Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan joutunut soittamaan 112?

Vierailija
24.02.2016 |

Jos olet, miksi?
Työpaikallani (15 työntekijää) olen ainut joka on koskaan soittanut. Asia tuntu olevan osalle ihan ihmettelemisen aihe.
Mutta itse jouduin soittamaan hätänumeroon, kun naapurin talo roihahti ykskaks tuleen. Tästä siis aikaa muutama vuosi, ja valitettavasti naapurin perhe menehty palossa. :|
Toisen kerran soitin kun näin että eräs känniläinen lähti auton rattiin, muutaman kilsan päässä oli ajanut liikennemerkkiin.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut. Nykyään kun poliisilla ei ole omaa numeroa kiireellisiä tapauksia varten. Tuntuu hölmöltä soittaa häkeen juoksukaljojen tai narkin kaatuilun takia.

Vierailija
22/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut muutaman kerran miehelleni sydänvaivojen vuoksi ja kerran naapurille, joka huusi ja hakkasi seiniä keskellä yötä. Itselleni on soitettu useamman kerran epilepsiakohtauksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole soittanut kertaakaan. TÄmä johtuu siitä, että aina kun olen ollut sellaisessa tilanteessa että olisi ollut tarvis, joku muu on hoitanut sen soittelupuolen ja minä olen tehnyt jotain muuta. Näitä tilanteita on muuten ollutkin vain kaksi: Kun löysimme isäni kuolleena ja kun ajoin itse kolarin.

On meillä tulipalonalkujakin nähty, mutta niissä ei ole tarvinnut mihinkään soitella, on vaan sammutettu.

Tappeluihin tms en ole ikinä edes osunut lähelle.

Vierailija
24/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti. Mm. kun naapuri yritti itsemurhaa, naapurissa tapeltiin, kaveri laittoi viestiä että mies on pahoinpidellyt hänet.

Vierailija
25/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa töissä. Työskentelen myyjänä.

Se on kyllä alentanut kynnystä soittaa häkeen myös vapaalla, koska on parempi käsitys siitä, milloin kannattaa soittaa. Olen soittanut esimerkiksi kun mies huusi baarin portsarille ja käyttäytyi uhkaavasti, "Pitääkö mun tappaa joku?" kyseli hän.

Ja myös kun näytti siltä, että pariskunnan mies oli sekopää, joka vetelisi kohta naista turpaan ja huonolta näytti. Näistä molemmista tapauksista oli tullut myös muita soittoja, joten en ollut ihan yksin tuntemuksieni kanssa. 

Vierailija
26/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen soittanut. Yksi jäi hyvin mieleen. Ajoin Helsingistä kohti Lahtea motarilla ja edessäni ajoi bussi, jonka takaosa liekehti. Bussi ei osoittanut  minkäänlaisia pysähtymisen merkkejä, eikä huomioinut eleitäni kun ajoin siihen viereiselle kaistalle ja yritin kiinnittää kuskin huomiota. Soitin sitten 112 että täällä ajaa tällainen bussi liekeissä ja ei näytä pysähtyvän minnekään.

Vierailija
27/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhukselle soitin kun oli kaatunut ja ei päässyt ylös, oli murtunut lantio. Viereinen siwasta lähti sekava nisti kahden olutkeissin kanssa ja tuli sitten taloyhtiömme pihaan remuamaan. Olin silloin itse siellä siwassa asiakkaana kun tyyppi lähti ol uiden kanssa ja sisäpihaamme ei näy kadulta, joten soitin sitten 112. Kun poliisit tuli, tarvitttiin 5 poliisia pitämään tyyppiä maassa kun oli niin sekaisin ja kantamaan lopulta maijaan. Kannettaessa vielä uhkasi poliiseja tappamisella.

Vierailija
28/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kerran töissä asiakkaalle ja pari kertaa lapseni anafylaktisen allergiakohtauksen takia.

Vierailija
29/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran omalle lapselle, muutaman kerran sammunneille tyypeille aamuyöstä kun ovat kadulla loikoilleet ja töissä lukemattomia kertoja ( hoitaja)

Vierailija
30/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauskohtaus, alaikäinen rattijuoppo, sairauskohtaukseen menehtyminen, savua talon rappukäytävässä, häiriökäytös ja vaaran aiheuttaminen, oma tapaturma. Siinä ne.

Vierailija
31/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti.

-Teininä kaverin kaveri tippu katolta bileissä. Selvisi vammoitta.

-2 kertaa olen soittanut rattiijuoposta

-Miehestä joka hoiperteli parkkipaikalla niin kännissä, että pääsi toistuvasti jaloilleen muttei pysynyt pystyssä kuin sekunnin. Löi päänsä monta kertaa.

-Pyöräilijän etujarrut lukkiutuivat ja hän lensi pyörän yli naama edellä asfalttiin juuri kohdallani. Verta kaikkialla. Selvisi kuopalla otsassa.

Vierailija
32/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta montakin kertaa.

Vierailija
33/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta minäkinvarmaan satoja kertoja. Myös siviilissä muutaman kerran mm. silloin kun nurkissamme joku ammuskeli keskellä yötä (ei toimenpiteitä, "varmaankin jotakin papatteja", sanottiin. Aamulla löytyi 9 mm hylsyjä). Myös silloin kun vaimoni katosi sekavassa mielentilassa ja vieläpä minun autollani (ei myöskään aiheuttanut toimenpiteitä, "ei me kaikkien hullujen akkojen perään lähdetä". Muutaman rattijuopon perään, ja itsellenikin olen joutunut pari kertaa soittamaan ambulanssin.

Vierailija
34/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa, kerran humalaiselle joka kertoi tulleensa ryöstetyksi ja pyysi minua soittamaan poliisille ja toisella kertaa, yllätys yllätys, myös humalaiselle joka itki ja kieri pitkin tien pientaretta ja oli menettänyt muistinsa.

Vierailija
35/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kertaa, kerran humalaiselle joka kertoi tulleensa ryöstetyksi ja pyysi minua soittamaan poliisille ja toisella kertaa, yllätys yllätys, myös humalaiselle joka itki ja kieri pitkin tien pientaretta ja oli menettänyt muistinsa.

Kuinkahan paljon välillisiä kuluja viinan juonnista yhteiskunnalle tuleekaan.

Vierailija
36/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran. Kerran töissä sen vuoksi kun eräs nainen pyörtyi kaupassa eteeni. Kun sain 112 langan päähän, nainen nousikin ylös ja sanoi, että kaikki ok, hän on raskaana. Työntekijä puhelimessa tuumasi myös, että "ai, raskaana, eihän siinä sitten mitään". Nainen lähti jatkamaan shoppailua, mutta itse olen siitä eteenpäin ihmetellyt, että niinkö se on, että raskaana olevat naiset tuppaavat tuupertumaan mihin sattuu ja se vähän niinkuin kuuluu asiaan.

Vierailija
37/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Viimeksi lähikaupassa joku vanhus sai kohtauksen. Henkilökunta ei osannut tehdä mitään (!). Kerran naapurin auto syttyi parkkipaikalla, kerran mies hakkasi muijaansa kadulla, kerran ex-mies vittuili kännissä jollekin ja sai turpaansa, erään kerran juoppo makasi maassa, ei noussut eikä reagoinut mutta kun soitin hätäkeskukseen nousi ketterästi ja huusi puhelimeen ettei mitään apua tarvitse ja haukkui minut.

Kauppa jossa työskentelin, ryöstettiin, silloin tarvittiin soittoa.

Siinähän ne.

Vierailija
38/92 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon soittanut kun kaveri meni yhtäkkiä tajuttomaksi ravintolassa eikä herännyt. Heräsi sitten ambulanssissa.

Vierailija
39/92 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan tietää jälkeenpäin, johtiko soittamani hälytys mihinkään?

Kun metsåssä tuli nähtyä eräs erittäin hämärä tilanne parilta mieheltä ja poistuin nopeasti paikalta ja kauempana soitin häkeen ja ilmoitin tilanteesta sijaintitietoineen. Häkestä lupasivat lähettää poliisit paikalle. Ei ole sitten kuulunut mitään.

Kiinnostais tietää et mitä puuhia ne oli ja johtiko poliisien tulo esim pidättämiseen tjms?

En viitsi tässä nyt kertoa mitä näin..

Vierailija
40/92 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuli lapselle 1. epilepsiakohtaus.

Toisella lapsella myös epilepsia, hänellä kohtaus pitkittyi ja piti tilata ambulanssi.