Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidan työkseni vanhuksia, kysyttävää?

Vierailija
25.02.2016 |

😊

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai siis vanhus usein vaan kuolee ilman edeltäviä oireita? Sydänkö se pettää vai mikä?

No usein ihminen voi olla sen oloinen että kuolee pian ja sitten se onkin ihan joku muu joka menee.

Sydän se yleensä vaan ei jaksa enää.

Ap

Vierailija
62/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää joku nyt hemmetti oikeasti tuolle nykyvanhustenhoidolle jotakin.

Sille ei hoitajat eli suoritusporras voi mitään. Vanhuspalvelulain  piti parantaa asioita, mutta kävikin päinvastoin. Kunnat käyttävät kaikki porsaanreiät saadakseen kulut pienemmiksi. Laitospaikkoja vähennetään, mutta henkilökunnan virkoja ei siirretä kotihoitoon, kuten olisi ollut tarkoitus. Ja yksityiset tekevät bisnestä, ei niitä kiinnosta inhimillinen hoito. Työskentelen itse kotihoidossa. Lähetämme tarvittaessa lanssilla vanhuksia päivystykseen, mutta heidät kotiutetaan usein samantien tai lyhyen osastojakson jälkeen. Ympärivuorokautisen hoidon paikkoja ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikki dementtejä?

Sanoisin että erilaisia dementoivia sairauksia löytyy 95 % asukkaistamme.

Ap

Vierailija
64/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua sinulle ap, että jaksat hommaa. Itse olen lähihoitaja, aikuisena opiskellut alalle, huomasin että minusta ei ole työskentelemään ryhmäkodeissa, palvelutaloissa, missä asukkaat asuvat pitkäaikaisesti. Kyllästyin samoihin rutiineihin ja samoihin asukkaisiin, samoine huolineen. Jokainen päivä sitä samaa, kaipasin vaihtelua. Nykyään työskentelen sairaalassa. akuuttiosastolla, jossa potilaat tulevat ja menevät nopealla kierrolla. Tämä sopii itselleni. Olen rehellisesti tunnustanut itselleni, että en ole hoitaja, joka jaksaa samaa asukasta pitkiä aikoja. Nykyisessä työssäni olen parempi hoitaja, ilman kyllästymistä. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
65/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa tapauksissa tehdään hoitamattajättämispäätös, vaikka vanhus on hoitotahdossaan halunnut kaikkea hoitoa loppuun asti?

Lääkäri päättää nämä.

Ap

Vierailija
66/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin olemme tyytyväisiä isän palvelutalon hoitajiin jokaiseen. Ehkä se johtuu siitä, että hoitajilla tuntuu olevan keskenään hyvä henki. Yleensä on kaksi vuorossa ja harjoittelijoita joskus lisänä. Asukaspaikkoja on 13, aina ei ole täynnä, mutta yleensä on.

Miten jaksatte sen jatkuvan kuolemisen? Tottuuko siihen. Isäni  (86) on ollut nyt liikuntavamman ja heikkonäköisyyden (toinen silmä sokea, toisella näkee sen, verran, että pystyy liikkumaan itse) vuoksi paikka viisi vuotta, samassa talossa on suurin osa henkisesti virkeitä. Mutta hän on toiseksi pisimpään ollut asukas, kun koko ajan kuolee joku.  Isä on henkisesti virkeä, mutta tämä tuttumen kuoleminen masentaa, kun ystäviä ja tuttavia kuolee paljon muutenkin.

Miten hoitajat, jotka näkevät sitä vielä enemmän, jaksavat sen, että asukkaat kuolevat vähän väliä? Ainakin isän kanssa hoitajat tuntuvat olevan jollain tapaa läheisiä, juttelevat paljon - toki tekevät työnsä, mutta heillä on taito jutella samalla kun tekevät hoitotoimenpiteitä. 

Itse koen että näin sen kuuluukin mennä. Iäkäs ihminen kuolee. Kyllä siihen tottuu mutta toki se koskettaa. Sitten kun lakkaa koskettamasta on aika vaihtaa hommia.

Tottakai ihmisiin kiintyy. Ja monesti läheisten suru jotka oppii myös " tuntemaan", sattuu myös.

Ap

Vierailija
67/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua sinulle ap, että jaksat hommaa. Itse olen lähihoitaja, aikuisena opiskellut alalle, huomasin että minusta ei ole työskentelemään ryhmäkodeissa, palvelutaloissa, missä asukkaat asuvat pitkäaikaisesti. Kyllästyin samoihin rutiineihin ja samoihin asukkaisiin, samoine huolineen. Jokainen päivä sitä samaa, kaipasin vaihtelua. Nykyään työskentelen sairaalassa. akuuttiosastolla, jossa potilaat tulevat ja menevät nopealla kierrolla. Tämä sopii itselleni. Olen rehellisesti tunnustanut itselleni, että en ole hoitaja, joka jaksaa samaa asukasta pitkiä aikoja. Nykyisessä työssäni olen parempi hoitaja, ilman kyllästymistä. Tsemppiä sinulle!

