkittu, että ihmiset masentuvat lukiessaan onnellisia päivityksiä facessa. Siksi, jos on taipumusta alakuloon tai kateellisuuteen, ei kannata roikkua facessa.

Olet tainnut ymmärtää vähän väärin. Luitkos jo tuon toisen, jossa "onnellisia" päivityksiä tehneillä huomattiin olevan heikko itseluottamus ja narsistisia piirteitä. Netti on täynnä vastaavia tutkimuksia. Mutta sinun mielipiteesi on silti tietysti ainoa oikea, viis joidenkin yliopistojen tutkimuksista. Siellä sinun Facebook-koulussa kun kerrottiin ihan toista! Se oli siellä elämänkoulun naapurissa!

Edelleen et ole löytänyt tutkimuksia missä sanotaan että onnellisia päivityksiä tekevät ovat onnettomia. Aivan. Kun onnellisia päivityksiä tekevä voi olla onnellinen tai onneton. Kumpikin yhtä mahdollisia.

168

Kyllä niitä varmasti löytyy, että useimmat ovat onnettomia. Täytyy etsiä. Matala itsetunto ja narsismi nyt jo kielivät siitä. Missäs ne sinun tutkimuksesi ovat, joissa kerrotaan hehkuttajien olevan oikeasti onnellisia?

Matala itsetunto ja narsismi eivät ole synonyymeja onnettomalle

Vierailija
204/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://healthland.time.com/2011/01/27/youre-not-alone-misery-has-more-c…

http://m.ndtv.com/offbeat/faking-happiness-on-facebook-those-likes-aren…

Tuossa taas lisää hyvää tekstiä Facebook- "onnellisuudesta". Joka useasti on pelkkää onnettoman ihmisen teeskentelyä.

Vierailija
205/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

168

Matala itsetunto ja narsismi eivät ole synonyymeja onnettomalle

Ovatko sitten onnelliselle? Älä naurata. :D

Vierailija
206/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yltiöpositiiviset päivitykset lähinnä huvittavat, paljon enemmän ärsyttää tällaiset ns. ammattivalittajat, jotka eivät koskaan päivitä muusta kuin siitä, miten paskaa asia x taas on. Mikään ei mukamas ole koskaan hyvin, jäkä jäkä. Tähän lisäksi vielä ne "mua vituttaa niin paljon!!!" -päivitykset ja "siis en voi tässä kertoo miks" -kommentit, niin ai että...

Mysteeripäivittäjät on perseestä!

"Siis voi ei, mitä mä nyt teen???? " ja ei kuitenkaan avaa millään lailla

Tai: Nyt teki eräs ihminen viimeisen temppunsa"

Olen ollut niin kauan pois facesta, että olin unohtanut mysteeripäivittäjät! Aina samat tyypit, yleesä vähintään kerran viikossa, muka joku kryptinen päivitys. Asia lopen ihan turhanpäiväinen, mutta saahan noilla huomiota. 😂

Yksi syy facen lopettamiseeen oli se, että illan vietoissa ihmiset keskittyi enemmän fb:n päivitykseen, kun läsnäoloon. Välillä ihan ihmeissään luin, kuinka huikean hauskoissa menoissa olin ollut mukana. Todellisuus -> ruoka oli ihan ok, mutta seura tylsää, kun kaveri rämppäsi koko illan kännykkää.

Vierailija
207/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus mikä ketju!! Te ette voi kukaan tietää toisen elämää. Ihminen itse tietää parhaiten. Varmasti voi monikin olla oikeasti onnellinen, joka sitä sanoo olevansa! Toki voi feikatakin, yhtä mahdollista. Mutta ääripäät ovat molemmat väärässä. Tässäkin pätee kultainen keskitie. Eli varmaankin noin puolet ovat mitä päivittävät ja puolet eivät. Se vielä ihmetyttää, että miksi se uskotaan, jos kirjoittaa että on onneton, mutta sitä ei uskota jos joku sanoo olevansa onnellinen. Johtuuko se suomalaisesta mentaliteetista? Annetaan nyt ihmisten päivittää mitä haluavat. Oli se hehkutusta tai valitusta tai jotain siltä väliltä. Kaikkein paras on keskittyä omaan elämään.

Vierailija
208/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli summa summarum. Tämän yhden mukaan onnellisia päivittävä ei voi koskaan missään tilanteessa olla sitä vaan hän on aina onneton. Selvä. Olen sanaton...

Etkö oikeasti osaa lukea? Oliko se edellisellä sivulla missä väänsin sinulle rautalangasta, että kyllä voi olla, mutta todennäköisemmin ei ole. Tuossa minulla on nyt monta tutkimusta, jotka ovat puolellani. Missäs ne omat todisteesi ovat? Vai meinaatko, että mielipiteesi on parempi kuin oikeat tutkimukset? Hyvin sä jaksat, taidat olla oikeasti aika onneton :D

Vierailija
209/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://healthland.time.com/2011/01/27/youre-not-alone-misery-has-more-c…

http://m.ndtv.com/offbeat/faking-happiness-on-facebook-those-likes-aren…

Tuossa taas lisää hyvää tekstiä Facebook- "onnellisuudesta". Joka useasti on pelkkää onnettoman ihmisen teeskentelyä.

Tuota tuossa oli ikäänkuin testi, missä mies testasi eri päivityksiä. Ainakin tuo yksi, minkä klikkasin

Vierailija
210/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti osaa lukea? Oliko se edellisellä sivulla missä väänsin sinulle rautalangasta, että kyllä voi olla, mutta todennäköisemmin ei ole. Tuossa minulla on nyt monta tutkimusta, jotka ovat puolellani. Missäs ne omat todisteesi ovat? Vai meinaatko, että mielipiteesi on parempi kuin oikeat tutkimukset? Hyvin sä jaksat, taidat olla oikeasti aika onneton :D

Yksikään tutkimuksistasi ei ole sanonut, että joka ainoa joka jakaa onnellisia päivityksiä, on onneton.

