Oletko koskaan joutunut soittamaan 112?
Jos olet, miksi?
Työpaikallani (15 työntekijää) olen ainut joka on koskaan soittanut. Asia tuntu olevan osalle ihan ihmettelemisen aihe.
Mutta itse jouduin soittamaan hätänumeroon, kun naapurin talo roihahti ykskaks tuleen. Tästä siis aikaa muutama vuosi, ja valitettavasti naapurin perhe menehty palossa. :|
Toisen kerran soitin kun näin että eräs känniläinen lähti auton rattiin, muutaman kilsan päässä oli ajanut liikennemerkkiin.
Kommentit (92)
Viime kesänä soitin, kun edelläni ajanut auto meni laidasta laitaan ja jarrutteli voimakkaasti kameratolppien kohdalla, vaikkei ajanut ylinopeutta. Yhdessä risteyksessä meinasi ajaa ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran, tuntemattomalle känniläiselle joka kaatui pahannäköisesti pää tiiliseinään kolisten eikä hievahtanutkaan siinä. Ambulanssin tullessa hän oli toennut jo kävelemään. Luulin saavani moitteet ensihoitajilta aiheettomasta häylytyksestä mutta niin ei käynyt, kiittivät soitosta ja tarkistivat känniläisen kunnon.
Jos joku lyö päänsä, kännissä tai ei, hälytys ei ole aiheeton, vaikka lanssikuskit kuinka väittäis vastaan. Siinä voi käydä pahasti ja mulla ei ainakaan ole lääketieteellistä ammattitaitoa arvioida, millon joku vaatii päävamman vuoksi sairaalahoitoa ja millon ei.
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa. Joskus tuntuu, ettei ihmiset vaan uskalla soittaa, vaikka olis syytä
Luin tämän ketjun läpi, enkä ole (onneksi) koskaan joutunut todistamaan mitään vastaavia tapahtumia. Oikeastaan tuntuu hurjalta, että niin moni on joutunut soittamaan 112.
Kahautin autoni ryteikköön. Joku nainen soitti ambulanssia, mutta aloimme väittelemään tarvitaanko sitä vai ei. Hätäkeskus kuuli sivusta kun huutelin sivusta poliisia paikalle ja halusi jutella kanssani. Sain ympäripuhuttua poliisin paikalle.
Monta kertaa puolisolle hänen saatua sairaskohtauksen, kerran omalle vauvalleni kuumekouristukset vuoksi, kerran kaupungilla tuntematon sai sairaskohtauksen ja yhden kerran, kun koulutyttö käveli alamäessä pyöräilijän eteen ja tämä lensi tangon yli maahan ja jäi siihen liikkumatta.
Niin, ja kaksi kertaa iäkkäälle äidilleni.
No olen.
Kolme kertaa tajuttomalle/elottoman näköiselle julkisella paikalla.
Kerran kun heiveröinen mummeli paineli rollaattorilla moottoriliikennetien varta.
Kerran työkaverille kun kaatui ja löi päänsä.
Kerran tutulle vanhukselle kun oli kaatunut kotonaan.
Useamman kerran läheisen epilepsian takia.
Kerran kun itsetuhoinen läheinen teki katoamistemput.
Muistinkohan edes kaikkea.
Edellinen lisää:
Teinit kiipeili katoilla (todella korkealla), soitin poliisit.
Kerran itselleni. Oli rintakipuja ja hengitysvaikeuksia. Ambulanssi tuli saman tien muutamassa minuutissa ja vei sairaalaan, jossa todettiin laaja etuseinäinfarkti.
Opiskeluaikaan soitin kun naapurissa on riitely mennyt liian pitkälle
No, mistäs sen poliisin saa sitten paikalle, jos ei häkestä?