Täällä toinen samaluonteinen hoitaja. Vanhuspuolella (laitoshoidossa) nyt viisi vuotta. Tänä keväänä valmistun sairaanhoitajalle ja suuntaudun akuuttityöhön. Työn ohessa opiskelu on ollut raskasta, mutta joka työvuoro, kun painin pienessä vessassa yltäpäältä ulosteessa olevan harhaisen vanhuksen kanssa, saan lisäpuhtia opintoihin. Onhan noita esim. päivystyksessäkin, mutta ei tartte vuosia katsella samoja hoidettavia. Muistisairaille on tietenkin paras, että on tutut hoitajat, mutta ei sovi mulle. Nostan tosiaan hattua niille jotka vuosikymmeniä jaksavat.

Toinen hoituri

Vierailija
68/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne ei-dementit kestävät siellä dementtien kanssa?

Vierailija
69/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten haluaisit muuttaa Suomen vanhustenhoitoa?

Pois tästä kotihoitomallista, useammille se ei riitä.

Ne jotka päättää vanhustenhoidosta lait ym , vkoksi tekemään tota työtä.

Vanhuksilla ei saisi tehdä bisnestä. Vanhainkotien johtajille hoitoalan koulutus pakolliseksi.

Lisää henkilökuntaa joka kohdennettu oikein.

Ap

Vierailija
70/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuvuus on ikävää ja kaikenlaiset harjoittelijat, jotka tulevat ja menevät.

Mieheni isä oli kotipalvelun asiakas. Vihossa oli koko ajan uusia nimiä. Kukaan ei ollut koskaan paria kuukautta kauempaa.

Tehtiin kansio miehen isän taustoista ja mieltymyksistä. Siis ihan kaupunki sellaisen käski omaisten täyttää ja laittaa esille. . Kukaan hoitaja ei ollut siihen koskenut milloinkaan.

Vierailija
71/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ei-dementit kestävät siellä dementtien kanssa?

Hyvä kysymys.

Yleensä heillä muita vaivoja että eivä terveitä kuitenkaan ole. Mutta kyllä esim käyskentely,asioiden jankkaus ja toisten huoneisiin meno ärsyttää muita.

Ap

Vierailija
72/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitwn estetään, ettei kynsisieni tartu pesutilan lattiasta. (Kivulias vaiva, eikä vanhuksella enää parannu)

Vierailija
73/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtuvuus on ikävää ja kaikenlaiset harjoittelijat, jotka tulevat ja menevät.

Mieheni isä oli kotipalvelun asiakas. Vihossa oli koko ajan uusia nimiä. Kukaan ei ollut koskaan paria kuukautta kauempaa.

Tehtiin kansio miehen isän taustoista ja mieltymyksistä. Siis ihan kaupunki sellaisen käski omaisten täyttää ja laittaa esille. . Kukaan hoitaja ei ollut siihen koskenut milloinkaan.

Surullista 😕

Itse koen vanhuksen elämänkaaren tärkeimmäksi jutuksi. Siten voin ymmärtää vanhusta ja antaa parempaa hoitoa.

Ap

Vierailija
74/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten haluaisit muuttaa Suomen vanhustenhoitoa?

Pois tästä kotihoitomallista, useammille se ei riitä.

Ne jotka päättää vanhustenhoidosta lait ym , vkoksi tekemään tota työtä.

Vanhuksilla ei saisi tehdä bisnestä. Vanhainkotien johtajille hoitoalan koulutus pakolliseksi.

Lisää henkilökuntaa joka kohdennettu oikein.

Ap

Ei viikoksi vaan koko neljän viikon älytön lista ykkösvapailla vuorot tyylii: ilta, aamu, ilta, ilta, pätkäaamu, yö, 1 vapaa, ilta aamu, aamu jne... ja vapailla tietenkin paikkaavat sairastuneita tai tekevät pari tuplavuoroa listan aikana.

Vierailija
75/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitwn estetään, ettei kynsisieni tartu pesutilan lattiasta. (Kivulias vaiva, eikä vanhuksella enää parannu)

Useimmat peseytyy/ pestään oman huoneen suihkussa.

Saunaan pääsee 1x vkossa ne jotka haluaa ja siivoojamme pesee lattiat silloin stydillä aineella.

Ap

Vierailija
76/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri ap politiikkaan. Tuo sun parannuslistasi on hyvä

Vierailija
77/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on stydi aine? En oo kuullutkaan.

Vierailija
78/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyri ap politiikkaan. Tuo sun parannuslistasi on hyvä

Kiitti 😀

Ap

Vierailija
79/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klorinin ja veden lantraaminen stydiksi aineeksi siistijöiden salaisella reseptillä =9

Vierailija
80/125 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, en ole siivooja. Mutta jollakin desinfioivalla aineella.Eli stydimpää kun joku yleispesuaine. Eipä ole sieni-infektioita meillä.

Ap