En ole ainoa ketjussa. Enkä ole facessa. Enkä ole onnellinen. Mutta sinun mustavalkoisuutesi ja kateutesi vituttaa.

168

Vierailija
211/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekulle on helvetillinen ongelma toisten päivitykset. Etenkin jos ne on onnellisia. Ei hyvää päivää!!!!

Vierailija
212/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yltiöpositiiviset päivitykset lähinnä huvittavat, paljon enemmän ärsyttää tällaiset ns. ammattivalittajat, jotka eivät koskaan päivitä muusta kuin siitä, miten paskaa asia x taas on. Mikään ei mukamas ole koskaan hyvin, jäkä jäkä. Tähän lisäksi vielä ne "mua vituttaa niin paljon!!!" -päivitykset ja "siis en voi tässä kertoo miks" -kommentit, niin ai että...

Mysteeripäivittäjät on perseestä!

"Siis voi ei, mitä mä nyt teen???? " ja ei kuitenkaan avaa millään lailla

Tai: Nyt teki eräs ihminen viimeisen temppunsa"

Olen ollut niin kauan pois facesta, että olin unohtanut mysteeripäivittäjät! Aina samat tyypit, yleesä vähintään kerran viikossa, muka joku kryptinen päivitys. Asia lopen ihan turhanpäiväinen, mutta saahan noilla huomiota. 😂

Yksi syy facen lopettamiseeen oli se, että illan vietoissa ihmiset keskittyi enemmän fb:n päivitykseen, kun läsnäoloon. Välillä ihan ihmeissään luin, kuinka huikean hauskoissa menoissa olin ollut mukana. Todellisuus -> ruoka oli ihan ok, mutta seura tylsää, kun kaveri rämppäsi koko illan kännykkää.

Haha! Niinpä

"En voi kestää, tää on jotain niin kamalaa!"

"Jälleen kerran tulin pettymään pahasti, kiitos vaan eräälle paskapäälle"

Vierailija
213/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään tutkimuksistasi ei ole sanonut, että joka ainoa joka jakaa onnellisia päivityksiä, on onneton.

En ole ainoa ketjussa. Enkä ole facessa. Enkä ole onnellinen. Mutta sinun mustavalkoisuutesi ja kateutesi vituttaa.

168

Et voi olla noin tyhmä. Äo varmasti apinan tasoa. Eihän tuollaista mainitsemaasi tutkimusta voi olla edes olemassa, eikä kukaan ole edes tuollaista väittänyt. Sinä taas et halua uskoa, että kaikki onnellisuuttaan hehkuttavat eivät ole oikeasti onnellisia, vaikka asiaa on oikeasti tutkittukin ja todisteet ovat olemassa. Jokainen normaali sen tajuaa tutkimattakin. Facebookkiin kun voi kirjoittaa, mitä mieleen tulee. Voi olla rehellinen tai valehdella, miten haluaa. Sinun tyhmyytesi ja pakkomielteisyytesi säälittää.

Vierailija
214/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta kummastuttaakin että halutaan julkaisujen näkyvän myös kavereitten kavereille, ihan ku kiinnostais, huomaamatta jää sitten omien kavereiden päivityksiä. EN HALUA tietää susta mitään jos et ole kaverini, kiitos!

Vierailija
215/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

168

Et voi olla noin tyhmä. Äo varmasti apinan tasoa. Eihän tuollaista mainitsemaasi tutkimusta voi olla edes olemassa, eikä kukaan ole edes tuollaista väittänyt. Sinä taas et halua uskoa, että kaikki onnellisuuttaan hehkuttavat eivät ole oikeasti onnellisia, vaikka asiaa on oikeasti tutkittukin ja todisteet ovat olemassa. Jokainen normaali sen tajuaa tutkimattakin. Facebookkiin kun voi kirjoittaa, mitä mieleen tulee. Voi olla rehellinen tai valehdella, miten haluaa. Sinun tyhmyytesi ja pakkomielteisyytesi säälittää.

Et sinäkään fiksulta vaikuta kun toisia haukut apinaksi. Onko tämä asia näin kamala sulle? Siis toisten onnellisuus?

Vierailija
216/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekulle on helvetillinen ongelma toisten päivitykset. Etenkin jos ne on onnellisia. Ei hyvää päivää!!!!

Jankuti jankuti... Monta kertaa ajattelit vielä saman viestin laittaa? :D Taitaa ottaa totuus koville. Jotkut ehkä näkevätkin päivitystesi läpi, sitäkö pelkäät? Ihan mielenkiinnosta, oletko mies vai nainen?

Vierailija
217/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vasta kummastuttaakin että halutaan julkaisujen näkyvän myös kavereitten kavereille, ihan ku kiinnostais, huomaamatta jää sitten omien kavereiden päivityksiä. EN HALUA tietää susta mitään jos et ole kaverini, kiitos!

Poista tilisi jos noin ahdistaa

Vierailija
218/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti... Monta kertaa ajattelit vielä saman viestin laittaa? :D Taitaa ottaa totuus koville. Jotkut ehkä näkevätkin päivitystesi läpi, sitäkö pelkäät? Ihan mielenkiinnosta, oletko mies vai nainen?

Eka viestini tähän soppaan. En ole facebookissa. Olin kyllä . Nyt vain instassa. 32 v. Nainen. Otahan happea.

Vierailija
219/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetas jo toi trollaaminen.

168

Vierailija
220/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

168

Laita sellainen tutkimus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi