Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavani nostaa työttömyyskorvausta Thaimaassa, haluan "käräyttää" mutta miten?

Vierailija
24.02.2016 |

Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???

Kommentit (273)

Vierailija
21/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi jos ihminen asuu Thaimaassa hän ei käytä suomalaisia sosiaalipalveluja (terveys, ym.).

Eli tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi.

Vierailija
22/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap hoi. Mistä sinä tiedät mitä se siellä thaimaassa tekee, voi olla työnetsintä reissulla, ja tehdä vaikka vapaaehtoistyötä, tai käydä jotain kurssia, työvoimaviranomasien suostumuksella. Jos asuu työttömyyspaikkakunnalla, niin tosiaan mitään töitä ei työkkäri tarjoa, joten olkoon missä on halvinta. Miten se on sinulta pois, samat rahat se viinaan laittaisi suomessakin, vieläpä kalliimmalla, nyt säästyy sossun tuet toimeentulotuesta kun ei tervitse maksaa sairaalamenoja ym.

Työtön katsos saa matkustella, juuri tuli lakmuutos. Samoin voi 3 kk elellä missä tahansa ulkomaassa työkkärin korvausksella kun "etsii töitä" sieltä.kjä kjäh!Vai oikein kadehdit työtöntä? Onpa säälittävsti asiasi! yleensä kadehditaan joitain johtajia tai menestyviä, mutta että työttömiä? hahah,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä.

Tällainen lauserakenne on muuten yleistynyt valtavasti viime aikoina.

Vierailija
24/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, teille viisastelijoille tiedoksi että tämä tyyppi on asunut jo jonkun aikaa Thaimaassa, hänellä ei ole mitään aikomustakaan palata Suomeen tai tulla tänne töihin (ja maksamaan näitä mukavia veroja). Hän on juuri sellainen tyyppi joka käyttää vaan löysää systeemiä hyväkseen, that's it. Joten kysymys ei ole siitä että hän olisi kahden viikon matkalla Thaimaassa enkä hyväksyisi sitä. On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos.

Ole huoleti, kyllä hänellä lakkaa työttömyysturva juoksemasta ellei ilmesty paikalle saadessaan työtarjouksen tai kutsun käymään te-toimistossa. Ei ole siis mahdollista että saisi kovin pitkään tukea ellei ole valmis tulemaan Suomeen.

Paikalle minne? Ei työkkärissäkään tarvitse enää kun kaikki voi hoitaa netin kautta.

Vierailija
25/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tuossa Thaimaassa lusmuilussa on että raha katoaa meidän systeemistä kun normaalisti tuo työtön kuluttaisi rahansa täällä

Vierailija
26/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysetuuden maksu Suomesta tilapäisen ulkomailla oleskelun ajalta

Työttömäksi työnhakijaksi Suomessa rekisteröitynyt voi oleskella ulkomailla menettämättä oikeuttaan työttömyysetuuteen. Edellytyksenä on, että työnhakija katsotaan edelleen vakinaisesti Suomessa asuvaksi. Lisäksi työnhakijan tulee ulkomailla oleskelusta huolimatta pystyä palaamaan nopeasti Suomeen, jos hänelle osoitetaan työtä tai työhaastattelu. Pääsääntöisesti henkilön katsotaan asuvan edelleen Suomessa, jos aiottu ulkomailla oleskelu kestää enintään vuoden. Esimerkiksi kolmen kuukauden aika ulkomailla siten, että oikeus työmarkkinatukeen säilyy, on siis mahdollinen.

http://www.kela.fi/etuuksien-maksu_tyottomyysturva

Vierailija
27/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, teille viisastelijoille tiedoksi että tämä tyyppi on asunut jo jonkun aikaa Thaimaassa, hänellä ei ole mitään aikomustakaan palata Suomeen tai tulla tänne töihin (ja maksamaan näitä mukavia veroja). Hän on juuri sellainen tyyppi joka käyttää vaan löysää systeemiä hyväkseen, that's it. Joten kysymys ei ole siitä että hän olisi kahden viikon matkalla Thaimaassa enkä hyväksyisi sitä. On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos.

Ole huoleti, kyllä hänellä lakkaa työttömyysturva juoksemasta ellei ilmesty paikalle saadessaan työtarjouksen tai kutsun käymään te-toimistossa. Ei ole siis mahdollista että saisi kovin pitkään tukea ellei ole valmis tulemaan Suomeen.

Minä olen saanut yhden työtarjouksen reilun kahden vuoden aikana ja työkkäriin ei ole koskaan pyydetty käymään. Olisin voinut asua vaikka maapallon toisella puolella nämä pari vuotta. Ansiosidonnaisella se olisi ollut täysin mahdollistakin ainakin tulojen puolesta.

Vierailija
28/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset ihmiset on niin syvältä. Tuttu kaveri oli intiassa työttömänä ja toinen täytti hänen puolesta laput. Joku itku iines sitten käräytti sen. Suomessa sitten nostaa työkkärin rahat, asumistuen ja vielä soskusta loput. Halvemmaksi olisi tullut sillä pelkällä työttömyyskorvauksella mutta se kateus.

Tämä voi kuulostaa hieman epäilyttävältä. Jos vapaaehtoisesti menisi esim. intiaan. Sinne maksettaisi vaikka 500 e kuukaudessa niin tulisi paljon halvemmaksi kuin maksaa suomessa tonni. Se ei vaan käy koska sääntösuomi. Perus pirkolla ja timolla hajoaa pää jos työtön saa loikoilla auringossa vaikka se tulisi halvemmaksi.

Sen verran voisin vaikka tinkiä että 400 e niin silläkin pärjäisi. Ei vaan onnistu vaikka halvemmaksi tulisi.

Vierailija
29/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:ta vaikka lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että kaikkien asiat on niiden omia asioita. Tunnen nimittäin samanlaisen tapauksen ja ellei tyyppi ole sama jonka ap tuntee niin herää kysymys montako näitä seikkailee pitkin maailmaa. Tämä tuntemani tyyppi myös valitteli sossulle ylimääräisestä takuuvuokrasta jota ei siis ollut olemassakaan ja sossusta hövelisti lyötiin rahaa käteen. Rokotuksia ei ottanut, eli suomalainen terveydenhuolto sitten parantelee hepatiitit ja kupat kun ukko mahdollisesti saapuu joskus takaisin. On siis useamman kuukauden matkalla Thaimaassa ja aivan puhtaasti sossun rahoilla. Ei hirveästi naurata, että opintotuista, koulutuksesta ja vanhuksilta leikataan ja tätä puuhaillaan samaan aikaan toisaalla. 

Vierailija
30/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikalle minne? Ei työkkärissäkään tarvitse enää kun kaikki voi hoitaa netin kautta.

Esimerkiksi työhaastatteluun jos sellaiseen kutsu tulee. Ja kyllä täällä ainakin on siellä työkkärissä käytävä paikan päällä toisinaan jos pidempään on työtön ollut.

Vierailija
31/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos."

menppä itse työvoimatoimistoon käymään ,niin vasta alat huomata miten KIEROA JA MANIPULOIVAA, JOPA RIKOLLISTA TOIMNTAA siellä harjoitetaan! En olisi ikinä uskonut ,enne nkuin itse jouduin asioimaan kyseisen paikan kanssa !Ja olin tulla huluksi sen kaiken paskan kanssa mitä ne siellä harjoittaa, ihan SAIRASTA TOUHUA, ei olut 20 v. sitten mitään tallaista. Nyky kyttäystä, oikein verkko valvontaa harjoittaavat, kaikki pitää tehdä netin kautta, ja kieroillaan ettei vaan kukaan saisi laillisia tukia jotka laki takaa, oikein mULKKUJA ne on siellä! Häijyjä, manipuloivia, tahallisia ansoja tekeevät viattomille pahaa aavistamattomille ihmisille, jotta voisivat panna 1v karenssille! oon kuullut aivan uskomattomia asioita, ettette edes uskoisi, onhän IS:kin ollut noita. voivat esim. laittaa kurssille pakkomääräyksen ,ja se kurssi on pelkkää kulissia, ja siitä lätkäistään 6 kk karenssi. ym ym ym valheellista paskaa!

