Eikö täällä oikeesti ole ketään, jolla on hyvä anoppi?
Onkohan ollu yhtään ketjua, jossa anoppia olis kehuttu.
No, minä kehun! Minun anopista tekee hyvän se, ettei koskaan puutu meidän perheen asioihin/päätöksiin, mutta neuvoo jos kysytään. Ei pidä poikaansa "ihmelapsena", pyydettäessä auttaa aina. Kyläilyistä sovitaan yhdessä. Vaikka on leski ja asuu aika lähellä ei tuppaa kylään ihan jatkuvasti. Vaikka ei se haittaiskaan, tullaan hyvin toimeen.
Voin puhua hänelle luottamuksella, tämä onkin tärkeää, koska oma äitini on kuollut.
Onko muita joilla hyvä suhde anoppiin.
Kommentit (48)
Mullakin on nyt :) edellinen kokelas oli täysi hullu.
Olosuhteiden pakosta asutaan saman katon alla miehen ja anopin kanssa, tai siis olen siellä 4 päivää viikosta. Laitetaan yhdessä ruokaa ja kaikki sujuu hyvin. Ei puutu mieheni asioihin liikaa. Toivottavasti menee jatkossakin kaikki hyvin.
Anoppi on niin kauan mukava kun pysyy muualla ja hiljaa
Minulla on ihan mukava anoppi. Hänessä ja puolisossani on todella paljon samaa, kumpikaan ei esimerkiksi ole yltiösosiaalinen ("pitäisi nähdä vähintään xkrt viikossa ja soitella päivittäin"), ja kumpikaan ei liiemmin kysele tai utele. Asioiden sopiminen on helppoa, ja kun jotain on lyöty lukkoon (yhdessä sovittu etukäteen), niin asioita ei lähdetä enää muuttelemaan.
Toistaiseksi minulla ja avokilla ei ole lapsia. En tiedä, miten anoppisuhde tulee toimimaan, jos jälkikasvua meille joskus siunaantuu. Nyt ollaan tosiaan nähty niin harvakseltaan (noin kerta kuukauteen/kahteen), ja pidetty vierailut niin lyhyinä (pari kolme tuntia), ettei ongelmia ehdi syntyä. Jos olisi lapsia, niin sillon tulisi nähtyä varmasti useammin, jolloin meidän suhde anopin kanssa voisi alkaa kukoistaa/kiristää hermoja.
Mulla on myös ihana anoppi! Ollaan reissailtu heidän kanssaan ympäri suomea kisoissa ja käyty lätkäpeleissä. Viikon päästä Viroon heidän kanssaan :)
Ihan peruskiva on. Asutaan eri kaupungissa. Aina löytää valittamista, jos ei heidän mukaan tehdä omia asioitamme. Eivät ole hirveän kiinnostuneita meidän lapsista, odottavat vain miehen siskolle syntyväksi lapsia.
Useasti pyydettiin kylään, mutta koskaan eivät kerkeä kuulemma. Kun soitellaan ja kysellään kuulumisia, kotona vain ovat olleet. Lopetettiin sitten kylään kutsuminen jne. Kutsuvat itse kerta vuoteen itsensä kylään. Lasten synttäreille tulevat yleensä kun ensin on naristu kaksi päivää kuinka ajankohta on väärä. Aina pitäisi heiltä kysyä koska heille sopisi, muilla vierailla ei väliä.
Mutta tavatessa ovat ihan kivoja, ei valittamista.
Mulla on loistava anoppi! Vaikka mieheni kanssa aivan erilaisista perheistä (he varakkaita yrittäjiä, omassa suvussani kärjistetysti 50% alkoholisteja ja 50% muita mielenterveysongelmaisia) ei ole koskaan katsonut vinoon, ja aina olen saanut ymmärrystä ja kannustusta. Anoppi hyvin samankaltainen rääväsuu touhuaja kuin minä, joten välillä tulee myös pieniä konflikteja. Pikku kinat kuitenkin heti selvitetään puhumalla :) tulevaisuudessa hänestä tulee loistomummo, vaikka aina naljaileekin ettei varmasti ota rääkyviä kakaroita hoitoon :D
Mun anoppi on koiraihminen ja mää vihaan koiria. Siinähän sitä on hälle sulattelemista, jaksaa aina v...tuilla
asiasta, samoin haluaisi kaikkien olevan uskovaisia ja murjottaa, kun ei olla. Kun mennään anoppilaan puoliso taantuu ja syö sormiaan, kuvottavaa.
Kyllä munkin mielestä anopin ja miniän välille voi syntyä tosi ystävyys. Ihan niiku kenen tahansa ihmisen kanssa.