Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan joutunut soittamaan 112?

Vierailija
24.02.2016 |

Jos olet, miksi?
Työpaikallani (15 työntekijää) olen ainut joka on koskaan soittanut. Asia tuntu olevan osalle ihan ihmettelemisen aihe.
Mutta itse jouduin soittamaan hätänumeroon, kun naapurin talo roihahti ykskaks tuleen. Tästä siis aikaa muutama vuosi, ja valitettavasti naapurin perhe menehty palossa. :|
Toisen kerran soitin kun näin että eräs känniläinen lähti auton rattiin, muutaman kilsan päässä oli ajanut liikennemerkkiin.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, monestikin. Yleensä sairauskohtauksen vuoksi. Kerran myös kun löysin varastetun polkupyöräni.

Ei häkeen soitella varastetuista pyöristä. Sinne soitetaan kun on oikea hätä, vaaratilanne. Mitä muita ihmeen soittoja olet tehnyt, jos monesti olet soittanut?

Vierailija
62/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen ollut myös ollut liikenteen ohjaajana liikenne onnettomuus paikalla, osallstunut kadonneen etsintään!

🚒

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, monestikin. Yleensä sairauskohtauksen vuoksi. Kerran myös kun löysin varastetun polkupyöräni.

Ei häkeen soitella varastetuista pyöristä. Sinne soitetaan kun on oikea hätä, vaaratilanne. Mitä muita ihmeen soittoja olet tehnyt, jos monesti olet soittanut?

Pyörä oli varmaan lukossa jossain julkisella paikalla niin kyllä siinä poliisit kutsutaan paikalle.

Vierailija
64/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 x . 2 x äidille, kerran itselle ja yhden tuntemattomalle

Vierailija
65/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kertaa olen soittanut. Yhden kerran soitin, kun näin makuuhuoneen ikkunasta kun 3 miestä murtautui autoihin parkkipaikalla. Katutappelu. Minua pahoinpidelty. Rattijuoppo liikenteessä. Vaaratilanteita aiheuttava autoilija. Liikenteessä pimeä mopo keuli., soitin kun liikennevaloissa ehdin näkemään rekkarin ja vaatetuntomerkit.

Sit on myös tilanteita, missä jälkikäteen olen ihmetellyt miksi en soittanut poliisia heti. Ehkä shokki? Esim. ajoin omaa kaistaa ja viereisellä kaistalla vaihtoi kylkeä kohti kaistaa ja jouduin väistymään pientareelle. Ei kyseessä kuollut kulma, koska näin kuskin naaman sivupeilistä, olisi hänkin nähnyt minut jos päätä olisi kääntänyt ja katsonut. Toisen kerran myös ajoin sisempää kaistaa ja aivan kyljessä oleva auto oli tulossa kylkeen ja meinasin litistyä auton ja kaistanjakaja-aidan väliin, vielä ruuhkassa, jarrua vaan reilusti. Kyseessä ei ollut kuollut kulma, koska meidän sivupeilit oli ihan vastakkain.

Vierailija
66/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kuoli meillä kotona. Silloin soitin viimeksi. Yhden luukun palvelu. Ensin tulivat sairaanhoitajat, sitten poliisit ja lopuksi ruumisauto.

Vierailija
67/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kerran mutsi sai TGA-kohtauksen kun olin kotona vanhempien kanssa, mutta silloinkin faija ehti soittaa ensin.

Vierailija
68/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kuoli meillä kotona. Silloin soitin viimeksi. Yhden luukun palvelu. Ensin tulivat sairaanhoitajat, sitten poliisit ja lopuksi ruumisauto.

😔

Vierailija
69/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi pari kuukautta sitten. Oli pakko ohjata liikennettäkin. Vanhempi henkilö kaatunut keskelle katua, lonkka murtunut. Ei sitten ryhdytty siirtämään pois ajotieltä.

Vierailija
70/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti, mutta puhuin kyllä sinne kun puhelin oli kaiuttimella. Äiti soitti, kun isäpuoli löytyi viime talvena yhtenä aamuna olohuoneen lattialta elottomana. Yritettiin elvyttää, mutta oli ilmeisesti ollut kuolleena ehkä jo jonkin aikaa.

Vierailija
71/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin 10-vuotiaana, kun äitipuoli löytyi kuolleena kotoaan kun menin käymään siellä. Oli jo selkeästi kuollut ja kuolonkankea, silmät hämysti auki ja oudon värinen. Ensin tuli ambulanssi ja sitten poliisi.

Vierailija
72/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut varmaan kymmeniä kertoja.

- Useammasta kolarista/tieltä ulos ajamisesta/peurakolarista

- perheväkivallasta naapurustossa

- autovarkaista jotka parkkeerasi varastettu tavaraa täynnä olevan, kolaroidun autonsa meidän pihaan

- useammastakin epäillystä rattijuoposta, yksi ajeli varastetulla bussilla vastaantulijoiden kaistalla kehä III:lla

- naapuritalon autotalli oli tulessa

- useammasta sairaskohtauksesta joissa olen pysähtynyt ohikulkijana auttamaan

Lisäksi olen ollut auttamassa varmaan kymmenessä tilanteessa jossa joku muu on soittanut häkeen

Vierailija
73/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja. Luulisi että keski-ikään mennessä olisi jo useimmilla kokemusta sellaisesta - toki (voisiko sanoa että) hyvä tuuri käynyt jos ei ole tarvinnut.

Vierailija
74/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko jos on soittanut 000:aan? Sinne soitin kun meidän kadulla auto ja mopo kolaroivat ja mopopojalle piti saada kyytiä sairaalaan.

Vierailija
75/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia kertoja. Luulisi että keski-ikään mennessä olisi jo useimmilla kokemusta sellaisesta - toki (voisiko sanoa että) hyvä tuuri käynyt jos ei ole tarvinnut.

Aika moni aktiivisesti välttelee millään lailla sekaantumasta, poistuu kiireesti paikalta niin ei tarvitse soittaakaan 😔

Vierailija
76/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen soittanut. Yhdellä kerralla äänet olivat niin hiljalla että en saanut mitään selvää sen häke-päivystäjän puheista ja sanoin sen hänelle. Löi luurin korvaan. Soitin uudestaan ja sanoin seuraavalle vastaajalle ensimmäisenä että älä sinäkin lyö luuria korvaan, tänne tarvitaan ambulanssi.

Vierailija
77/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran soitin, kun skitsofreniaa sairastava naapurini oli joutunut psykoosiin (lääkkeet ottamatta), ja tuli soittamaan ovikelloani kertoen, että hänet meinataan myrkyttää. Ei siksi ollut syönyt eikä juonut mitään muutamaan päivään, koska oli aivan varma että myrkky on piilotettu hänen juomaveteensä ja ruokiin.

Ambulanssi tuli aika pian, ja hän pääsi kahdeksi viikoksi sairaalaan.

Vierailija
78/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä kotihoidossa useinkin. Vapaa- ajallani kerran.

Vierailija
79/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen joutunut soittamaan. Edessä ajoi rattijuopoksi epäilemäni henkilö. Ajo oli sen verran holtitonta. Seurattiin autoa noin 15-20 km eikä poliiseja tullut missään vaiheessa. Näin Rovaniemellä.

Vierailija
80/92 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yhdesti tulipalosta ja yhdesti kaatuneesta henkilöstä, joka löi päänsä katuun.