Jopa opiskelijat pannaan 1 vuoden karenssille jos keskeyttää opiskelut, mistä tahansa syystä (alan vaihtaminen, sairaus, ym)!!

Vierailija
32/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä ap:ta vaikka lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että kaikkien asiat on niiden omia asioita. Tunnen nimittäin samanlaisen tapauksen ja ellei tyyppi ole sama jonka ap tuntee niin herää kysymys montako näitä seikkailee pitkin maailmaa. Tämä tuntemani tyyppi myös valitteli sossulle ylimääräisestä takuuvuokrasta jota ei siis ollut olemassakaan ja sossusta hövelisti lyötiin rahaa käteen. Rokotuksia ei ottanut, eli suomalainen terveydenhuolto sitten parantelee hepatiitit ja kupat kun ukko mahdollisesti saapuu joskus takaisin. On siis useamman kuukauden matkalla Thaimaassa ja aivan puhtaasti sossun rahoilla. Ei hirveästi naurata, että opintotuista, koulutuksesta ja vanhuksilta leikataan ja tätä puuhaillaan samaan aikaan toisaalla. 

En todellakaan usko tohon että olisi mihinkään olemattomaan sitä rahaa saanut. Kyllä vaativat tuollaisessa tapauksessa laskun nähtäville, tai oikeastaan maksutiedot joilla maksavat sen suoraan, ei asiakkaalle. Ja jos jostain syystä muka ovatkin hänelle rahan laittaneet, huomaavat kyllä tiliotteesta sen. Joka kuun tiliote kun sinne on toimitettava. Ei ihan taida tämä olla tositarina.

Vierailija
33/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arveletko ettei sossu ole pyytänyt lippuja ja lappuja todisteeksi takuuvuokrasta?

Vierailija
34/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä että pitäisi menne ohjeistuksen mukaan. Ei mielestäni ole työmarkkinoiden käytettävissä jos on Thaimaassa asti.

Olen samaa mieltä että voisit katsoa meneeko asia oikein . Voisit tehdä vaikka TE-keskukseen nimettömän ilmiannon. Heidän kuuluisi sitten ottaa yhteyttä tähän työttömään että meneekö oikein ja onko työmarkkinoiden käytettävissä.

Vierailija
35/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi työhaastatteluun jos sellaiseen kutsu tulee. Ja kyllä täällä ainakin on siellä työkkärissä käytävä paikan päällä toisinaan jos pidempään on työtön ollut.

Eipä ole tarvinnut minun käydä miltei 2 vuoden sisään. Ja pelkoa työhaastattelusta tuskin on koska nekään jotka tosissaan hakevat ja yrittävät eivät niitä töitä saa..

Vierailija
36/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos."

menppä itse työvoimatoimistoon käymään ,niin vasta alat huomata miten KIEROA JA MANIPULOIVAA, JOPA RIKOLLISTA TOIMNTAA siellä harjoitetaan! En olisi ikinä uskonut ,enne nkuin itse jouduin asioimaan kyseisen paikan kanssa !Ja olin tulla huluksi sen kaiken paskan kanssa mitä ne siellä harjoittaa, ihan SAIRASTA TOUHUA, ei olut 20 v. sitten mitään tallaista. Nyky kyttäystä, oikein verkko valvontaa harjoittaavat, kaikki pitää tehdä netin kautta, ja kieroillaan ettei vaan kukaan saisi laillisia tukia jotka laki takaa, oikein mULKKUJA ne on siellä! Häijyjä, manipuloivia, tahallisia ansoja tekeevät viattomille pahaa aavistamattomille ihmisille, jotta voisivat panna 1v karenssille! oon kuullut aivan uskomattomia asioita, ettette edes uskoisi, onhän IS:kin ollut noita. voivat esim. laittaa kurssille pakkomääräyksen ,ja se kurssi on pelkkää kulissia, ja siitä lätkäistään 6 kk karenssi. ym ym ym valheellista paskaa!

Jopa opiskelijat pannaan 1 vuoden karenssille jos keskeyttää opiskelut, mistä tahansa syystä (alan vaihtaminen, sairaus, ym)!!

Höpöhöpöä. Itse keskeytin terveyssyistä opiskelun juuri, ja ei siitä mitään karenssia tullut. Muutenkaan sitä nyt ihan huvikseen ei kenellekään laiteta, eikä mitään 1v karenssia ole olemassakaan! Nyt on liioiteltu ja rankasti. Lisäksi jos mielestään perusteettoman karenssin saa, siitä voi valittaa. Usein siihen kuitenkin on oikea syy olemassa. Moni vaan vinkuu että se on perusteeton, kun ei ole halunnut osallistua heidän kurssilleen tms. Ymmärrän kyllä että monet niistä tuntuu turhilta, mutta se kotona oleilu vasta turhaa on.

Vierailija
37/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi toimeentulotuesta tai asumistuesta, silloin edellytys on "todelliset kulut Suomessa" ja ratkaisevaa on, missä "tosiasiallisesti oleskelee" (ei esim. missä on kirjoilla). Työttömyyskorvaus ok. Jos ei pääse haastatteluun tai työkkärin tapaamiseen, niin se olinpaikasta huolimatta voi tuoda karenssia. Vastauksena, mitä kiusaa voit tehdä katkeruuksissasi: Voithan halutessasi soittaa kaverisi alueen te-keskukseen ja jutella asiasta, antavat sinulle sitten tietoa ja ehkä pyytävät kaverisi paikan päälle selvittämään asiaa. Kelaan voit ottaa mahdollisesta asumistuesta yhteyttä.

Vierailija
38/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerron teille miten TYÖVOIMA toimisto VALVOO ISOVELI-meiningillä teitä! 

minun piti palauttaa eräs lomake sinne toimistoon. Toimiston osoitetta ei saa mistän. Puhelimella yhteyddenotto tehty tahallisesti mahdottomaksi, viikon verran soittelurumba alkoi tuottamana tulosta, ja jostain sain sen sitten selville (Tahallista työttömien harhauttamista yritettiin). No, eräs sukulainen sitten tarjoitui viemän sen lomakkeen samalla koska meni syömään samassa rakennuksessa olevaan ravintolaan. katsoin kohta netti asioinnin kautta omia tietojani , ja kas kummaa: siellä lukee:  "mieshenkilö kävi tuomassa lomakkeensa tiskille" (olen siis nainen)- En olisi IKINÄ USKONUT että heitä kiinnostaa työttömien yksityiselämä noin pikkutarkkoija asioita myöten, mutta pakko se on. Yritetään kaivaa mitä HYVÄNSÄ että saataisiin väki karenssille!! Ilmeisesti joku pikkunatsivirkailija siellä katsoo asiakseen kirjoitella asiakkaistaan kaiken koneelle, että saataisiin edes yksi asiakas karenssille! todennäköisesti joku virkanatsi kuvitteli että en asu suomessa, koska muutakaan selitystä en keksi miksi tuo pikku yksityiskohta piti oikein kirjoitta yövoimahallinnon nettisivuilleni!!! aijai jai. Et käynyt itse tuomassa lomaketta!! SOO SOO!!

Vierailija
39/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mene näin vaan hänen kuuluu olla koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä. Jos hän saa työtarjouksen eikä toimi mahdollisen työnantajan ohjeiden mukaan esim, tapaaminen huomenna klo 14.30 niin tämä tarkoitaa että hän on saanut koko ajan työttömän päivärahaa väärin perustein niin kauan kuin on ollut tavoittamattomissa.

Vierailija
40/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tarvinnut minun käydä miltei 2 vuoden sisään. Ja pelkoa työhaastattelusta tuskin on koska nekään jotka tosissaan hakevat ja yrittävät eivät niitä töitä saa..

Vaikka et saakkaan niitä työtarjouksia niin työttömyyspäivärahan ehto on että olet valmis heti tapaamaan mahdollisen työnantajan.